افزایش ۶۰ درصدی بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تفاهم‌نامه این صندوق با سازمان تامین اجتماعی، گفت:‌ با پیگیری وزیر ارشاد، ۶۰ درصد به آمار بیمه شدگان زیر مجموعه این صندوق در سال ۹۶ افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق اعتباری هنر، سیدحسین سید زاده به عضویت بیش از ۴۵ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در صندوق اعتباری هنر اشاره و پیش بینی کرد با حمایت و توجه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار عضویت در این صندوق تا پایان امسال به رشد قابل توجهی برسد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با یادآوری اینکه سیاست‌های حمایتی این صندوق بر چهار رکن بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تکریم و مستمری و خدمات رفاهی، تسهیلاتی و وام تنظیم شده است، افزود: طبق توافق سازمان تامین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران واجد شرایط با معرفی‌نامه این صندوق، تحت پوشش بیمه تأمین ‌اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گفته وی اعضای صندوق اعتباری هنر می‌توانند ضمن برخورداری از حمایت‌های مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، شامل فوت و بازنشستگی، از کمک ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معادل ۱۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه برخوردار شوند و ۸ درصد توسط فرد پرداخت می‌شود.

مدیر عامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان درباره بدهی‌های مانده از گذشته (حدود ۳۸ میلیارد تومان) این صندوق به سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: با مساعدت و پیگیری سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، براساس تفاهمنامه ای بدهی انباشته صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی تسویه شد.وی افزود: همچنین مقرر شد با پیگیری‌های بعدی افراد واجد شرایط هنرمند، روزنامه نگار، نویسنده و خبرنگار مردان بالای ۵۰ سال و زنان ۴۵ سال سن نیز از طریق صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوند.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر مبنای این تفاهم‌نامه مقرر شد، بیمارستان میلاد خدمات خود را به صورت ویژه و بدون نوبت در اختیار اعضای صندوق اعتباری هنر شامل هنرمندان، اهالی رسانه و نویسندگان قرار دهد.

سیدزاده در پایان گفت: درپی آن هستیم که زنان بالای ۴۵ سال و مردان بالای ۵۰ سال، از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند بنابراین پیگیر یکسری مصوبات هستیم و می‌توانم قول دهم که این کار انجام شود، زیرا مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز چنین قولی به ما داده است.

 

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده