معرفی بهترین فیلم‌های کمدی‌ سال ۲۰۱۹

همه ما نیاز داریم که حداقل روزی چند دقیقه بخندیم. قدیمی‌ها درست می‌گفتند که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. در دنیایی که شرایط زندگی سخت‌تر شده و تعداد خبر‌های ناراحت‌کننده، بیشتر، یکی از چیز‌هایی که برای چند لحظه، روحیه ما را شاد می‌کند، تماشای فیلم‌های کمدی است.

البته از دیدگاه فیلمشناسی، وظیفه فیلم‌های کمدی، چیزی بیشتر از خنداندن افراد است و در بسیاری از این نوع فیلم‌ها مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی نیز در قالب طنز بیان می‌شوند و انسان‌ها را به فکر وامی‌دارند.

به‌همین دلیل است که کمدی‌های هالیوودی، تمامی ایرانی‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند و افراد زیادی هستند که از دیدن آن‌ها به خنده نمیفتند، اما با کمی آشنایی با فرهنگ کشور‌هایی مثل آمریکا می‌توان از طنزشان نیز لذت برد. ما در این مطلب، فهرستی از مهمترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۱۹ را برای شما آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

شیادان/عنوان اصلی: Hustlers/محصول: ۲۰۱۹

منتقدان، پیش از اکران فیلم سینمایی «شیادان»، انتظارات بسیار بالایی از آن داشتند و تا هفته‌ها پس از اکران نیز طرفداران و منتقدان، جنیفر لوپز را لایق نامزدی اسکار بخاطر بازی در این فیلم دانستند و این فیلم نیز تحسین‌شده‌ترین کمدی سال شد.

داستان فیلم که ازروی یکی از مقالات مجله «نیویورک تایمز» الهام گرفته شده، درباره گروهی از مستخدمین و رقصنده‌های یک کلاب است که با شیوه‌های خاصی، هزاران دلار از مشتری‌های پولدارشان به جیب می‌زنند. این فیلم، یک کمدی سیاه است که نگاهی به رکود اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ دارد.

پسران خوب/عنوان اصلی: Good Boys/محصول: ۲۰۱۹

فیلم‌های سینمایی هالیوودی، هرروز بیشتر از قبل به مسائل کودکان و نوجوانان می‌پردازند و کودکان به یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های فیلم‌های سینمایی این روز‌ها تبدیل شده‌اند، اما فیلم سینمایی «پسران خوب»، ساخته سث روگن با بازی جیکوب ترمبلی، پسربچه دوست‌داشتنی فیلم سینمایی «اتاق» (Room)، فیلمی بزرگسالانه محسوب می‌شود که به زندگی کودکان می‌پردازد.

فیلم سینمایی پسران خوب در قالب ماجراجویی‌های نوجوانانه ارائه شده و ترکیبی از جسارت‌ها و وقاحت‌های آن دوران است. قدرت اصلی این فیلم در بازیگرانش است؛ پسرانی که آنقدر بزرگسال نیستند که شرور باشند، اما بسیار بیشتر از چند پسربچه شرورند.

روزی روزگاری در هالیوود/عنوان اصلی: Once Upon a Time in Hollywood/محصول: ۲۰۱۹

دسته‌بندی فیلم سینمایی «روزی روزگاری در هالیوود»، تنها در یک ژانر، کار دشواری است، اما کدامیک از فیلم‌های کوئنتین تارانتینو اینگونه نیست؟ یکی از ژانر‌هایی که می‌توان فیلم نهم تارانتینو را در آن دسته‌بندی کرد، ژانر کمدی است.

به‌خصوص نقش برد پیت که بار کمدی فیلم، بیشتر برروی دوش اوست. برخی صحنه‌های حساس فیلم که قاتلان خانواده منسون در آن حضور دارند و مواد مخدر مصرف می‌کنند، به‌ظاهر نباید کمدی باشد، اما شما را به خنده وامی‌دارد.

آیا عاشقانه نیست؟/عنوان اصلی: Isn’t It Romantic/محصول: ۲۰۱۹

داستان فیلم «آیا عاشقانه نیست»، درباره زندگی زنی با بازی ربل ویلسون است که وارد ماجرایی رومانتیک-کمدی می‌شود، اما مشکل اینجاست که او از عشق و عاشقی بیزار است. فیلم، بسیار دلچسب است و به مسئله عدم اطمینان خاطر و اعتمادبنفس شخصیت اصلی می‌پردازد.

انیمیشن چگونه اژد‌های خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان/ محصول: ۲۰۱۹

عنوان اصلی: How to Train Your Dragon: The Hidden World

قسمت سوم انیمیشن سینمایی چگونه اژد‌های خود را تربیت کنیم، به‌اندازه دو قسمت قبل، توجه بینندگان و منتقدین را جلب نکرد، اما درواقع پایان خوبی بود برای داستان این انیمیشن دوست‌داشتنی و پرطرفدار که سکانس‌های کمدی جالبی دارد که غیر از کودکان، بزرگسالان را نیز به خنده وامی‌دارد؛ البته نباید صداپیشگی بازیگران خوش‌صدایی همچون کیت بلانشت و جونا هیل را که انتخاب خوب و مناسب کارگردان بودند، از یاد برد.

شزم/عنوان اصلی: Shazam/محصول: ۲۰۱۹

لباس چسبان شزم، حسابی برتن زاخاری لوی نشست و این بازیگر، عمکرد خوبی در نقش ابرقهرمانی به‌نام بیلی باستون داشت. داستان درباره پسر نوجوانی است که وقتی کلمه‌ای جادویی را بیان می‌کند، به ابرقهرمان تبدیل می‌شود. احتمالا خودتان می‌توانید حدس بزنید که آن کلمه چیست.

بله؛ شزم! فیلم سینمایی شزم که به‌دلیل کم‌سن‌وسال بودن کاراکتر اصلی و شوخ‌طبع بودن او، دارای سکانس‌های طنز زیادی است (حتی در لحظات ظاهرا جدی)، یکی از بهترین کار‌های کمپانی دی‌سی کامیک در چند سال اخیر است.

انیمیشن پوکمون، کارآگاه پیکاچو/ محصول: ۲۰۱۹

عنوان اصلی: Pokemon Detective Pikachu

یکی از مهمترین عوامل موفقیت انیمیشن سینمایی کارآگاه پیکاچو، گویندگی رایان رینولدز به‌جای شخصیت اصلی است که لحظات خنده‌داری را می‌آفریند. پیکاچو تنها پوکمونی است که توانایی صحبت کردن با انسان‌ها را دارد و همین عامل، باعث به‌وجود آمدت لحظات طنزی در فیلم می‌شود. اگر طرفدار انیمیشن‌های خاص و معناگرا و یا انیمه نیستید و از دیدن انیمیشن‌های سرگرم‌کننده لذت می‌برید، دیدن این انیمیشن سینمایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آخر شب/عنوان اصلی: Late Night/محصول: ۲۰۱۹

داستان فیلم سینمایی آخر شب که ساخته نیشا گاناتراست، درباره مجری یک شوی تلویزیونی آخر شبی با بازی، اما تامپسون است که می‌فهمد شغلش در خطر است و قرار است شخص دیگری را جایگزینش کنند. گویا تمام این داستان‌ها زیر سر نویسنده جدید، با بازی میندی کالینگ است که دلش می‌خواهد سبک شو را عوض کند و از ریسک کردن نمی‌ترسد.

همیشه شاید من باش/ محصول: ۲۰۱۹

عنوان اصلی: Always Be My Maybe

شبکه نتفلیکس، شبکه‌ای پرطرفدار است که فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بسیار خوبی تولید می‌کند، اما می‌توان گفت در ساختن فیلم‌های سینمایی رومانتیک-کمدی یا به‌قول خودشان رام-کام بی‌نظیر است.

داستان این فیلم درباره دو نفر است که سال‌های کودکی خود را باهم گذرانده‌اند و به یکدیگر علاقه داشتند و اکنون پس از سال‌ها دوباره همدیگر را ملاقات کرده‌اند.

می‌توانید حدس بزنید که چه اتفاقی میفتد، اما مهمترین بخش فیلم، بازی بازیگران نقش اصلی است که به‌خوبی، ژانر فیلم را باورپذیر کرده‌اند. در این فیلم، هم لحظات عاشقانه خواهید داد و هم شاهد سکانس‌های کمدی خواهید بود.

مبارزه با خانواده‌ام/ محصول: ۲۰۱۹

عنوان اصلی: Fighting With My Family

به‌نظر شما فیلمی که WWE (کمپانی کشتی کچ) تهیه‌کننده و سازنده آن باشد، فیلم خوبی از آب درمی‌آید؟

داستان فیلم سینمایی «مبارزه با خانواده‌ام» درباره زندگی واقعی یک زن کشتی‌گیر حرفه‌ای به‌نام پیج است. درواقع فیلم به‌نوعی بیوگرافی بوده و به فرازونشیب‌های زندگی او می‌پردازد.

پیج که نام واقعی‌اش، سارایا است و برادرش، پس از مدتی شانس حضور در مسابقات کشتی کچ را پیدا می‌کنند، اما پیج موفق‌تر و معروف‌تر از برادرش می‌شود و همین مسئله، او را رودرروی خانواده‌اش قرار می‌دهد. حالا او باید انتخاب کند که روی پای خودش بایستد یا به خانواده برگردد.

فرصت بعید/عنوان اصلی: Long Shot/محصول: ۲۰۱۹

در این فیلم سینمایی رومانتیک-کمدی، سث روگن، نقش گزارشگری را ایفا می‌کند که دوباره با پرستار بچگی خودش، شارلیز ترون، روبرو می‌شود. چارلیز، اکنون به موفقیت‌های بزرگی دست یافته، وزیر امور خارجه آمریکا شده و حتی کاندید ریاست‌جمهوری است.

او بدون اینکه بداند که روگن همان دوست دوران کودکی‌اش است، او را که خبرنگاری بیکار و بدشانس است، به‌عنوان سخنران کمپین انتخاباتی خود برمی‌گزیند. روبرو شدن روگن و ترون که هردو بازیگران خوبی در عرصه کمدی هستند، لحظات مفرحی را ایجاد می‌کند و برای دقایقی، شما را می‌خنداند.

ولگرد ساحلی/ محصول: ۲۰۱۹

عنوان اصلی: The Beach Bum

ولگرد ساحلی، یکی از کاملترین کمدی‌های این چند سال است که ستاره هالیوود، متیو مک‌کاناهی، در آن نقش اصلی را ایفا می‌کند.

مک‌کاناهی که اخیرا در فیم‌های درام بازی کرده، اینبار در فیلمی کمدی، نقش یک ولگرد دائم‌الخمر را ایفا می‌کند که معمولا در کنار ساحل پرسه می‌زند. درست است که ولگرد ساحلی را نمی‌توان بهترین فیلم مک‌کاناهی به‌شمار آورد، اما هنوز هم می‌توانیم بگوییم که فیلم‌های انتخابی او خوش‌ساخت است و ارزش دیدن دارد.تماشای این فیلم برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است.

بوک‌اسمارت/عنوان اصلی: Booksmart‌/محصول: ۲۰۱۹

می‌توان این فیلم سینمایی را فیلم «دختران بد» نامید یا درباره آن گفت، فیلمی جالب‌توجه درباره دختران جوان که مدت‌هاست شدیدا از فضای فیلم‌های کمدی، به‌خصوص به‌عنوان نقش اصلی کنار گذاشته شده‌اند.

اولین تجربه کارگردانی اولیویا وایلد، درباره سفر ماجراجویانه دو دختر دبیرستانی موجه است که پیش از فارغ‌التحصیلی تصمیم می‌گیرند، زندگی تک‌بعدی خود را مدتی کنار گذاشته و کمی بیشتر تفریح کنند. درست است که این فیلم در باکس آفیس (جدول فروش فیلم‌های سینمایی آمریکا) موفقیت چندانی به‌دست نیاورد، اما ارزش یک بار دیدن را دارد.

سینمایی لگو ۲: بخش دوم/ محصول: ۲۰۱۹

عنوان اصلی: The LEGO Movie ۲: The Second Part

کریس پرت، همان استارلرد فیلم سینمایی «نگهبانان کهکشان» (The Guardian of Galaxy)، اینبار در انیمیشن سینمایی لگو، حسابی شما را می‌خنداند. قسمت اول این انیمیشن، پنج سال پیش اکران شد و موفقیت‌های زیادی به‌دست آورد و تحسین منتقدان و بینندگان را برانگیخت.

آنچه مردان می‌خواهند/عنوان اصلی: What Men Want/محصول: ۲۰۱۹

تاراجی پی هنسون، بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «آنچه مردان می‌خواهند»، به‌طور ناگهانی این قدرت را پیدا می‌کند که ذهن مردان را بخواند. حتما می‌توانید تصور کنید که با این قدرت، چه چیز‌هایی که نمی‌شنود و چه داستان‌هایی که پیش نمی‌آید.

کوچک/عنوان اصلی: Little/محصول: ۲۰۱۹

فیلم سینمایی کلاسیک تام هنکس، با نام «بزرگ» (Big) را تجسم کنید و فرمول آن را برعکس کنید. در فیلم سینمایی کوچک، به‌جای اینکه کودکی در بدن یک بزرگسال از خواب بیدار شود و درس‌های مهمی از زندگی بیاموزد، یک زن بزرگسال در بدن یک دختربچه ۱۳ ساله از خواب بیدار می‌شود تا یا بگیرد که چگونه بهتر زندگی کند. همین ماجرا، اتفاقات و لحظات خنده‌داری برای بیننده‌ها رقم می‌زند.

کلاهبردار/عنوان اصلی: The Hustle/محصول: ۲۰۱۹

این فیلم سینمایی، یک بازسازی از فیلم کلاسیک «لات‌های کثیف فاسد» (Dirty Rotten Scoundrels) است، با این تفاوت که کاراکتر‌های اصلی فیلم، زن هستند. آن هاتوی و ربل ویلسون که نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کنند، لحظات شاد و مفرحی را در این فیلم برای شما رقم می‌زنند، هرچند که فیلم، چندان موردتوجه منتقدین قرار نگرفت.

داستان اسباب‌بازی ۴ /محصول: ۲۰۱۹

عنوان اصلی: Toy Story ۴

قسمت چهارم انیمیشن سینمایی نوستالژیک و همیشه زیبای «داستان اسباب‌بازی» را که پرفروشترین انیمیشن تاریخ نیز شد، می‌توان یک فیلم رومانتیک-کمدی به‌شمار آورد. این فیلم، بسیار احساسی‌تر از سه قسمت قبل است، اما مثل همیشه، لحظاتی کاملا شاد و مفرح نیز دارد؛ البته صداپیشگی تام هنکس دوست‌داشتنی و کیانو ریوز بامزه را نیز نباید نادیده گرفت. درضمن این قسمت از انیمیشن داستان اسباب‌بازی، فیلمنامه‌ای قوی دارد که می‌توان آن را هم‌ردیف فیلم‌های سینمایی هالیوودی درنظر گرفت.

جاسوس‌های مخفی/عنوان اصلی: Spies in Disguise/محصول: ۲۰۱۹

مگر می‌شود که ویل اسمیت و تام هالند باهمدیگر در یک انیمیشن، صداپیشگی کنند و فیلم، مفرح و خنده‌دار از آب درنیاید؟ داستان انیمیشن سینمایی «جاسوس‌های مخفی» درباره جاسوس مخفی بسیار زبردستی به‌نام لنس استرلینگ است که مجبور می‌شود با پسر نوجوان خوره علمی که مخترع گجت‌های هوشمند است، تیم تشکیل دهد تا با همدیگر، دنیا را نجات بدهند./منابع: esquire -marieclaire-bartarinha

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده