سالن‌های تئاتر در قرق ستاره‌های نامدار

سالن‌های تئاتر پایتخت با پایان جشنواره‌ تئاتر فجر میزبان نمایش‌های جدید شدند؛ اجراهایی که قرار است در یک ماه باقیمانده از سال اجرای خود را داشته باشند.به گزارش همشهری، هر چند جشنواره سی‌وهشتم کمتر چهره‌های آشنای تئاتری را با خود به همراه داشت اما در آخرین ماه سالن‌های نمایشی میزبان چهره‌های پیشکسوت و نام‌آشنا می‌شوند.

تئاترشهر، میزبان معتمد‌آریا، هوتن شکیبا و نوید محمدزاده

افسانه ماهیان قرار است از 27 بهمن ماه در چهارسوی تئاترشهر یکی از نوشته‌های نغمه ثمینی را روی صحنه ببرد. نمایش "بچه" که با بازی فاطمه‌ معتمد‌آریا و سعید چنگیزیان هر شب ساعت19:30 اجرا می‌شود. آتیلا پسیانی هم "قهوه قجری" با نگاهی بر نمایشنامه "هملت" شکسپیر را در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌کند. نمایشی با بازی هوتن شکیبا و نوید محمدزاده که 4 بازیگر دیگر، آنها را همراهی خواهند کرد. این نمایش در 2سانس 19 و 21 اجرا می‌شود. فقیهه سلطانی هم از امروز "یک گاز کوچولو" نوشته فرزانه سهیلی را در سالن سایه اجرا می‌کند. نمایشی که هر عصر ساعت18 با بازی نورا هاشمی، شهروز دل‌افکار و دیگر بازیگران روی صحنه خواهد رفت. کارگاه نمایش هم میزبان کاری از بابک کریمی است. "الویرا 2020" عنوان نمایشی نوشته بریژیت ژاک با ترجمه بابک کریمی، علی شمس و پریسا نظری است که با کارگردانی بابک کریمی از 27 بهمن ماه ساعت 18 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. محمدمهدی خاتمی هم "سه‌شنبه‌های لعنتی" را ساعت19:45 در سالن سایه اجرا می‌کند. ابراهیم پشت‌کوهی هم "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند" اتللو را بعد از جشنواره همچنان در سالن قشقایی اجرا می‌کند. نمایشی که هر شب ساعت 21 با بازی اصغر همت و ناهید مسلمی اجرا می‌شود.

شهرزاد، میزبان روزهای رادیو رحمانیان

محمد رحمانیان "روزهای رادیو" را از اول اسفند ماه ساعت 18 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌آورد.  هومن برق‌نورد، افشین هاشمی، احسان کرمی، لیلی رشیدی، بهاره افشاری، آرمین رحیمیان، فهیمه رحیم‌نیا، بهنوش طباطبایی و مهتاب نصیرپور از بازیگران این نمایش هستند که داستان زندگی یکی از گردانندگان رادیو را از سال1319 تا 1339 در خلال حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... عاشقانه اجرا می‌کنند. مهدی کوشکی در سالن گلایل تئاترشهرزاد نیز از 13 بهمن‌ماه ساعت 20:30 نمایش "اولئانا" به نویسندگی دیوید ممت را روی صحنه دارد. مهدی کوشکی و ریحانه پارسا در این اثر ایفای نقش می‌کنند. اجرای "خرس و خواستگاری" چخوف به کارگردانی محمدحسن معجونی هم این بار به زبان گیلکی در شهرزاد روی صحنه است و  همچنین نسخه چهارم نمایش "آشپرخانه" معجونی نیز ساعت21 در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. رضا جاویدی هم قرار است "اسم" را با بازی سامان دارابی و محمد نادری و ...در این تماشاخانه اجرا کند.

ایبسن در ایرانشهر

سالن‌های ایرانشهر هم در این روزها نمایش‌های خود را روی صحنه دارند. "لانچر 5" تا دوم اسفند روی صحنه است و "مارلون براندو" که در جشنواره تئاتر فجر حضور داشت تا 24 اسفند اجرای خود را ادامه می‌دهد. اما  پگاه طبسی‌نژاد از 27 بهمن‌ماه ساعت 20:30 با کارگردانی "زمستان/ داخلی/ خانه عروسک" را در سالن سمندریان کارگردانی می‌کند؛ نمایشی بر اساس "خانه عروسک" هنریک ایبسن  که با بازی مریم پالیزبان، سهیلا گلستانی، وحید راد و داریوش موفق روی صحنه خواهد رفت.

میکائیل شهرستانی و 2 نمایش از اشکان خطیبی

نمایش "شک" به کارگردانی مهران امام‌بخش ساعت19:45 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو با بازی بهناز جعفری، شبنم فرشادجو، ندا عقیقی، مبینا روزبهانی و مهران امام‌بخش روی صحنه می‌آید. خانه مهرگان نیز میزبان "آگوست در اسیج کانتی"ترجمه آراز بارسقیان و کارگردانی میکائیل شهرستانی است. قطب‌الدین صادقی نیز "آیینه آنتیگون" را در تماشاخانه شانو روی صحنه دارد. الینا گلچین نیز در شانو دکتر سایکو را از اوایل هفته چهارم بهمن روی صحنه برده است. روزبه حسینی "الف کاف شین" را از اول اسفند در عمارت روبه‌رو کارگردانی می‌کند. تماشاخانه سپند هم میزبان 2 نمایش از اشکان خطیبی است. "چخوف خوانی زیرنظر نماینده فدراسیون روسیه" و "پزشک نازنین نسخه دوم" 2نمایش اشکان خطیبی است که در سالن ‌هاس 18:30 و 20:30 روی صحنه می‌رود. سعید داخ هم "شک" پاتریک شنلی را همچنان در دیوار چهارم روی صحنه دارد. "تااون" هادی حوری نیز از اول اسفند ماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.

مولوی، میزبان 3 نمایش

آرش فلاحت‌پیشه هم "پنهان خانه پنج‌در" حسین کیانی را از 24‌بهمن به سالن اصلی مولوی آورده؛ نمایشی که ساعت 20 روی صحنه می‌رود. "ابر شلوارپوش" به نویسندگی، کارگردانی  و بازی علیرضا اخوان از 20 بهمن ماه ساعت 19 در سالن کوچک این مجموعه روی صحنه است. همچنین "و همیشه پاییز" مهیار جوادی‌ها از 23 بهمن‌ماه ساعت 18 در سالن اصلی اجرا شده است. با پایان جشنواره تئاتر هامون، تماشاخانه هامون میزبان نمایش‌های جدید می‌شود؛ "حراج خانگی" امیر کامران از امروز تا 26 اسفند ساعت 21 اجرا می‌شود.

دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی در نوفل‌لوشاتو

امسال بخش صحنه‌ای (مونولوگ) دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی نیز میزبان 3اثر "صدای غمگین یک پرنده" نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی عباس غفاری است که ساعت 17:30 روز چهارشنبه 30 بهمن، "گل‌های پژمرده" به کارگردانی فریدون محرابی که ساعت 17:30 روز پنج‌شنبه اول اسفند و "رود رادی" نوشته و کار ابراهیم پشت‌کوهی ساعت 17 روز جمعه دوم اسفند ماه سال‌جاری همگی در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌روند.

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده