نمایش زنان بی‌حجاب در «نفس» مشکل شرعی ندارد

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه سیما درباره حاشیه های نمایش تصاویری از زنان بی حجاب در سریال «نفس» توضیحاتی را ارائه داد.

مهدی روشن روان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فضا و ویژگی های سریال «نفس» ساخته جلیل سامان که این شب ها به عنوان سریال رمضانی از شبکه سه سیما روی آنتن می رود، عنوان کرد: اگر مخاطب از قسمت های اول و دوم این مجموعه راضی باشد قسمت های بعدی خیلی بهتر می تواند او را جذب کند.

وی درباره پخش تصاویری از زنان بی حجاب که در فضای قبل از انقلاب در این سریال به تصویر کشیده شده است، عنوان کرد: بعضی به غلط می خواهند القا کنند که این سریال بحث بی حجابی را عادی سازی می‌کند درحالیکه اولا اینها تصاویری از زنان خارجی و غیر مسلمان است که در ارمنستان ضبط شده است و ثانیا ما اصلا روی چنین فضاهایی تاکیدی نداشتیم اما شاید چون مخاطب برای اولین بار چنین چیزی را می بیند ممکن است کمی برایش تعجب برانگیز باشد.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه درباره اینکه این روند چقدر توانسته در باور پذیربودن ماجرا تاثیر داشته باشد، توضیح داد: البته در این سال ها ما در ساخت سریال قراردادهایی داشته ایم که مخاطب هم آنها را پذیرفته است. با این حال آنچه که در این سریال دیده می شود به لحاظ شرعی و قانونی مشکلی ندارد و تنها در راستای فضاسازی های بهتر داستان است.

وی اضافه کرد: نمی توان به طور مصداقی به نکته ای اشاره کرد چون ممکن است قصه لو برود اما اگر جلوتر برویم می فهمیم بسیاری از اتفاقات در داستان به لحاظ منطقی و دراماتیک توجیه خود را دارد. در این قصه هم فضای قبل از انقلاب نمایش داده می شود و شاید بسیاری از نسل جوان آن زمان را به طور دقیق به خاطر نداشته باشد. مخصوصا نسل جوان تر و نوجوان امروزی که آن زمان را ندیده است و وقتی سریالی با فضای انقلاب می بیند که در آن همه اتفاقات در جای خود درست هستند و همه موازین شرعی و اخلاقی رعایت می شود این سوال برایش به وجود می آید که پس چرا ما انقلاب کردیم.

روشن روان یادآور شد: من نمی گویم باید همه مسایل قبل از انقلاب را همانگونه که بوده نمایش داد اما خوب است تا می توانیم با حفظ مسایل شرعی و قانونی فضای واقعی را نمایش دهیم و ممکن است این میان عده ای بخواهند جلوتر از شرع و قانون باشند که این درست نیست.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در پایان عنوان کرد: تصاویر مستند زیادی تاکنون از فضای جامعه در قبل از انقلاب پخش شده است که تصاویر متعددی از خانم های بی حجاب در آنها وجود دارد و تا کنون کسی ادعا نکرده برای عادی سازی و رواج بی حجابی است اما معمولا حساسیت خاصی روی آثار نمایشی وجود دارد.
 

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده