آقای فروغی، از جماعت «نادان» فاصله بگیر!

تقابل طرفداران مدیر سابق و فعلی شبکه سوم هرچند بر سر یک کارمند رسمی(!) رسانه ملی به نام عادل فردوسی‌پور شکل گرفت اما همین تقابل حکایت از آن دارد که به خطر افتادن منافع شخصی تا چه حد می‌تواند حتی آنها که مدعی دموکراسی و آزاداندیشی هستند را به افرادی دگم و واپسگرا و حتی جاعل خبر بدل کند!

به نوشته سینما روزان، بدیهی است که اعتقاد علی فروغی مدیر جوان شبکه سوم در لزوم گوش به فرمانی یک کارمند رسمی سازمان، کاملا منطقی است و البته که استدلال آنها که با حضور فروغی، حوزه استحفاظی شان به خطر افتاده و حالا عادل را ملجأیی کرده‌اند برای تسویه‌حساب با فروغی، کاملا سست و کودکانه! همین که بخشی از کارمندان محافل بودجه‌خوار و رسانه‌های یارانه‌بگیر مشغول زدن فروغی‌اند یعنی سستی استدلال.

اما اینکه در این اوضاع یک جوان نورس که اخیرا به تهیه کنندگی یک برنامه تلویزیونی در شبکه سوم رسیده هم بخواهد این درگیری را عاملی کند برای فانتزی‌سازی درباره فروغی کاملا غیرمنطقی است و ادامه راه آنهایی که با استدلالهای سست مشغول نوازش فروغی اند.

محمدامین نوروزی تهیه کننده «کیوسک» در بخشی از مطلب بلندبالایش درباره ماجرای عادل در «کیهان» نوشته است: همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا این روزها برای تیم جوانی که میانگین سنی مدیران رسانه ملی را ۲۰ سال کاهش داده‌اند، حاشیه سازی کنند و به خیال خودشان آنها را از ادامه مسیر شکوفایی در حوزه رسانه بازدارند. اما جوانانی که پس از سالها فعالیت در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای انقلاب پا به عرصه مدیریت رسانه نهاده‌اند حتما مسیر را می‌شناسند و با از پشت خنجر زنندگان و شومن‌هایی که کارشان هجمه رسانه‌ای علیه‌شان است برخورد خواهند کرد و رسانه‌های انقلابی از جوانان این عرصه در هر تصمیم انقلابی علیه مصادره‌کنندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نفع مردم و نظام اسلامی حمایت خواهد کرد.

اینکه این جوان کوشیده اعتمادی که از سوی فروغی به وی شده تا به تهیه‌کنندگی برنامه ای تلویزیونی برسد را پاسخ دهد ایرادی ندارد اما این پاسخگویی بهتر بود کاملا خصوصی و بین ایشان و فروغی ردوبدل می‌شد نه در رسانه‌ای رسمی که مخاطبانی باهوش دارد. حتی اگر جبر بر انتشار رسانه‌ای این پاسخ بود بهتر بود که با منطقی پایا رفتار فروغی در ماجرای عادل به تصویر کشیده می‌شد نه با فانتزی‌سازیهایی که یادآور بولتنهای احزاب توتالیتر است.

وقتی این تهیه کننده نورس درباره مسیر شکوفایی تیم جدید شبکه سوم حرف می‌زند قطعا باید مصادیقی از این شکوفایی بیاورد و وقتی درباره فعالیت سالیان تیم فروغی در رسانه‌های انقلاب حرف میزند درباره دستاوردهای این فعالیت هم شفاف‌سازی کنند.

آیا منظور این تهیه‌کننده از مسیر شکوفایی، تولید «کیوسک» به تهیه کنندگی ایشان است که بخشی از آخرین قسمتش با محوریت آسیب شناسی «جم» تکرارمکررات گفته‌های یک ماه قبل سعید ابراهیمی‌فر بود؟ آیا منظور ایشان از دستاورد رسانه‌ای تیم فروغی، نگارش فیلمنامه پروژه ای ارگانی و مدتها پشت خط اکران مانده توسط یکی از نیروهای اخیرا فعال در شبکه سوم است؟

 در غائله ی عادل؛ نه طرفدار عادل هستیم و نه طرفدار فروغی! اما همان قدر که کارمندان محافل بودجه خوار با منطق سست خویش در حمایت از عادل، آب در آسیاب فروغی میریزند امثال تهیه کننده «کیوسک» هم با فانتزی سازیهایی بدون مصداق درباره کارکرد تیم فروغی، در حال آتو دادن به دست طرفداران عادلند!

 هم به عادل و هم به فروغی پیشنهاد می کنیم اگر به عاقبت به خیری می اندیشند دور و بر خود را خالی از این گونه هواداران کنند چون از قدیم گفته‌اند دشمن دانا که غم جان بود بهتر از آن دوست که نادان بود.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۰۸ آبان ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده