نتیجه پنجمین نظرسنجی «شایان فیلم»

در نظر سنجی پنجم «شایان فیلم» از شما پرسیده بودیم «با توجه به اکران یکی از فیلمهای توقیفی (خانه دختر) و استقبال مردم از آن؛ شما برای تماشای کدام یک از فیلمهای از توقیف درآمده، اشتیاق بیشتری دارید؟»

 بیشترین اشتیاق کاربران برای دیدن فیلم «عصبانی نیستم» است که 35 درصد از آرا را به خود اختصاص داد. دومین فیلم رضا درمیشیان از سال 92 تا کنون توقیف است و با اینکه در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در شش رشته نامزد دریافت سیمرغ بود اما به توصیه مسئولین سینمایی وقت، از جشنواره کنار گذاشته شد و همچنان توقیف است.

در رتبه دوم نظر سنجی ما فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» با 25درصد آرا قرار دارد. فیلمی که طی سالهای اخیر محسن امیر یوسفی برایش خون دلها خورده و با عوض شدن دولت هم رنگ پرده ندیده است. این فیلم نیز مثل عصبانی نیسیتم، «برچسب حمایت از فتنۀ 88 » خورده است!

«ارادتمند بهاره تینا نازنین» فیلم بعدی این فهرست است که مثل بقیه ساخته های عبدالرضا کاهانی با جنجال و حاشیه همراه بوده است. موضوع فیلم درباره دخترهایی است که از بی شوهری رنج می برند و ظاهرا قصه طوری است که با ممیزیِ یکی دو سکانس، قابل نمایش نیست. یا باید کلا توقیف بماند و یا بدون تغییر نمایش داده شود!

و بالاخره «خانه پدری» ساخته تحسین برانگیز کیانوش عیاری که بعد از نمایش در جشنواره فیلم، در اولین اکران عمومی از پرده پایین کشیده شد. دعوای سانسورچی ها با عیاری بر سر سکانس اولیه فیلم است که خشن ترین سکانس قتل در سینمای ایران لقب گرفته و ظاهرا هروقت عیاری به حذف این سکانس راضی شود فیلم اکران عمومی خواهد شد!

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۲۶ آبان ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده