آثار ناصر اویسی بعد از نیم قرن به نمایش درآمد

24 تابلوی نقاشی از آثار ناصر اویسی همراه با کتاب مجموعه آثار این هنرمند ایرانی و از فعالان مکتب سقاخانه با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در آمد.

به گزارش ایرنا سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در مراسم گفت: تلاش کردیم که در شرایط مناسب و در یک دوره دو ماهه بخش وسیعی از موزه را به نمایش آثار این هنرمند اختصاص دهیم اما به دلیل اینکه برنامه نمایشگاه های موزه تا سال 98 تعیین شده است، این امکان عملا وجود نداشت.

جواد مجابی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر نیز در این مراسم گفت: آثار ناصر اویسی 60 سال است که دائم در دنیا به نمایش در آمده است. توجه اویسی به مینیاتور ایران به عنوان میراث ملی موجب شد او با ساده کردن خطوط و اختصار رنگ فضای سنتی نگارگری ایران را به زمان حاضر و خیال های رنگینش پیوند بزند. اویسی از آغاز کارش هندسه نقاشی مدرن و غرب و ترکیب بندی شاهکارهای استادان پیشین و رنگ بندی و سامان بخشی نهایی کارش را از دل موزه ها و مجموعه های جهانی بیرون کشید.

گشایش این نمایشگاه و ارائه کتابی شامل بیش از 100 اثر از ناصر اویسی با حضور شخصیت های فرهنگی و هنری از جمله حسین محجوبی، ناصر پلنگی، رضا کیانیان، اشکان خطیبی، کورش شیشه گران، جواد مجابی، مژده طباطبایی، مهرداد صدری، محمد رحمانیان، محبوبه کاظمی، سهراب هادی و محمدهادی فدوی همراه بود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده