خواننده های نسل جدید با کدام آهنگ ها معروف شدند؟

چهره‌های پرمخاطب و پرفروش این روزهای بازار موسیقی از کجا کار موسیقی را شروع کردند و اولین آهنگشان چه روزی منتشر شد؟

از سال 95 بود که کم کم چهره‌های جوان و پرمخاطب موفق به اخذ مجوز فعالیت رسمی از دفتر موسیقی وزارت ارشاد شدند. هنرمندانی هرکدام یک یا چند قطعه هیت در کارنامه داشتند و پس از ورود به صحنه توانستند به رقیب جدی چهره‌های قدیمی‌تر در جذب مخاطب و فروش بلیت تبدیل شوند. این روند در نیمه اول سال 96 هم ادامه پیدا کرد و در حال حاضر می‌توان گفت نسل جدید خواننده‌های پاپ بازار کنسرت‌ها را از دست چهره‌های باسابقه‌تر درآورده‌اند و تعداد سانس‌ کنسرت‌های برخی از آنها حتی سه رقمی هم شده است. اصولاً با ورود چهره‌های جدید بعضی از مخاطبان موسیقی به این نکته اشاره می‌کنند که فلانی یک شبه مطرح شده است. اما حقیقت این است که چهره‌های جوان و پرفروش حال حاضر بازار موسیقی هیچکدام حاصل اتفاق ناگهانی نیستند و پشت سر هرکدام یک تا ده سال سابقه کاری وجود دارد.

در گزارشی که پیش روی شما قرار دارد و به نوعی بخش دوم گزارش «ستاره بود، ستاره است، ستاره می‌شود» است سابقه و روند کاری هنرمندان پرمخاطب و پرفروش موسیقی پاپ را بررسی کرده‌ایم. با ذکر جزئیاتی نظیر روز دقیق انتشار اولین آهنگ و اطلاعات جالبی که شاید تا پیش از خواندن این گزارش در جریانش نبودید. همچنین خواندن این گزارش را اکیداً به خواننده‌های جوان پاپ پیشنهاد می‌کنم. خواننده‌هایی که انتظار دارند با همان آهنگ اول یا همان آلبوم اول سریع پرمخاطب و پرفروش شوند و اصولاً هم صبر کمی دارند!

امیرعباس گلاب

تابستان امسال بود که خبر ورود امیرعباس گلاب به عرصه رسمی موسیقی منتشر شد. او روز دهم مرداد برای اولین‌بار توانست به صحنه سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی قدم بگذارد و با مخاطبانش دیدار کند. صحنه‌ای که به گفته خودش زمانی که ده سال سن داشته، علیرضا عصار را روی آن دیده و تصمیم گرفته که بالاخره روزی روی آن بایستد. داستان امیرعباس گلاب بی‌ارتباط به مصرع «می‌دونم تلاشم یه روز یه جایی اثر می‌کنه» نبود. «فقط برو» اولین قطعه امیرعباس بود که در سال 1386 منتشر شد و آن اثر به همراه ویدئویی که داشت توانست به سرعت جایش را میان مخاطبان باز کند و بازخورد زیادی برای این خواننده داشت. لحن خوانش امیرعباس در آن مقطع خیلی‌ها را به یاد «فرمان فتحعلیان» می‌انداخت که اتفاقاً بی‌دلیل هم نبود. چون این دو خواننده با هم نسبت خانوادگی دارند. امیرعباس گلاب در ادامه یک‌بار دیگر توانست قطعه هیت منتشر کند و این بار صدایش به گوش مخاطبان گسترده یک سریال پربیننده رسید. در سال 89 فصل اول سریال «ستایش» پخش شد و قطعه امیرعباس گلاب برای تیتراژ این مجموعه همخوانی جالبی از لحاظ مضمون ترانه و موسیقی با قصه سریال داشت. همین موضوع باعث شد تا به سرعت آهنگ او در میان مخاطبان دست به دست شود. شاید جالب باشد بدانید که امیرعباس برای اجرای تیتراژ سریال ستایش رقبای قدرتمندی را پشت سر گذاشت. در آن زمان نام‌هایی نظیر حامی، فریدون آسرایی و زنده‌یاد مرتضی پاشایی برای اجرای تیتراژ ستایش مطرح می‌شد. امیرعباس در ادامه تیتراژ سریال ستایش 2 را هم خواند اما به دلایلی قطعه او در کل فصل دوم این مجموعه پخش نشد. او در ادامه و تا سال 96 قطعات مختلفی را منتشر کرد و بالاخره امسال توانست به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای آراد» به عرصه رسمی موسیقی وارد شود. کنسرت‌های او در تهران هم توسط شرکت «اکسیر نوین» و به تهیه‌کنندگی «محمدرضا خانزاده» روی صحنه رفت. اولین اجرای او در مردادماه با استقبال چشمگیر دوستدارانش مواجه شد و او توانست سانس‌های تمدیدی برنامه‌اش را شهریورماه روی صحنه ببرد.

حامد همایون

دوازدهمین روز از دوازدهمین ماه سال 94 بود که قطعه «بارون که زد» با صدای خواننده‌ای به نام «حامد همایون» منتشر شد. این اثر در همان روزهای اول توانست به گوش افراد زیادی برسد و نوع خوانش و موسیقی قطعه بارون که زد مورد توجه قرار گرفت. در ادامه قطعات «الکل نگاه» و «مردم شهر» با صدای حامد همایون به گوش مخاطبان رسید و این خواننده میخ اصلی خود در بازار موسیقی را تیرماه 95 و با قطعه «چتر خیس» کوبید. در اسفند 94 خیلی‌ها گفتند که حامد همایون هم یک جوان تازه وارد به عرصه موسیقی است ولی اینطور نبود. سید حامد محمودزاده سال 1361 در شهر شیراز متولد شد. او از سال‌ها قبل فعالیت موسیقی را آغاز کرد و حتی چند سال در شیراز کار تدریس آواز و آهنگسازی انجام می‌داد. همزمان با این فعالیت‌ها کار خوانندگی را هم به شکل جدی دنبال کرد و قطعه «ای کاش» یکی از اولین آثار او بود که 20 بهمن 1391 در فضای مجازی منتشر شد. حامد در این آهنگ با حمید فریزند و نیما علامه در بخش ترانه و موسیقی همکاری کرده بود. قطعات حامد محمودزاده در آن مقطع با استقبال چندانی از سوی مخاطبان مواجه نمی‌شد و به همین دلیل با فواصل زمانی زیاد کارهایش را به مرحله انتشار می‌رساند. «از هوا پیداست» کار بعدی حامد محمودزاده بود که 18 آذر 1392 منتشر شد و اتفاقاً میکس و مسترینگ آن توسط زنده‌یاد «نیما وارسته» انجام شده بود. حامد در ادامه قطعات «از تو چی می‌شنوم» و «نرو» را منتشر کرد و آخرین کار او با نام حامد محمودزاده، «تنهایی» نام داشت.  یک آلبوم هم به نام «آدم برفی» با صدای حامد محمودزاده در سایت‌های اینترنتی موجود است. در ادامه یک آشنایی مسیر زندگی حامد محمودزاده را تغییر داد. او از طریق «سامان امامی»، که تنظیم‌کننده فصل جدید آثار و رهبر ارکسترش است، با «محسن رجب‌پور» آشنا شد. این تهیه‌کننده با سابقه موسیقی و مدیر شرکت «ترانه شرقی» با هوشمندی کاراکتر جدید و کاملاً متفاوتی برای حامد محمودزاده در زمینه‌های مختلف تعریف کرد و به این ترتیب او با نام حامد همایون به مخاطبان معرفی شد. برنامه‌ریزی گام به گام و استراتژی دقیق محسن رجب‌پور و شرکت ترانه شرقی باعث شد تا ظرف فقط ده ماه، نام و آثار حامد همایون به قدری مطرح شود که او به کنسرت برسد. چندی پیش هم از سوی شرکت ترانه شرقی اعلام شد که حامد همایون در 6 ماهه اول سال 96، موفق به برگزاری 230 کنسرت شده و از این حیث در میان تمامی خواننده‌های پاپ رکورددار است.

سینا شعبانخانی

می‌توان لقب بچه مثبت‌ترین چهره نسل جدید موسیقی پاپ را به او داد! خواننده‌ای سر به زیر و آرام که مراحل موفقیت را به آرامی اما پیوسته طی کرده است. او در مرداد سال جاری توانست برای اولین‌بار در تهران روی صحنه برود و طلسم پشت خط ماندنش را بالاخره شکست. از اوایل سال 96 هم که فعالیت‌هایش عنوان رسمی گرفت قطعات «من بیقرارم»، «عمداً»، «چشماتو ببند» و «خوب یا بد» را منتشر کرد. مهمترین اتفاق او در بدو ورودش به عرصه رسمی هم اجرای تیتراژ ماه عسل 96 بود. برگردیم به گذشته و مروری بر فعالیت‌های سینا شعبانخانی 29 ساله از ابتدا تا الان داشته باشیم. اولین آهنگ او به نام «کابوس تنهایی» در روز 25 آبان 1389 منتشر شد. اثری با ترانه و موسیقی و تنظیم خود سینا که در آن زمان 22 سال سن داشت. این خواننده سپس در 26 اردیبهشت 1390 قطعه دومش به نام «بدون تو تنهام» را در فضای مجازی منتشر کرد. اتفاق مهم برای سینا شعبانخانی در خرداد سال 1390 و با انتشار قطعه «جادوی خاص» رخ داد. اثری که بازتاب‌های زیادی داشت اما دو سال و سه ماه بعد، «حامد برادران» موفقیت‌های این کار را تکمیل کرد. در 27 شهریور سال 1392 قطعه جادوی خاص با ریمیکس حامد برادران منتشر شد و این ورژن به گوش خیلی‌ها در داخل و خارج از کشور رسید ولی باز هم نتوانست آلبوم رسمی منتشر کند یا کنسرتی داشته باشد. همکاری با حامد برادران و در ادامه «میلاد ترابی» باعث شد تا مسیر فعالیت‌های سینا هموارتر شود. از همان سال‌ها هم او با «کامبیز طاهری» به عنوان مدیر برنامه وارد همکاری شد و نهایتاً کنسرتش به همت شرکت «پیام» به مدیریت «شاهین ترابی» برگزار شد.

شهاب مظفری

تابستان امسال برای چهره‌های جوان موسیقی پاپ بسیار خوش‌یُمن بود. از جمله برای «شهاب مظفری» که پس از سال‌ها توانست روز 14 تیرماه به همت موسسه آوای آراد روی صحنه برود. این خواننده از اوایل دهه 90 انتشار آثارش را به شکل جدی آغاز کرد و «خدا با توام» اولین اثر او بود که در سطح گسترده‌ای در فضای مجازی پخش شد. شهاب در آن سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خود را به همراه «هادی دمیرچی»، تهیه‌کننده برنامه شب کوک، پیگیری می‌کرد. «فقط در همین حد»، «روانی» و «خونمون کو؟» از جمله سایر آثار شهاب در سال 91 بودند. یک آلبوم به نام «تورو خواب دیدم» هم از این خواننده در سایت‌های موجود است که این آلبوم در دو پارت پخش شده بود.  او از همان ابتدا برنامه مشخصی برای انتشار تک‌آهنگ‌هایش داشت و البته شبکه اجتماعی اینستاگرام در شهرت بیشتر او بی‌تأثیر نبود. شهاب از این فضا به شکل متفاوتی بهره می‌برد و در حین نواختن پیانو و اجرای زنده قطعاتش از خودش به شکل سلفی فیلم می‌گرفت و منتشر می‌کرد. همین ویدئوهای ساده که دوربین معمولاً روی پیانو بود و شهاب می‌خواند به شکل جالبی در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. اتفاقاً این مدل استفاده شهاب مظفری از اینستاگرام در ادامه بیشتر مورد توجه خواننده‌ها و خصوصاً چهره‌های جوان قرار گرفت. نکته دیگر درباره شهاب مظفری این بود که او از همان ابتدا از لحاظ نوع خوانش و میمیک صورت نسبت سایر خواننده‌ها تا حدی متفاوت‌تر بود. نگاه و چهره غالباً مغرور او در عکس‌ها و همچنین لحن مغرور و گاهی معترضش از جمله امضاهایی بود که شهاب مظفری پای کارهایش زد و توانست مخاطبان را به سمت خودش جلب کند. «آی»، «لعنتی‌ترین حوالی»، «میگن که عوض شدی»، «عکس قدیمی»، «منو ترکم نکن» و «قسم» هم از جمله قطعات شهاب طی یکی دو سال اخیر است که برایش بازخوردهای زیادی داشت.

 بهنام بانی

شاید برای خیلی‌ها فروش سریع اولین شب از کنسرت‌های «بهنام بانی» در فصل تابستان عجیب بود و باز هم درباره او این صحبت مطرح شد که چطور ناگهان این خواننده آمده و اینقدر خوب می‌فروشد؟ شاید بد نباشد برای پاسخ به این سوال درباره بهنام بانی به سال‌ها قبل برگردیم. او از زمان دانشجویی خوانندگی را به شکل مستمر دنبال می‌کرد و حتی چند اجرا در آن دوره برگزار کرده بود. اما اولین آهنگی که از بهنام منتشر شد آن هم بهنام بانی بدون سبیل در 19 اسفند سال 1392 بود! او در آن مقطع زمانی کارهایش را با همراهی «بهنام ابطحی» و «راشا تقی‌پور» در بخش موسیقی وتنظیم دنبال می‌کرد و از لحاظ فضای موسیقی و لحن خواندن شباهت زیادی با زنده‌یاد ناصر عبداللهی داشت. این شباهت بی‌دلیل نبود چون خود بهنام علاقه زیادی به آن خواننده فقید داشت. «فصل عاشقی» و «زندگیمون قصه نبود» دو قطعه بعدی بهنام بودند که به ترتیب در زمستان 93 و بهار 94 منتشر شدند. از تیرماه 94 و همزمان با انتشار قطعه «مرز دیوونگی» که او به همراه حسام فرحی این کار را خوانده بود، از چهره با سبیل بهنام بانی رونمایی شد. مشخصه ظاهری که تا همین الان هم همراه او هست و به نوعی تبدیل به لوگوی یا امضای ظاهری آثارش تبدیل شده است. مسیر کاری بهنام بانی از پاییز سال 1395 دستخوش تغییرات گسترده‌ای شد. او از این زمان مدیریت هنری آثارش را به حامد برادران واگذار کرد و این تنظیم‌کننده جوان و خوش‌فکر موسیقی پاپ توانست ظرف مدت کوتاهی از خواننده‌ای که آثارش کمتر به گوش مخاطبان رسیده بود یک چهره پرفروش بسازد. 13 آبان 1395 اولین همکاری بانی و برادران به نام «من یه دیوونم» منتشر شد که این آهنگ از همان روز اول توانست بازخورد زیادی برای این زوج هنری داشته باشد. «چی بگم»، «همه دنیام»، «علاقه خاص»، «عاشقم کرده»، «چه بخوای چه نخوای» و «اخماتو واکن» از جمله سایر همکاری‌های بهنام و حامد بود که هرکدام توانست نظر مثبت طرفداران این خواننده را جلب کند. اتفاقی که حامد برادران در بهنام بانی رقم زد این بود که کاراکتر موسیقایی او را تا حد زیادی تغییر داد. این تغییر در ملودی و تنظیم کارها، ترانه‌ها و همچنین نوع خوانش بود. خوانشی که قبلاً با تکنیک‌های آوازی و تحریرهای متنوع همراه بود اما بهنام توانست با سادگی در ترانه و موسیقی و لحن خواندن، صدایش را پس از سال‌ها به گوش مخاطبان بیشتری برساند.

هوروش‌بند

هوروش‌بند یکی از گروه‌هایی بود که در تابستان پر خبر 96 به استیج راه پیدا کرد و شهریورماه چهار اجرا در تهران داشت اما این گروه داستان متفاوتی نسبت به سایر خواننده‌ها دارد. «مسعود جهانی» یکی از تنظیم‌کننده‌های جوان موسیقی است که طی چند سال اخیر با خوانندگان مختلفی همکاری موفقی انجام داده است. او به نوعی عضو اصلی یا سرپرست هوروش‌بند است. سال گذشته این تنظیم‌کننده به همراه «مهدی دارابی» گروه هوروش را تشکیل می‌دهد. اما مهدی دارابی پیش از فعالیت در قالب این گروه به همراه مسعود جهانی سابقه خوانندگی داشت و هوروش اولین تجربه او در این زمینه محسوب نمی‌شد. مهدی دارابی در روز 18 خرداد سال 1392 سه قطعه «ازت خاطره دارم»، «به من سر بزن» و «تو حالت ناخوشه» را به صورت همزمان منتشر کرد و این آثار اولین تجربه جدی او در عرصه موسیقی بود. دارابی که آن زمان با چهره و لحن و فضای موسیقایی متفاوتی فعالیت می‌کرد در ادامه قطعاتی نظیر اگه نباشی، منو دس ننداز و نشد و... را منتشر کرد. آثار شخصی مهدی دارابی در آن زمان برایش بازخورد چندانی نداشت اما شرایط این خواننده از سال گذشته تغییر کرد. او با فضایی کاملاً متفاوت در کنار مسعود جهانی قرار گرفت و آنها به سراغ تلفیق موسیقی هیپ هاپ و سنتی و پاپ و حتی جَز رفتند و با استراتژی دقیقی از لحاظ محتوایی کارشان را شروع کردند. «یاد تو می‌افتم» اولین قطعه آنها بود که زمستان 95 منتشر شد. آنها در ادامه قطعات «مجنون» و «آخر منو به باد داد» را به مخاطبانشان ارائه کردند اما اتفاق ویژه برای هوروش در قطعه «به کی پُز میدی؟» رخ داد. آهنگی توانست دایره شنوندگان این گروه نوپا را گسترده‌تر کند و مسیر را برای برگزاری کنسرتشان هموارتر کرد. «ماه دلم»، «عاشقم»، «خنک شد دلت» و «فاصله نه» سایر کارهای آنها تا شهریور 96 بود. نکته دیگر درباره هوروش این است که این گروه علاوه بر تولید محتوا برای خودش، تأمین‌کننده کلام و موسیقی چهره‌های مختلف بازار هم هست و به عبارت دیگر این گروه شامل چند تولیدکننده است که در کنار هم جمع شده‌اند.

اشوان

شهریور سال 95 بود که خبر ورود اشوان به عرصه رسمی موسیقی پاپ منتشر شد. خواننده‌ای که تا پیش از آن توانسته بود مخاطبان زیادی را به سمت آثارش بکشاند و بدون حاشیه و جنجال خاصی توانست مجوزهای رسمی را اخذ کند. او در همان تابستان سال گذشته توانست 5 شب اجرا در تهران به همت موسسه «آوای دوران» و تهیه‌کنندگی «رسول ترابی» داشته باشد و فروش خوب کنسرت‌هایش پس از یک سال هنوز هم حفظ شده است. اما بد نیست برای مرور سابقه کاری اشوان به گذشته او یک فلاش‌بک داشته باشیم. اولین آهنگ اشوان به نام «چه خوبه حالم» 18 فروردین 1390 منتشر شد. «پیشم بمون» و «حواست نیست» دو قطعه دیگری بودند که اشوان در همان سال به مخاطبان رو به افزایشش ارائه کرد. این خواننده از همان سال‌ها مقوله ویدئو را هم دنبال کرد و قطعه حواست نیست را به تصویر کشید. اما به زعم خیلی‌ها «تنها شدم» قطعه هیت اشوان است و که توانست نظر خیلی‌ها را جلب کند. آخرین قطعه‌ای که با صدای اشوان منتشر شد «دوباره تو» نام داشت و خود این خواننده برای آهنگ جدیدش یک ویدئو هم ساخت که اتفاقاً کارگردانی جالبی هم داشت. اشوان تا کنون 16 تک‌آهنگ منتشر کرده و از همان تابستان سال گذشته زمزمه‌های انتشار آلبومش شنیده می‌شود اما تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

پازل باند

تا یکی دو سال پیش خیلی‌ها اسم گروه «پازل بند» را صرفاً با تنظیم قطعات برای خواننده‌های مطرح پاپ می‌شناختند. اما آرین بهاری و علی رهبری به عنوان اعضای پازل ثابت کردند که در عرصه خوانندگی هم می‌توانند موفق باشند. آنها سال گذشته اولین آلبوم رسمی خود به نام «قایق کاغذی» را با یک مراسم مفصل و پرستاره رونمایی کردند و تور کنسرت‌هایشان از تهران و به همت شرکت «آوازی نو» آغاز شد. پازل بند هم مثل همه چهره‌ها و گروه‌هایی که در این گزارش اشاره کردیم ظرف یک شب به موفقیت نرسیده‌اند. اولین آهنگ مستقل آنها با صدای علی رهبری اول اسفند 1390 منتشر شد که «هم نفس» نام داشت. آنها در ادامه و با فواصل زمانی نسبتاً زیاد کارهای شخصی خود را در کنار تنظیم برای سایر خواننده‌ها منتشر می‌کردند اما هیچ وقت در این زمینه رقابتی نداشتند. «بارونای نم نم» و «نگم برات» دو قطعه پازل بند بود که سکوی پرش آنها شد و توانستند از لحاظ آمار و ارقام دانلود و بازدید، جهش چشمگیری داشته باشند و این کارها در میان مخاطبانشان هم به خوبی شنیده شد. اما اتفاق جالب برای پازل بند همصدایی با یک خواننده دیگر بود که تقریباً فضای ایرانی در صدایش داشت. «حمید هیراد» هنرمند دیگر شرکت آوازی نو است که همصدایی او پازل بند در قطعه «مزن دست» و فضای شاد آن کار توجه‌ها را به خود جلب کرد. همکاری موفق آنها در قطعه «دلارام» و «معشوقه» هم ادامه پیدا کرد. حالا حمید هیراد هم به کاراکتر مستقلی در عرصه موسیقی تبدیل شده و قطعات مستم کن، شب که شد، رسوایی، فراموش کن و خدا را منتشر کرده است.

ماکان باند

در اولین روزهای فصل تابستان بعید بود در خودرویی بنشینید یا به جایی بروید و قطعه «هر بار این درو» اثر «ماکان بند» را نشنوید. آهنگی که 29 خرداد 96 در سطح گسترده‌ای منتشر شد و با سرعت زیادی توانست برای این گروه جوان طرفدار جذب کند. این اثر با ترانه مهشاد عرب و ماکان بند و موسیقی این گروه و تنظیم امیرمیلاد نیکزاد و نوازندگی ساکسوفون یاشار خسروی در بین کارهای محبوب سال قرار گرفت. اما داستان ماکان بند هم به سال گذشته بر می‌گردد. «امیر مقاره» و «رهام هادیان» اعضای ماکان بند بودند که در سال 95 قطعات «خدا پشتمه»، «ببین منو»، «خیالت تخت» و «دیوونه» را منتشر کردند. آنها در سال 96 با یاشار خسروی به عنوان پرودیوسر همکاری کردند و امیرمیلاد نیکزاد هم تنظیم قطعاتشان را انجام داد و فعالیت ماکان بند از سوی موسسه «آوازی نو» پیگیری می‌شد. سرانجام در تابستان آنها توانستند آلبوم «دیوونه بازی» را منتشر کنند. هرچند منتقدین ماکان بند آنها را از لحاظ استایل ظاهری و لحن خوانش متهم به تقلید از گروه مسیح و آرش عدل‌پرور می‌کنند اما آنها با انتشار آلبوم دیوونه بازی و برگزاری مراسم رونمایی بزرگ آن در برج میلاد نشان دادند که طیف مخاطبان خودشان را دارند و می‌توانند یک رقیب جدی برای کنسرت‌های نیمه دوم سال 96 باشند.

مسیح و آرش اِی پی

آرش عدل‌پرور و مسیح یکی از گروه‌های موفق این روزها هستند. آنها از اوایل دهه نود فعالیت‌هایشان را شروع کردند و از همان اولین قطعاتشان با فضای متفاوتی که داشتند توانستند آغازگر یک جریان باشند. جریانی که این روزها در بازار موسیقی مخاطب پیدا کرده و خواننده‌های زیادی هم به آن متمایل هستند. مسیح و آرش از همان اولین آهنگ‌هایشان با لحن اعتراضی! خود توانستند مضمون گلایه و اعتراض ترانه‌هایشان را به شکل متفاوتی منتقل کنند. آنها در کنار ترانه‌های معترض خود، مدلی از عاشقانه را ارائه کردند که بر خلاف کارهای مرسوم بازار بود. از این جهت که تا پیش از شروع جریان کارهای مسیح و آرش، عاشقانه‌ها عموماً به دو دسته سیاه که توام با ناله و نفرین و عاشقانه‌‌های من و تویی بود تقسیم می‌شدند. اما مسیح و آرش در عاشقانه‌هایشان به زعم خیلی‌ها دست بالا را داشتند و روایتشان غالباً فارغ از این دو مدل بود. لحن خوانش این دو خواننده و خصوصاً آرش این روزها در میان خوانندگان زیادی دیده می‌شود که اتفاقاً خیلی‌ها جواب هم گرفته‌اند. آرش و مسیح از حدود دو سال قبل و همزمان با پیگیری مراحل اخذ مجوزشان در زمینه ساخت ملودی و نوشتن ترانه به شکل جدی با خواننده‌های زیادی همکاری کردند. علی لهراسبی، محمدرضا گلزار، هوروش بند و مهدی آذر و... برخی از خوانندگانی بودند که ساخته‌های مسیح و آرش را تا کنون اجرا کرده‌اند. موضوع جالب این است که آنها مستثنایی برای این قاعده معروف هستند که اگر آهنگساز و ترانه‌سرا خواننده باشد کار خوبش را به دیگران نمی‌دهد! چون اتفاقاً کارهای که آرش و مسیح در اختیار این خواننده‌ها قرار دادند از لحاظ کیفی در سطح خوبی بودند. چندی پیش هم اولین قطعه رسمی آنها به نام «چه قشنگ» منتشر شد و این دو هنرمند وارد فصل جدیدی از فعالیت‌های حرفه‌ای خود شدند. حالا زمزمه‌های انتشار آلبوم رسمی آنها تا پایان سال جاری و برگزاری کنسرتشان شنیده می‌شود و باید دید استراتژی شرکت آوای آراد برای آنها چیست./ منبع: موسیقی ما

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶






نظرات کاربران




    Mandana farzadi ۰۰:۱۳ - ۱/۰۴/۲۵

    منم یه دختر دهه هشتادیم و سیزده سالمه . اینم پیج اینستاگرامم اگه خواستید فالو کنید mandana ebrahimi music پیانو میزنم و کلاس آواز هم میرم یعنی میگم از موسیقی سر در میارم . به نظرم تو خواننده هایی که الان توی ایران میخوانند فقط فرزاد فرزین هست که هم آهنگاش قشنگه هم صداش عالیه و پر تکنیک میخونه ⁦❤️⁩ امیر عباس گلاب هم خوبه . ولی من خودم طرفدار پروپاقرص فرزاد فرزین هستم ⁦❤️⁩

    محمد ۲ ۲۳:۴۶ - ۱/۰۴/۲۴

    آقا وات د فاز؟???????????????????? پس محسن ابراهیم زاده و سینا درخشنده و حمید هیراد و فرزاد فرخ چی؟ ممکنه ؟ محسن ابراهیم زاده پرطرفدارترین خواننده نسل جدیده فکنم نمیفهمم????

    مهشید ۲۰:۰۸ - ۰/۱۲/۲۷

    پس سینا درخشنده ، فرزاد فرخ ، بابک جهانبخش ، آرون افشار و ... چی ؟؟؟!!!

    رضا ۰۰:۱۹ - ۹۹/۰۳/۱۵

    پس درخشنده چی؟

    امیر ۲۲:۵۴ - ۹۹/۰۲/۲۰

    پس سینا درخشنده چی؟؟

    یه ماکانی دو آتیشه ۱۴:۴۷ - ۹۸/۱۲/۱۰

    به نظر من بیاین یک تیکه از خواننده محبوبمون رو بنویسیم معرفت داشتی تنهام نمیذاشتی هی قهر و هی اشتی دیگه شورش دراومد تو دلت چی هست ایندمون چی پس یهو به هم زدی از قصد اخه دلت میومد ماکان بند

    آیناز ۱۲:۱۲ - ۹۸/۰۳/۱۶

    با سلام و خسته نباشی خدمت تمام خوانندگان جهان و آرزوی سلامتی برای آنها.من از تمام خوانندگان ایرانی خوشم می آید وآرزوی موفقیت برای همه ی آنها دارم من در این لیست از اشوان و ماکان بند خوشم می آید♥♥

    خانواده خاص پاشایی ۱۵:۵۷ - ۹۸/۰۲/۰۵

    بهترین خواننده مرتضی پاشایی هست صداش از همه بهتره آهنگاش هم خیلی خوب هست

    توحید ۱۸:۴۶ - ۹۷/۱۱/۰۵

    فقط وفقط سینا درخشنده و باید اسمشو میزاشتن چون با اهنگاش ترکونده

    عسل ۱۲:۳۸ - ۹۷/۱۰/۱۹

    عشق فقط یک کلام، ماکان بندو وسلام

    نگین ۱۴:۲۴ - ۹۷/۱۰/۰۱

    من از بین این خواننده ها تنها از حامد محمود زاده خوشم میاد....امیدوارم هر جا هست سالم و موفق باشه.....

    پارمیدا ۱۸:۰۳ - ۹۷/۰۹/۱۸

    امیرو عشقه

    عسل ۲۰:۳۹ - ۹۷/۰۶/۰۵

    سلام من یه دختر دهه هشتادیم من از داخل خواننده های امروزی فقط و فقط عاشق امیر مقاره ام و اهنگاش من همیشه براش ارزوی سلامتی می کنم❤❤بوسسس

    یه ماکانی ابدی ۱۶:۴۳ - ۹۷/۰۴/۲۴

    ماکان رو عشق استتتتت


معرفي فيلم هاي روي پرده