چرا تعداد خواننده‌ها از شنونده ها بیشتر است!؟

نخستین برنامه از سری جدید «ساعت 25» با حضور خشایار اعتمادی روی آنتن شبکه 5 سیما رفت. به گزارش فرهیختگان خشایار اعتمادی در آغاز سخنان خود با بیان اینکه این روزها بیشتر موسیقی گوش می‌دهد تا اینکه بخواهد کار خاصی انجام دهد، گفت: «فضای امروز موسیقی به‌گونه‌ای شده است که باید بیشتر موسیقی گوش کنم که متاسفانه چیزهای خوبی هم به گوش نمی‌رسد و شاید بهتر باشد بگویم کم است تعداد کارهای خوبی که به گوش می‌ر‌سد. زمانی که ما حرکت کردیم دنبال جریان موسیقی بودیم و اینکه موسیقی جاری باشد و امروز فقط از یک منوال راضی هستم که موسیقی جاری هست ولی از اینکه دارد به چه سمت و سویی می‌رود ذهنم درگیر است.»

وی افزود: «من سومین‌بار است که در این برنامه حضور دارم و دلم می‌خواهد تشکر کنم بابت پرداختن به بحث اخبار موسیقی؛ چراکه همیشه متاثر می‌شدم که در شبکه‌های بیگانه خبرهایی از هنرمندان موسیقی می‌آید ولی ما خبری از موسیقی در داخل کشورمان نداریم و من این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم، ما اهالی موسیقی کجا باید شنیده شویم و کجا باید فعالیت‌های‌مان عنوان شود، این یک فرصت خوب است که رسانه‌ای چون رسانه ملی که آغازگر موسیقی پاپ بود به این بحث نگاه جدی داشته باشد. مساله دیگر اینکه برنامه ساعت 25 یک برنامه فکری برای موسیقی است و این برای من به‌عنوان عضوی از جامعه موسیقی جای خوشحالی دارد.»

 خشایار اعتمادی درباره نخستین آلبوم پاپ بعد انقلاب، آلبوم «دلشوره» که خود خوانندگی آن را برعهده داشت، گفت: «در این آلبوم آدم‌های خاصی حضور داشتند؛ مرحوم بابک بیات و شعر زیبایی از اکبر آزاد و اثر زیبای شفیعی‌کدکنی و ارکستر بزرگ فواد حجازی که یک ترکیب قوی و بزرگ بود. آن دوران واقعا آلبوم‌ها هرکدام یک پروژه بزرگ بود، ما چندین نوازنده آکوستیک داشتیم، یک سال و نیم طول می‌کشید کار ضبط شود، حساسیت‌ها بالا بود و ما مجوز صدا، شعر و تمام جزئیات را مدنظر داشتیم. بعد از گرفتن مجوز شعر و موسیقی، تلفیق این دو باز نیاز به گرفتن مجوز داشت، پس از آن پارتیتور نوشته می‌شد و باز باید مجوز می‌گرفت که همین یک پروسه طولانی‌مدت بود. پس از پایان کار باید مجوز خروج برای کار گرفته می‌شد و باور کنید روزهای سختی می‌گذشت تا اثری منتشر می‌شد.»

وی بیان کرد: «من امروز علی‌رغم حمایتی که همیشه از موسیقی پاپ داشتم کمی گلایه‌مندم از جوان‌ترهایی که دارند کار می‌کنند و به خودم این حق را می‌دهم چون باید تعقل و تفکر بیشتری در مورد موسیقی شکل بگیرد. امروز این اتفاق خوبی نیست که تعداد خواننده‌های‌مان از تعداد مخاطبان‌مان بیشتر است. این خیلی بد است که فکر کنیم در ماه 20هزار قطعه بیرون می‌آید و چه تعداد آنها شنیده می‌شود. ورود به موسیقی و فعالیت در آن از روی علاقه با داشتن پتانسیل کار متفاوت است، باید آن پتانسیل و توانایی وجود داشته باشد این است که نمی‌شود همه‌چیز را گردن مسئولان انداخت.»

خشایار اعتمادی درباره جشنواره موسیقی پاپ که در سال 79 برگزار شد و داوری بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: «یک سالی جشنواره موسیقی پاپ به دبیری مسعود کیمیایی برگزار شد که من شرکت نکردم؛ چراکه دلیل حضور کیمیایی را در این جشنواره با وجود بزرگان عرصه موسیقی متوجه نمی‌شدم و احساس می‌کردم لزومی نداشت که بزرگی از عالم سینما در آن جشنواره حضور داشته باشد. در سال 86 اولین حضور موسیقی پاپ در جشنواره فجر بود که به توصیه کامبیز روشن‌روان و مرحوم فرید سلمانیان نازنین این اتفاق افتاد. اولین اجرا در جشنواره فجر را من داشتم و بعد سال بعد هم این اتفاق افتاد که البته در بخش جانبی بودیم. این جشنواره‌ها مسیر رساندن هنرمند آماتور به حرفه‌ای است و کمک بسیاری می‌کند. امیدوارم این جشنواره‌ها جدی‌تر گرفته و موسیقی پاپ به بخش رقابتی وارد شود.»

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۰۶ آذر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده