گالری‌های پایتخت؛ میزبان آثار جدید هنرمندان

گالری‌های پایتخت از امروز میزبان آثار جدیدی هستند که بازدیدش استفاده از اوقات فراغت در روز پایانی هفته را می‌طلبد.بر همین اساس اگر اهل گالری‌گردی هستید پیشنهاد می‌کنیم که امروز از آثار تازه به نمایش درآمده دیدن کنید.

گالری فرشته

از امروز ۷ دی ماه نمایشگاه انفرادی «شاید فردا» که شامل آثاری از کمال‌الدین قطب است در گالری فرشته به نمایش گذاشته می‌شود. این آثار مجموعه تصاویری از صلح ناپایدار، ناجیان است. در این آثار درد و رنج جهان امروز و امید به آینده به تصویر کشیده شده است.

 گالری مژده

آثار رویا شامحمدی در نمایشگاهی با عنوان تهران «زیر بال فرشتگان» در گالری مژده به نمایش در می‌آید.

گالری پروژه‌های آران

نمایشگاه آثار سلمان خوشرو که شامل نقاشی و مجسمه‌های سیمی است با نام «کنش ممکن» در گالری پروژه‌های آران در معرض دید قرار گرفته است.

در این مجموعه علاوه بر کنشی که در شیوه پرداخت فیگور‌ها وجود دارد، موضوع تابلو‌ها نیز حرکتی مضاعف را ایجاد می‌کند. مردانی که در حال نبردی تن به تن هستند و مشت‌های خود را به سوی یکدیگر گره کرده‌اند؛ چنان حجمی از انرژی از خود ساطع می‌کنند که لکه‌های رنگ از بدن آن‌ها جدا شده و در فضای اطراف پراکنده می‌شود. همچنین بخش دیگری از آثار این مجموعه به مجسمه‌هایی اختصاص دارد که از تنیدگی سیم‌های رنگی به وجود آمده‌اند.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه گروهی زنان هنرمند با عنوان «زمان، مکان، خاطره» نیز از امروز در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه شاهد آثاری از فرح ابوالقاسم، مریم اشکانیان، فرح اصولی، پروانه اعتمادی، زهرا امیر یگانه، سونیا بالاسانیان، لادن بروجردی، بهناز جلالی، شهلا حبیبی، منصوره حسینی، ایران درودی، سپیده سحر، گیزلا سینایی، سیما شاهمرادی، آریا شکوهی اقبال، سیما شفتی، سمیرا علیخانزاده، مهسا علیخانی، شیما فریدنی، نیلوفر قادری نژاد، زهرا قیاسی، یسری مجتهدی، معصومه مظفری، مهتا معینی، رکسانا منوچهری، مانلی منوچهری، الهام نفیسی، آتیه نوری، بیتا وکیلی، لیلا وسیمه، نرگس هاشمی و الهام یزدانیان خواهید بود.

نگارخانه دهش‌پور

از امروز همچنین نمایشگاه نقاشی «نوستالژی درختان مه گرفته» در نگارخانه بهنام دهش‌پور برپا می‌شود. در این نمایشگاه ۲۹ اثر از دلارام قائمی با سبک‌های رئال، فتوکلاژ و آبستره به نمایش در می‌آید.آثار نقاشی، کلاژ و کار‌های دست ساز دلارام قائمی شامل ۲ دسته است؛ دسته اول ترکیبی از کلاژ، نقاشی و کار دست است که نشانگر آمیزه‌ای از دیروز تا امروز است که در این فضا ترکیبی از نقاشی ایرانی و سنتی، ولی با رویکردی مدرن به وجود آمده است. دسته دوم شامل نقاشی رنگ روغن و اکریلیک و ترکیب مواد که الهام گرفته از طبیعت است و محوریت اصلی آن درخت است.

خانه هنرمندان ایران

در خانه هنرمندان ایران هم نمایشگاه سالانه آثار انجمن هنرمندان سفالگر با عنوان «انبساط» برپاست. انبساط توسط چهار کیوریتور انتخاب شده و در گالری‌های خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است. «تکثر» به کیوریتوری بهزاد اژدری در گالری ممیز، «تحول‌انگاره» به کیوریتوری رجحانه حسینی در گالری زمستان، «نگران» به کیوریتوری مجید ضیایی در گالری میرمیران و «ناکجایی» به کیوریتوری امید قجریان‌لو در گالری پاییز از بخش‌های مختلف این نمایشگاه هستند.

گالری ساربان

در این گالری هم از امروز نقاشی‌های سعید رفیعی منفرد با عنوان «انطباق» به نمایش گذاشته خواهد شد. این نقاش درباره این نمایشگاه می‌گوید: اولین واژه‌ای که با نگاه به ایران این سال‌ها و سال‌های دورتر به ذهنم خطور می‌کند، واژه «انطباق»است. گویی رنج‌های طولانی و بی‌ثباتی‌های پی در پی و تحولات سریع، مکانیزم ناخودآگاه انطباق را در ما فعال کرده است تا بتوانیم به حیات خود در بستر تاریخی و اجتماعی پر تنش ادامه دهیم. مجموعه حاضر نقش‌هایی از خود ماست. مایی که رنج می‌کشیم و زخم می‌خوریم و آن را می‌پذیریم و ادامه می‌دهیم.

گالری آتشزاد

اگر علاقه‌مند به نقاشی با آبرنگ هستید هم پیشنهاد می‌کنم به گالری آتشزاد که از امروز ۷ دی ماه میزبان آثار محمدرضا باقری است دیدن کنید.

گالری سرزمین هنر

در این گالری 17 تابلوی نقاشی از محمود محکمی به نمایش گذاشته شده است. وی در این نمایشگاه حس درونی خود را از ارتباطی که با اشیا قدیمی می‌گیرد با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

گالری آب انبار

دومین نمایشگاه انفرادی مجید فتحی‌‌زاده که شامل تازه‌ترین آثار این هنرمند می‌شود با عنوان «اختلال» از امروز به نمایش گذاشته می‌شود. این آثار که شامل کار‌های فیگوراتیو فتحی زاده است به مخاطب این امکان را می‌دهد که با زبان تصویر پیام هنرمند را از اعماق تاریکی دریابد.

گالری دنا

در این گالری نمایشگاه گروهی مولتی مدیا با موضوع مردمان کشور‌هایی که در وضعیت آتش‌بس قرار دارند برگزار می‌شود. تابلوی مشهور گرونیکای پیکاسو به عنوان موضوع اصلی این نمایشگاه معرفی شده است و هنرمندان با توجه به موقعیت کنونی کشور و حتی نگاه موجود در خاورمیانه به خلق آثار هنری پرداخته‌اند.

گالری ایرانشهر

این روز‌ها نمایشگاه نقاشی داوود زندیان در گالری ایرانشهر برپاست. در این نمایشگاه که برای اولین بار گزیده‌ای از آثار سه مجموعه «کافه گلشن»، «عکاسخانه آقای ادیب» و «نوستالژی» را در ایران به نمایش گذاشته شده با رویکرد‌های متفاوتی روبه‌رو هستیم. بخشی از نمایشگاه به تابلو‌های طبیعت بی‌جان اختصاص دارد.

اما در سایر آثار این هنرمند انسان نقش مهم و پر رنگی دارد. فضای شلوغ تابلو‌ها با آدم‌ها و اجسام مختلف پر شده و کنار هم قرار گرفتن اشیاء یا موجودات نامتجانس از یک سو و ترکیب محیط داخلی و خارجی از سوی دیگر، فضایی را در آثار ایجاد کرده است که در عین آشنا بودن برای بیننده، غیر واقعی و خیال‌انگیز به نظر می‌رسد.

گالری ابد

این گالری از امروز میزبان نمایشگاه گروهی مجسمه‌های سرامیکی با نام «سازواری» خواهد شد.

گالری احسان

این گالری از امروز میزبان نمایشگاه گروهی هنر‌های تجسمی می‌شود و آثاری از رخساره اخوت، هاله آینه ساز، محمد سعید باجلان، سانیا برجسته، محمد ابراهیم پناهنده، فریده پور اسماعیل زاده، سعادت جهانیان، مریم چرخ گرد، فاطمه حیدرپور، مریم حیدری، سعیده حیدری نامی، نرگس خالقی، رویا خوش طینت، میلاد سالاری، دنیا سپهرآرا، پریا سیروسی، آناهیتا شمس، مهرناز شیخ زاده خضری، مریم عجملو، نوشین عربزاده، لیلا علیزاده، گیتا، مهدیس مهرجو و فائزه هیربدجو را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌کند.

فرهنگسرای ارسباران

در فرهنگسرای ارسباران هم نمایشگاهی از مجموعه تصویرساز‌های «تجربه‌های ۳۹» مهران میرحسین تحت عنوان «بی منظورها» برپاست.

گالری خورشید

نمایشگاه گروهی نقاشی «آفرینش احساس» نیز در گالری خورشید برپاست. تکنیک و موضوع این نمایشگاه آزاد است و دلیل انتخاب این عنوان برای نمایشگاه این است که خلق بیشتر آثار در این نمایشگاه از احساس هنرمندان نشات گرفته است.

گالری لاله

سومین نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از ۳۹ هنرمند جوان فعال و ۴ هنرمند پیشکسوت میهمان در گالری لاله قابل بازدید است.آثار این نمایشگاه به کوشش سعید دولتی گردآوری شده است و از اهداف برگزاری آن، توجه به خلاقیت‌های نقاشان جوان فعال، مشتاق و کمتر شناخته شده از بیشتر نقاط کشور از جمله: شمال، جنوب، شرق و غرب است. هنرمندانی که به صورت مستمر فعالیت هنری داشته اند، اما اغلب به دلیل محدودیت‌های مختلف، فرصت کمتری برای معرفی آثار خود در گالری‌های تهران داشته اند.

در این نمایشگاه آثاری از سعیداسکندری، شیرین احمدی، ژاله اخلاقی، جهانبخش امیربیگی، شیوا بابایی، وحید بیک وردی، هدیه توتونچیان، سعیده ثابت نژاد، سعیددولتی، آناهیتا ذابحی، پریسارحمانی، حکمت رحمانی، سیمین سالار، مریم سلمان، افسانه سلیم بیاتی، نعیم شفیعی، سوسن شریفی، ایمان صادقی، محمدرضاعباسی، طاسین عواطفی، شهرام عظیمی، علی غیبی، امیرفاضلیان، صدیقه فتح الله زاده، زهرا فراهانی، گلسا قاسمی، سحرنازکتانی، حسین کرمی، نازک مریدپور، عاطفه مهرورز، معصومه مهدی زاده، ولی الله محمدی، منقذ موسوی ابوالهیل، فاطمه السادات مـوسوی، مژگان مسیّبیان، نـسرین نـجفی، مـرسـده نـجفی، نـیوشا نیوژپـور، حـسین مـحجوبی، ایـرج اسـکندری، بـهنام کـامرانی، رضـا هـدایت، فـرنگیس هوشمند ایمانلو را خواهید دید.

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۰۷ دی ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده