نمایشگاه آثار مبتنی بر خط و نوشتار، در گالری ساربان

نمایشگاه آثار مبتنی بر خط و نوشتار با نام خط چهارم روز جمعه 6 مرداد 1396 از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان گشایش خواهد یافت.در این مجموعه آثار هنرمندانی چون کورش قاضی ­مراد، ایمان صفایی، محمد دباغ، عمار عیسی­پور، محسن کرمی، لیلا میری، سعید نقاشیان، فرناز جهان­ بین و بابک یاقوتی با تکنیک­های متنوع و ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می­شود. مجموعه ­ی «خط چهارم» با نمایشگاه­ گردانیِ عمار عیسی­ پور، رویکردی متفاوت نسبت به مقوله ­ی خط و نقاشی دارد.

در بخشی از استیتمنت این مجموعه به قلم عمار عیسی ­پور می­ خوانیم: «خط چهارم» با رویکردی معاصر به مقوله­ ی خط فارسی، آثاری را برای نمایش انتخاب کرده که عنصر خط در آن­ها ساختار اصلی اثر را تشکیل داده و با دور شدن از فرم آشنای حروف، معنای جدیدی را ایجاد کرده است. همچنین همه­ ی هنرمندان این نمایشگاه - بر خلاف اغلب هنرمندان این حوزه که پیشینه ­ی نقاشی یا خوشنویسی دارند - طراح گرافیک هستند و بیشتر از مهارت خوشنویسی مهارت­ های دیزاین، تایپوگرافی، خطاطی و گاه خوشنویسی نیز دارند و برخورد غیر سنتی و غیر معمول با خط فارسی دارند.»

 علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 16مرداد(گالری سه شنبه ها تعطیل می باشد) از ساعت 16 تا 20 به نشانی: تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130، نگارخانه ساربان مراجعه نمایند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده