برپایی نمایشگاه «دیباچه عشق» در نگارخانه ترانه باران

نگارخانه ترانه باران، نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد علی اشرف صندوق آبادی با عنوان «دیباچه عشق» را برپا می کند.به گزارش شایان فیلم از ایرنا، علی اشرف صندوق آبادی نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران و دکترای تخصصی و درجه یک هنری است، وی از اساتید برجسته ایران است و تا کنون آثار این هنرمند در نمایشگاه های گروهی و اختصاصی در حوزه ملی و بین المللی به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه 30 اثر را با مضامین قرآنی و عرفانی ارائه کرده ام که بیشتر آثار بسم الله الرحمن الرحیم است.هدفم از ارائه آثار قرآنی این است که «حمد» عصاره قرآن است و درس چگونه زیستن را می دهد و عصاره حمد نیز بسم الله الرحمن الرحیم است که دو صفت بخشندگی و مهربانی است که اگر ما انسان ها بتوانیم ایثار، مهربانی و دوست داشتن و محبت را در خود زنده کنیم بطور قطع در جامعه به جلا و آرامش می رسیم و آن زمان انسان ها می توانند این شرایط را راحت تر تحمل کنند.

وی افزود: آثار ارائه شده در قالب قطعه، سیاه مشق، چلیپا و سطر است که این آثار را بیشتر با قلم چلیپا نوشته ام و سعی شده از نظر کیفیت بالا و مطلوب باشند. همچنین این نمایشگاه حاصل 40 سال دلدادگی،تمرین و ممارست و تلمذ در محضر استادان بزرگ خوشنویسی ایران یداله کابلی خوانساری و استاد غلامحسین امیر خانی است.

اشرف صندوق آبادی با بیان اینکه خوشنویسی هنری اصیل و برخاسته از تاریخ تمدن و فرهنگ ایرانی است، گفت: این هنر ریشه ایرانی - اسلامی دارد و کشورهای دیگر با این هنر ایران را می شناسند، این هنر با ادبیات، سخنان عرفا و احادیث قرآن، شکلی تخصصی پیدا کرده که مورد توجه و استقبال است.نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران با اشاره به مشکلات در این عرصه گفت: مجموعه داران به هنر اصیل خوشنویسی توجه کافی ندارند و خریداران خوبی نیستند امیدوارم که نگاه آنها به اثار خوشنویسان که در عین زیبایی دارای اصالت است تغییر کند و شاهد رشد روز افزون اقتصاد هنر خوشنویسی باشیم.

این هنرمند با اشاره به نگارخانه ترانه باران بیان داشت: این نگارخانه در راستای اعتلا و گسترش هنر خوشنویسی گام های موثر و خوبی برداشته که برگزاری حراج باران یکی از این قدم ها بوده و امیدوارم که مسوولان و نهادها دولتی هنر خوشنویسی را که با آیات و احادیث و کلام بزرگان عجین است، یاری کنند.

نمایشگاه خوشنویسی آثار استاد علی اشرف صندوق آبادی 13 مرداد ماه در نگارخانه ترانه باران افتتاح می شود و تا 23 مرداد ماه میزبان علاقه مندان به هنر خوشنویسی است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده