برپایی نمایشگاهی از بانوان نقاش پشت شیشه

نمایشگاه گروهی نقاشی پشت شیشه در نگارخانه آزاد برپاشده است. در این نمایشگاه سیزده تن از بانوان گروه نقاشان پشت شیشه آثار خود را در معرض دید عموم قرار دادند. سمیه اصفهانی، پریسا بیات، شهره پازوکی، سمیه دهقانی، زهرا رازی پور، پروین رنجبری، نوشین طاهران پور، سمیه عباسی، نادره علی اصغریان، الهه علیرضایی، تندیس فرامرزی، زیبا کاوندی و زهرا مرادخانی سیزده هنرمند حاضر در این نمایشگاه بودند و ۲ اثر از سعید رضاخان که هماهنگی های این برنامه را به عهده داشت به عنوان نفر چهاردهم به نمایش گذاشته شد.

در این نمایشگاه آثاری متفاوت و با دیدگاه هایی مختلف ارایه شد. آثاری که هر کدام در زمینه نقاشی پشت شیشه سخنی برای گفتن داشت. سمیه اصفهانی که مدتها به نگارگری پرداخته است؛ با تابلوهایی از گل و مرغ ظاهر شد و الهه علیرضایی با ارایه فیگور در پشت شیشه، مانند نمایشگاه های گروهی پیشین حضور دارد. اما نکته جالب توجه آثار خانم نوشین طاهران پور است که بر خلاف گذشته با ۳ تابلو پرتره به نگارخانه آمده است. نوشین طاهران پور در برنامه های قبلی با آثاری از طبیعت و به شیوه ترافارد خود را معرفی کرده بود. اما سعید رضاخان که انتظار می رفت آثاری از خوشنویسی را به نمایشگاه بیاورد؛ دو تابلو نقاشی پشت شیشه بر زمینه آینه را معرفی کرد. تابلوهایی که موضوعشان بلبل خرما ( Pycnonotus leucogenys ) است.

نکته جالب توجه دیگر نام شهره پازوکی، زهرا رازی پور و تندیس فرامرزی است. این سه هنرمند برای نخستین بار آثارشان در نمایشگاه گروه نقاشان پشت شیشه دیده می شود و به عبارت بهتر نقاشان یاد شده در این نمایشگاه برای اولین بار معرفی شدند اما پریسا بیات که در زمینه نقاشی از گلها شهرت دارد در این نمایشگاه با تابلوهایی با موضوع گل در پشت شیشه ظاهر شد و سمیه عباسی و نادره علی اصغریان با نقوش سنتی تابلوهای خود را بر روی دیوار بردند.این در حالی است که پروین رنجبری، سمیه دهقانی و زهرا مرادخانی با آثار خوشنویسی پشت شیشه، تنوعی خاص به نمایشگاه بخشیده اند. زیبا کاوندی نیز مانند روال گذشته با آثاری به شیوه رآلیسم ظاهر شده است.

این نمایشگاه با کوشش سعید رضاخان و پیگیری های وی در نگارخانه آزاد به مدیریت شیرین اتحادیه برگزار شده است و تا بیستم تیر ماه ادامه دارد.

 

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده