بازیگران میانسال، کنار گذاشته می‌شوند

فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اگر من به عقب برگردم قطعاً بازیگری را انتخاب می‌کنم اما با توجه به تجربیاتی که دارم در برخی از انتخاب‌هایم تجدید نظر می‌کنم. فاطمه گودرزی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که امروز شمع تولد 54 سالگی‌اش را خاموش می‌کند در گفت‌وگو با میزان درخصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: هم‌اکنون سر فیلمبرداری فیلم سینمایی "آتش و قداره" به کارگردانی "محمد عرب" هستم که برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود و در مراحل پایانی تولید قرار دارد.وی درباره مضمون و نقش خود در این فیلم افزود: آتش و قداره فیلمی با مضمون جوانمردی است و من در ان نقش مادر "مرجان" شخصیت اصلی فیلم را بازی می‌کنم. در این پروژه حسین یاری، نیما شاهرخ شاهی، علی صادقی و محسن افشانی نیز حضور دارند.

بازیگر فیلم "می‌خواهم زنده بمانم" افزود: در سینمای ما متاسفانه اهمیت چندانی به نقش‌های میانسال داده نمی‌شود و اکثر کارها را جوانان انجام می‌دهند. این برخلاف تمام دنیا در سینمای ایران رایج است. در آنجا معمولاً فیلم‌های اصلی را میانسالان بازی کرده و فیلم‌ها سرگرم کننده و شاد را به جوانان می‌سپارند. البته رسیدگی به معضلات جوانان خوب است اما نباید بحران و شرایط دوران میانسالی را فراموش کرد. بازیگر در دوران میانسالی به بلوغ کاری خود می‌رسد اما در سینمای ایران دقیقاً در همین سن بازیگران کنار گذاشته می‌شوند.

وی آرزوی سینمایی خود را اینگونه توصیف کرد: آرزوی اصلی من درست زندگی کردن، خوشبخت بودن و رضایت از زندگی است ولی در مورد حرفه‌ام هرکس خواسته‌ای دارد و من هم دوست داشتم و دارم که در برخی نقش‌ها بازی کنم که هنوز فرصتش مهیا نشده است. گودرزی درباره بهترین نقش دوران بازیگری خود خاطرنشان کرد: چندین نقش را به عنوان بهترین‌های خودم انتخاب می‌کنم. فرنگیس در فیلم می‌خواهم زنده بمانم، نقشم در فیلم غزال که به خاطر آن سیمرغ فجر را گرفتم و ماه منیر در نقش پیرزنی لر از بهترین و دوست‌داشتنی کارهایی بودند که بازی کرده‌ام.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده