درخشش «متری شیش و نیم» در سرزمین آفتاب

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» با کسب دو جایزه از سی و دومین جشنواره فیلم توکیو خوش درخشید.به گزارش هالیوود ریپورتر، سعید روستایی و نوید محمدزاده برای فیلم متری شیش و نیم جایزه بهترین کارگردانی و بازیگر مرد جشنواره فیلم توکیو را به دست آوردند و این در حالی بود که عمو به عنوان نماینده دانمارک برنده اصلی این رویداد سینمایی معرفی شد.

آیین پایانی سی و دومین جشنواره فیلم توکیو سه شنبه برگزار شد و فیلم‌هایی از ایران، فرانسه، اوکراین، چین و ژاپن با دست پر از این رویداد هنری بیرون آمدند.

فیلم سینمایی عمو به کارگردانی فریل پترسون از دانمارک به عنوان برنده جایزه اصلی معرفی شد که شامل جایزه ۳۰ هزار دلاری است و فیلم متری شیش و نیم به نویسندگی و کارگردانی روستایی از ایران نیز جایزه بهترین کارگردانی را برد و جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در همین فیلم به نوید محمدزاده اهدا شد.

جایزه ۱۰ هزار دلاری مخاطب جشنواره نیز به فیلم تنها حیوانات از فرانسه ساخته دومینیک مول رسید و نادیا ترشکیویچ برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

از اوکراین نیز والنتین واسایانوویچ جایزه ویژه هیات داوری را برای آتلانتیس را دریافت کرد و جایزه بهترین فیلمنامه به شین آداچی از ژاپن برای کمدی یک زن محجوب رسید.

همچنین شوالیه تابستان ساخته یو ژینگ از چین جایزه ۱۰ هزار دلاری بهترین فیلم آینده آسیایی را از آن خود کرد و فیلم پیرمردها نمی‌میرند ساخته رضا جمالی نیز در همین بخش جایزه روح آسیا را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد.

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۲۸ اکتبر تا ۵ نوامبر (۶ تا ۱۴ آبان‌ماه) در ژاپن برگزار شد.

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده