آثار سه نسل از هنرمندان در نمایشگاه «نخستین»

نمایشگاه «نخستین» در برگیرنده آثاری از ۱۵ هنرمند از سه نسل مختلف هنرهای تجسمی کشور است که دهم شهریور افتتاح می‌شود.به گزارش فارس، «نخستین» عنوان نمایشگاهی از آثاری است که با چوب ساخته شده یا روی چوب خلق شده‌اند. این نمایشگاه به عنوان پروژه‌ای تعریف شده در گالری آران و به پیشنهاد این گالری توسط اکرم احمدی توانا گرآوری شده است.

نمایشگاه «نخستین» در برگیرنده آثاری از 15 هنرمند از سه نسل مختلف هنرهای تجسمی کشور است. عربعلی شروه، محمد علی مددی و مهدی سحابی هنرمندان فقیدی هستند که نمایشگاه نیز با یاد آنان برگزار می‌شود. دیگر هنرمندان حاضر در این نمایشگاه محسن وزیری‌مقدم، بهروز امیری‌راد، منصور طبیب‌زاده، مجید کامرانی، فرهاد اهرارنیا، هومن سلیمی، شقایق عربی، بهداد لاهوتی، مهدی رنگچی، شهریار قرایی، یاشار آذر امدادیان و محمد مروستی هستند که آثارشان مورد خوانش قرار گرفته است.

نقش تعیین‌کننده و استفاده منحصر به فرد از چوب در نقاشی و در مجسمه، رویکرد اصلی این نمایشگاه است. تنوع رویکردها با توجه به تفاوت نسل هنرمندان و دوره‌های مختلف آثار در این نمایش چشمگیر است. ساختن روایتی شخصی و معاصر با خود از یک متریال قدیمی و چه بسا بدوی، کنکاش اصلی این نمایشگاه میان هنرمندان مختلف است. هنرمندان جوان در کنار اساتید نام آشنا و هنرمندانی از شهرستان‌ها و همین طور هنرمندان مهاجر، هریک تجربه زیسته و روایت خویش از چوب را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

نمایشگاه «نخستین» از ساعت 16 روز جمعه 10 شهریور افتتاح و تا 7 مهرماه در گالری پروژه‌های آران واقع درخیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5 میزبان علاقمندان به هنر است.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۰۹ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده