نتیجه سومین نظر سنجی شایان فیلم

سومین نظرسنجیِ تارنمای خبری تحلیلی «شایان فیلم» به دخالت برخی نهادها و افراد غیرمسئول در کار وزارت ارشاد اختصاص داشت و حدود بیست روز در صفحه ی اصلی سایت فعال بود.

در این نظرسنجی از کاربران پرسیده بودیم «آیا با دخالتِ نهادهای غیرمسئول و فشارِ نیروهای خودسر، برای توقفِ اکران فیلمهایِ سینمایی موافقید؟» که حدود 85% از کاربران با انتخاب گزینه ی «خیر» اعتقاد داشتند نباید چنین چیزی اتفاقی بیافتد چرا که وقتی یک فیلم از سوی وزارت ارشاد - که قانونا متولی این کار است – پروانه ی نمایش می گیرد یعنی همه موازین شرعی، عرفی و قانونی در تولید آن رعایت شده و نباید جلوی نمایش آن را گرفت.

از سوی دیگر، این دخالت ها، امنیت شغلی سینماگران را نیز زیر سوال می برد. فرهاد توحیدی رئیس سابق هیات مدیره خانه سینما در این زمینه اعتقاد دارد: «تصور ما بر این است که دخالت نهادهایی خارج از قوه مجریه برای سینمای ما ایجاد مشکل می‌کند تا جایی که همچنان اعتبار پروانه نمایش، آینده سینمای ایران و امنیت شغلی سینماگران، از بحث‌های مهم سینمای ماست که با اقداماتی که خارج از حوزه‌های مدیریتی سینما انجام می‌شود، مخاطره‌آمیز شده است.»

البته افراد و نهادهای دیگر حق دارند که درباره مسائل فرهنگی، احساس نگرانی و دلواپسی کنند اما اجازه ی ایجاد هیاهو، جو سازی رسانه ای و بالاخره اقدام عملی در پایین کشیدن فیلمهای در حال اکران را ندارند. چرا که وزارت ارشاد در قبال مجوزی که برای تولید فیلم می دهد، وظیفه حمایت در اکران هم دارد و به قول وزیر ارشاد، پای مجوزهایی که می دهد تا آخر می ایستد و مجری تفکراتِ ارتجاعیِ اقلیتی خاص نمی شود!

برچسب ها:

[]
تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۰۲ امرداد ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده