هنرمند با سلِبریتی فرق داره!

شایان فیلم: در چند روز اخیر مردمِ عصبانی از دولت و شرایط اقتصادی؛ به صفحه هنرمندانی که در فضای مجازی فعال هستند حمله برده و آنها را به خاطر اینکه در هنگام انتخابات، مردم را تشویق کرده بودند به رئیس جمهور رای دهند سرزنش می کردند. در همین رابطه پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در یادداشتی ضمن دعوت مردم به خویشتن داری از انها خواسته بین هنرمندان و سلبریتی ها (افراد معروف) فرق بگذارند. وی نوشته:

این روزها ، به خاطر تحریم ها درآمد دولت کم شده ، اما طمع دولت مردها رشد مضاعفی داشته. ظاهرا تنها راهکار به ذهن رسیده ی مسئولین اینه که از ما مثل انار آبلمبو استفاده کنن و تا آخرین قطره خون رو مک بزنن!

بعد از برداشتن سوبسید اب و برق و‌گاز و تلفن و خدمات شهری ، قطع یارانه های بیش از نیمی از ملت ، سه برابر کردن بنزین ، ده برابر کردن عوارض خروج از کشور ، خدادبرابر کردن تعرفه وارادات خودرو ، دوبل کردن جریمه خودروها ، پولی کردن تردد از خیابونها توسط شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده مایحتاج ضروری ، گرون کردن نون  و هزارن بلای دیگه ، حالا موضوع مالیات گرفتن از هنرمندان باب شده ، ملت ما هم که به خاطر فقر از هرچی ادم موفق و پولدار و سلبریتی متنفرن، سوار این موج شدن و بازار هشتک رو داغ کردن...

خواهر ، برادر ، رفیق؛ هنرمند با سلبریتی فرق داره !

استارهای متمول، یک درصدِ جامعه هنری هم نیستن. ‌میدونم نگاه به سفرهای خارج اونها و لباسهای احمقانه شون گاهی حرصتون رو در میاره ، اما بازتر و بزرگتر و عمیق تر نگاه کن. نگاه به اون بازیگری که ۵ ماه اجاره خونه اش عقب افتاده بکن ، به شاعری که خونه مستاجری هم نداره ، به مجسمه سازی که درامدش کمتر از یه معلم هست بکن .

من خودم به شخصه نه خونه دارم نه ماشین آنچنانی، تو زندگیم به ولله هزار تومن یارانه نگرفتم، حتی ثبت نامم نکردم ، جزو فیلمنامه نویس های پرکار هم هستم. تازه وقتی جلسه سالانه کانون فیلمنامه نویسان میرم ، احساس متمول بودن می کنم ، مدام میگم خدایا شکرت ، کسانی که استاد من بودند رو می بینم که سالهاست کار نکردن و برای نون شبشون محتاجن. اینها به پیر به پیغمبر، نباید مالیات بدن، چون ندارن که بدن.

اگه قرارداد یک پروژه هنری رو تقسیم به ماه های سال یه هنرمند کنی ، می بینی کمتر از یه کارمند حقوق میگیره، اونم بدون بیمه ، بدون پشتوانه ، بدون بازنشستگی...

سلبریتی با هنرمند فرق داره؛ به خدا فرق داره. هنرمند نباید مالیات بده چون جایی تو این مملکت نداره. چون اجر و مزد و احترامی نداره ،چون اصلا پولی نداره که بده.

هنر نزد ایرانیان نیست و بس !

اگر این قانون تصویب بشه، فقط بدبخت ها بدبخت تر میشن!

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۸






نظرات کاربران





معرفي فيلم هاي روي پرده