عکسهای «بر آب افتاده» در گالری سیحون

نمایشگاه عکس‌های مهدی رضوی با عنوان "برآب افتاده" از سوم شهریور در گالری سیحون برپا می‌شود.مهدی رضوی در این باره به ایران ارت گفت: تصاویر این نمایشگاه  در یکی از استان‌های کشور چین به عنوان "ژجیانگ" که در جنوب شرقی این کشور واقع شده است گرفته شده است.

او ادامه داد: این شهر از شهرهای بزرگ چین فاصله دارد و دارای طبیعت بکری است. شاید کمتر توریستی باشد که در هنگام سفر چین به این منطقه برود. این منطقه که "ایشوئی" نام دارد در لغت به معنای "آب زیبا" است. این عنوان را به این دلیل انتخاب کرده‌اند که رودخانه‌ای از این منطقه عبور می‌کند و به دریا می‌ریزد که رنگ آن به خوبی این عنوان را تداعی می‌کند. من تصاویری از این منطقه دیده بودم و تصمیم گرفتم در مدت زمان نزدیک به یک ماه به این منطقه سفر کنم.این هنرمند عکاس گفت: بعد از اقامت در این منطقه من هر روز بین ساعت 4 تا 7 صبح اقدام به عکاسی کردم. در حقیقت رنگ آبی که در این عکس‌ها وجود دارد طبیعی است و به نوعی می‌توان گفت این تصاویر مستند هستند البته نه با تعاریف دقیق فتوژورنالیست.

رضوی گفت: در حقیقت همه آنچه در این تصاویر ثبت شده به صورت طبیعی رخ داده است و به خاطر یک دست بودن جنس تصاویر این ذهنیت را به وجود می‌آورد که خیلی سریع و پشت سر هم تصویربرداری شده است اما هم لوکیشن‌های این تصاویر متنوع است و هم این که در روزهای مختلفی ثبت شده است.او گفت: به دلیل همزمانی لحظه عکاسی و رخدادهای طبیعی شبیه مه غلیظ صبحگاهی این افکت‌ها و رنگ در تصاویر ایجاد شده است.

این هنرمند گفت: من یازده فریم عکس را برای نمایشگاه در نظر گرفتم که مطابق با کانسپت و مفهومی که این مجموعه عکس‌ها در پس خود داشت، آن‌ها را بر روی نوعی فیبر مات چاپ کرده‌ام که مخصوص برخی نقاشی‌های سنتی شرق آسیا است.رضوی گفت: من معتقدم این نوع چاپ می‌تواند احساس مشترکی میان تصاویر و مفهوم به وجود بیاورد. همه این عکس‌ها با کیفیت بالای آرشیوی چاپ شده‌اند و انتخاب فیبر مات، تاثیر منفی در تصاویر ایجاد نکرده است.

لازم به یادآوری است نمایشگاه عکس‌های مهدی رضوی با عنوان "برآب افتاده" 3 تا 15 شهریور در خ وزرا، کوچه چهارم، شماره ١١ گالری سیحون به نمایش در می‌آید.

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۰۱ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده