۱۰ سریال پیشنهادی برای گذراندن تعطیلات

همانطور که می‌دانید در هر سال، سریال‌های زیادی در سراسر جهان ساخته می‌شوند که در میان آن‌ها تنها تعدادی جهانی می‌شوند و مورد توجه کل مردم دنیا قرار می‌گیرند. در میان این سریال‌ها موضوعات بسیار جذابی وجود دارند که می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را جلب کرده و حتی او را به فکر وادارد. حال با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز بر آن شدیم که تعدادی از سریال‌های خارجی و ایرانی که امسال مورد توجه مخاطبان و کارشناسان قرار گرفته اند را معرفی کنیم تا بتوانیم در اوغات فراغت خود از دیدن آن‌ها لذت ببریم.

سریال تاریک (Dark)

سریال تاریک سال پیش در آلمان ساخته شد. این سریال که داستانی رازآلود و معمایی دارد، روایت داستانی از چهار خانواده است که دو فرزندشان در شهر کوچکی گم شده اند. این خانواده‌ها درگیر ماجرایی می‌شوند که در این ماجرا راز‌های گذشته شان به مرور فاش می‌شود. تاریک محصول شرکت نت فیلیکس است. در این سریال شاهد راز‌های پیچیده‌ی سه نسل از خانواده هستیم که بسیار جذاب و دیدنی است. کارگردانان تاریک Baran bo Odar - Jantje Friese هستند. همچنین تاریک اولین سریال نتفلیکس است که به زبان آلمانی و توسط کشور آلمان ساخته شده است. این سریال در سال گذشته توانست نظر مخاطبان و منتقدان حرفه‌ای را به خود جلب کند.

آتلانتا

این سریال در سال ۲۰۱۷ برنده‌ی جایزه بهترین سریال گلدن گلوب شد. آتلانتا سریال کمدی-درام محصول آمریکا با بازی و تهیه کنندی دونالد گلاور است. داستان ماجرای دو پسرعمو را روایت می‌کند که تلاش می‌کنند به رپر‌های معروفی در آتلانتا تبدیل شوند. نویسنده‌ی این اثر درباره این سریال گفته است:" اموریت اصلی‌ام با این سریال این بود که به مردم نشون بدم که سیاه‌پوست بودن چه حسی داره. چیزی که اصلا قابل‌توضیح دادن نیست. یه جورایی فقط باید احساسش کرد". این سریال که بسیار مورد توجه قرار گرفت، مخاطب را در جایگاهی قرار می‌دهد که بتواند فرهنگ اقلیت بودن را کاملا لمس و درک کند. آتلانتا از دسته کمدی‌های انتقادی و عمیق است که علاوه بر سرگرم کردن و جذاب بودن دارای تفکری ژرف در خود است.

آینه سیاه Black Mirror

آینه سیاه سریالی علمی-تخیلی ساخته‌ی چارلی بروکر است. این سریال در حقیقت رابطه‌ی تکنولوژی و انسان و تاثیر آن بر زندگی بشر را بررسی می‌کند. هرکدام از اپیزود‌های سریال، داستان و گروه بازیگران متفاوت دارند. این سریال در دنیا مورد توجه قرار گرفت و جوایز زیادی را از آن خود ساخت. این سریال سعی دارد انسان را به خودش نشان دهد. مدت هر قسمت از این سریال ۶۰ دقیقه است. آینه‌ی سیاه نگاهش به صفحه‌ی سیاه و صافی است که این روز‌ها می‌توانید آن را بر روی دیوارها، بیلبوردها، خانه ها، میز‌ها و کفِ دست‌ها ببینید. صفحه‌ی سیاه تلویزیون، مانیتور یا گوشی‌های هوشمند که مانند سفینه‌ای است که ما را به دنیای دیگری منتقل می‌کند. بروکر با نگاهی انتقادی و عمیق به این مسئله پرداخته است.

اوزارک Ozark

اوزارک سریالی آمریکایی است که کارگردانی آن را بیل دوبو بر عهده داشته است. این سریال نیز مانند بسیاری از سریال‌ها توسط شرکت نت فیلیکس ساخته شده است. بازیگران اوزارک عبارتند از: جیسون بیتمن، لورا لینی و جولیل گارنر. اوزارک سریالی جنایی و جذابی است که هرلحظه التهاب و نگرانی برای مخاطب به وجود می‌آید که ممکن است در هر قسمت، یکی از شخصیت‌های موردعلاقه اش را از دست بدهد. مخاطبانی که علاقه به آٍار میخکوب کننده و مهیج دارند می‌توانند از دیدن اوزارک لذت فراوانی ببرند. هر قسمت این مجموعه ۶۰ دقیقه است. داستان از این قرار است مارتی پس از به مشکل خوردن برنامه پول‌شویی برای کارتل مواد مخدر مکزیک به سرعت خانواده اش را از حومه شیکاگو به محلی برای تفریحات تابستانی در اوزارکس میزوری منتقل می‌کند و باید بدهی اش را به رئیس کارتل بپردازد.

بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

سریال بازی تاج و تخت شاید دیگر به معرفی نداشته باشد. اما هنوز کسانی هستند که این سریال پرطرفدار و مشهور را ندیده اند. آن‌ها می‌توانند از اوقات فراغت خود در تعطیلات نوروز استفاده کنند و وارد نیای خاص بازی تاج و تخت شوند. این سریال یکی از پر هزینه‌ترین و عظیم‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون در جهان است. بازی تاج و تخت توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده است. این سریال اثری حماسی و خیالپردازانه است که در نقاط مختلفی از جهان ساخته شده است. بازی تاج و تخت در حقیقت اقتباسی از یک رمان به نام ترانه یخ و آتش است. این سریال یکی از پر بازیگرترین آثار سریالی در جهان است. جالب است بدانید که تعداد بازیگران این سریال ۲۵۷ ثبت شده است.

مک مافیا (McMafia)

مک مافیا سریالی جنایی است که در بریتانیا توسط حسین امینی و جیمز واتکینز کارگردانی شده است. این سریال محصولی از شبکه بی بی سی وان است که بازیگران آن عبارتند از: جیمز نورتون، دیوید استراتیرن، جولیت رایلنس و مراب نینیدزه است. داستان مک مایا روایت الکس گادمن (جیمز نورتون) پسر خانواده‌ای روسی است که در لندن زندگی می‌کند. پدر او تاجری تبعیدی و یکی از اعضای سابق مافیای روسیه است. الکس زندگی مستقلی برای خودش دست و پا کرده، اما گذشته خانواده‌اش دست از سرش برنمی‌دارد و پایش را به ماجرا‌هایی خشونت بار می‌کشاند.

ویدا vida

سریال ویدا که تبدیل به یکی از سریال‌های محوب در سال ۲۰۱۸ شده بود، داستان زندگی دو خواهر مکزیکی را در شهر لس آنجلس روایت می‌کند. این سریال موضوعاتی، چون خانواده، عشق و هویت را به تصویر می‌کشد. این دو خواهر به دلایلی به محل قدیم مادر خود بازمی گردند و راز‌هایی از زندگی مادر خود را کشف می‌کنند. این ماجرا بر زندگی این دو خواهر تاثیر می‌گذارد و .... بازیگران این سریال عبارتند از: May Celestine، Tonatiuh Elizarraraz، Melissa Barrera.

سریال در بلوک من (On My Block)

این سریال یک کمدی در مورد چهار دوست باهوش و خلاق هست که به سوی پیروزی در حرکتند... بلوک من به عهده‌ی ادی گونزالز، جرمی هافت بوده است. بازیگران این سریال عبارتند از: ادی گونزالز، جرمی هافت. بلوک من در سایت imdb توانسته رتبه‌ی ۸.۳ را از آن خود سازد./برترین ها

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۰۳ فروردین ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده