10 فیلمی که حتی مردان را هم به گریه می‌اندازد!

همه می‌گویند مرد که گریه نمی‌کند، زن‌ها موجودات احساساتی تری هستند. اما این‌ها دلیل نمی شود که بگوییم مرد‌ها بی احساس هستند. به نقل از وبسایت بدونیم، امروز می‌خواهیم فیلم هایی را به شما معرفی کنیم که حتی مردان نیز ممکن است با دیدنشان اشک بریزند.

 

Hachi: A. Dog’s Tale(2008) هاچی داستان یک سگ

یک استاد موسیقی در مسیر بازگشتش از کار سگ گمشده‌ای را در ایستگاه پیدا می‌کند و با خود به خانه می‌برد. حتی فکرش را هم نمی‌کند که این تبدیل به دوست چندین ساله اش می‌شود. عشق این سگ به شخصیت اصلی داستان بسیار زیاد و خالصانه است؛ و سپس این عشق بار‌ها به اثبات می‌رسد: فیلم بر اساس وقایع حقیقی ساخته شده و باعث می‌شود سخت‌ترین افراد نیز به گریه بیفتند.

 

Knockin’ on Heaven’s Door(1997)کوبیدن بر در بهشت 

دو بیمار در بیمارستان کنار یکدیگر بستری شده اند و هر دو نیز فرصت زیادی برای زندگی ندارند. تصمیم می‌گیرند که ارزش ندارد این روزهای آخر را در بیمارستان بگذرانند بنابراین از بیمارستان فرار می‌کنند، یک ماشین می‌دزدند و راهی سفری به دریا می‌شوند. در مسیرشان به موقعیت‌های خنده دار و گاهی خطرناک بر می‌خوردند. این فیلم داستانی است عالی درباره زندگی، مرگ، رویا‌ها و ابدیت.

The Green Mile (1999)مسیر سبز

یک مرد سیاه پوست غولپیکر به جرم قتل دو دختر برای اعدام به زندان فرستاده می‌شود. این زندانی نه تن‌ها به خاطر جسه بزرگش بلکه به خاطر قدرت جادویی شفا بخشی که دارد مورد توجه قرار می‌گیرد. زندان بان طی صحبت‌ها و رابطه‌ای که با این زندانی برقرار می‌کند در قاتل بودنش دچار شک می‌شود. داستانی عمیق، فیلسوفانه و گاهی سخت این فیلم یکی از بهترین اقتباس‌ها از رمان استفان کینگ است.

 

My Name Is Khan(2010)من خان هستم 

فیلم‌های هندی معمولا پر از آهنگ و رقص هستند، اما این یکی چنین نیست. این فیلم فوق العاده تاثیر گذار داستان زندگی رضوان خان است که دچار سندروم آسپرگر است. او به سفری در آمریکا می‌رود تا عشقش را بازگرداند. همسرش در زمان حملات ۱۱ سپتامبر و زمانی که رفتار دنیا با مسلمانان تغییر کرده بود او را ترک کرده. در طول ماجراجویی اش در این مسافرت قلب کسانی که با او مرتبط می‌شوند با مهربانی و خلوصش مال خود می‌کند.

 

Schindler’s List(1993)فهرست شیندلر

داستان زندگی اسکار شیندلر یک بیزنسمن موفق و عضوی از حزب نازی، کسی که جان انسان‌های بسیاری را در جنگ جهانی دوم نجات داد. این فیلم در واقع گرامی داشت کارهای فوق العاده‌ای است که این مرد انجام داده. عمق تاثیر گذاری این فیلم آنقدر زیاد است که تا عمق وجودتان به لرزه در می‌آید.

Rory O’Shea Was Here(2004)

دنیای میکائیل که یک بیمار فلج مغزی است با آمدن بیمار دیگری به نام روری به کلی تغییر می‌کند. روری به علت مشکل آتروفی عضلانی محدود به صندلی چرخ دار است. این مرد جوان نه تن‌ها از ناعادلانه بودن زندگی شکایت نمی‌کند بلکه قدر دان نیز هست و زندگیش را به بهترین شکل می‌گذراند. او میکائیل را با این رفتار مثبت تحت تاثیر خود قرار داده و فرصتی جدید برای لذت بردن از زندگی به او می‌دهد.

این فیلم فوق العاده باعث می‌شود در دیدگاهمان به زندگی تجدید نظر کنیم و قدردان آنچه در زندگی روزمره به فراموشی سپرده ایم باشیم.

 

Life Is Beautiful(1997)زندگی زیباست

در طول دومین جنگ جهانی گیدو و پسر کوچکش به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شوند. این مرد می‌خواهد زندگی پسر کوچکش را نجات دهد بنابراین به او می‌گوید هر چیزی که در اتفاق افتادن است یک بازی است و جایزه برنده یک تانک واقعی است. برای اینکه در این بازی برنده شوید نباید اجازه دهید نگهبان‌ها متوجهتان شوند. پسر کوچک داستان پدرش را باور می‌کند و شروع به مخفی شدن در اردوگاه می‌کند تا زنده بماند. این فیلم توانسته به خوبی عشق و مهربانی را به نمایش بگذارد و باعث می‌شود هم گریه کنید و هم بخندید.

 

Seven Pounds(2008)هفت زندگی

بن توماس نمی‌تواند تصادفی را که به خاطر اشتباه خودش اتفاق افتاد و در آن هفت نفر از جمله نامزدش کشته شدند را فراموش کند. احساس گناه رهایش نمی‌کند، اما راهی پیدا می‌کند که بتواند اشتباه گذشته را جبران کند. اعضای بدن خود را به کسانی که به شدت مریض هستند اهدا می‌کند. کمک می‌کند تا این افراد نجات پیدا کنند تا در عوض جبران آسیبی که آن تصادف به بار آورده شود. اما همه چیز زمانی که با امیلی آشنا می‌شود و به او علاقه پیدا می‌کند پیچیده می‌شود. وقتی عذاب ذهنی شخصیت اول فیلم را می‌بینید هیچ چیز نمی‌تواند جلوی اشکهایتان را بگیرد.

Million Dollar Baby(2004)دختر میلیون دلاری

مگی رویای بوکسر شدن در سر دارد. فرانکی دان مربی است که در زندگی شکست خورده و زیاد علاقه‌ای به تمرین دادن یک دختر جدید ندارد. با این حال ثبات و اشتیاقش برای قهرمان شدن را می‌بیند و قبول می‌کند که او را زیر پر و بال خود بگیرد. تورنمنتی سرنوشت ساز در راه است. شانس قهرمانی مگی بسیار بالا است، اما سرنوشت شوخی زشتی در سر دارد. فیلم درباره درگیری درونی درباره اشتیاق به رسیدن به یک روویا بدون دخالت دادن چیزی است.

 

Gladiator(2000)گلادیاتور

ماکسیموس جنگجویی بزرگ است که در آستانه جانشینی امپراطور روم قرار دارد. پسر امپراطور که از این ماجرا با خبر می‌شود تصمیم به کشتنش می‌گیرد. ماکسیموس که به صورت معجزه آسایی از مرگ نجات پیدا می‌کند تبدیل به یک گلادیاتور می‌شود. او باز هم مجبور است با دشمنانش روبرو شود، اما این بار در لباس گلادیاتوری. بازی فوق العاده راسل کرو از همان دقیقه اول فیلم قلب بیننده را تسخیر می‌کند. صحنه‌های دراماتیک این فیلم اشک را از چشم شما جاری خواهد کرد.

 

نظر خود را درباره این فهرست در بخش کامنت‌ها بنویسید و اگر فکر می‌کنید جای فیلمی در این لیست خالی است حتما نامش را بنویسید تا به ما و دیگر بازدید کنندگان معرفی شود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده