دلیل دستگیری و اتهام محسن لرستانی چه بود؟

محسن لرستانی، خواننده‌کمتر شناخته‌شده‌ای است که حالا با اتهام افساد فی‌الارض که می‌تواند حکم اعدام در پی داشته باشد روبه‌روست. وکیل او چت‌های خصوصی" موکلش را علت دستگیری دانست.

برخی رسانه ها از صدور کیفرخواست علیه محسن لرستانی با اتهام "افساد فی الارض" خبر دادند. محسن لرستانی که در گزارش‌ها خواننده معرفی شده است شهرت فراوانی ندارد اما اتهام "افساد فی الارض" سریعا نگاه‌ها را به سمتش گرداند.

کاظم حسینی، وکیل محسن لرستانی، با تاکید دوباره بر اظهارات خود از نبود شاکی خصوصی در این پرونده سخن گفت و اعلام کرد "شاکی، مدعی‌العوم است."

حسینی از همین‌رو اعلام کرد که صدور کیفرخواست با اتهام افساد فی‌الارض برایش "جای تعجب داشته است." او با استناد به ماده ۱۰۲ قانون آئین دادرسی کیفری ایران گفت که "تحقیق در اعمال منافی عفت عمومی ممنوع است مگر پرونده شاکی خصوصی داشته باشد یا جرم در ملأ عام اتفاق افتاده باشد که هیچ کدام از این موارد در این پرونده مطرح نیست".

پیش‌تر مطرح شده بود که "انتشار مسائل اخلاقی و خصوصی در فضای مجازی" از سوی محسن لرستانی علت صدور کیفرخواست با اتهام افساد فی الارض است. وکیل لرستانی اما این موضوع را رد کرد و گفت آنطور که مطرح شده نیست و چیزی در اینترنت "منتشر نشده است،" بلکه به گفته او "چت‌های خصوصی" لرستانی دلیل دستگیری و صدور چنین کیفرخواستی بوده است. او همچنین تاکید کرد: «هیچ اتفاق فیزیکی‌‌ای رخ نداده است.» حسینی در پاسخ به این سوال که منظورش از "اتفاق فیزیکی" چیست، گفت منظورش "رابطه جنسی" است ولی از توضیح بیش‌تر خودداری کرد.

او با اعلام این‌که "هر کس در عالم خصوصی خودش چت‌های خصوصی دارد،" در پاسخ به این‌که چطور این چت‌ها سر از جایی در آورده که باعث دستگیری لرستانی و صدور کیفرخواست با اتهامی سنگین برای او شده است، گفت: «شاید برخی افراد دسترسی پیدا کردند. به هر حال لرستانی ادمین هم داشته است و مرتب گوشی تلفنش در اختیار خودش نبوده اسست.»

حسینی همچنین با اعلام این خبر که در این پرونده "چند نفر دیگر هم درگیر شده‌اند،" گفت در ارتباط با وضعیت پرونده آن‌ها نمی‌تواند اظهارنظر کند اما گفت که "این پرونده ناخواسته به پرونده دیگری وصل شده است."

حسینی درباره محسن لرستانی تاکید کرد که در طول جلساتی که با او داشته مطمئن شده است که "اگر بخواهد افساد کند هم چنین شخصیتی ندارد."

وکیل محسن لرستانی گفت که "شاید در آینده ابعاد تازه‌ای درباره این پرونده مطرح شود". لرستانی در اسفند ماه ۹۷ در منزل مادرش در تهران دستگیر شده است.

بر اساس پیگیری‌ها و بر اساس شنیده‌ها از دادگاه انقلاب، اتهام لرستانی به موضوع دیگری باز می‌گردد که در آن پرونده عده زیادی از دختران جوان نیز حضور دارند.

بر اساس شنیده‌ها اخیرا تعدادی از رقصنده‌های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند، بازداشت یا احضار شده اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است.

البته تا این لحظه هیچ مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پرونده‌های رقصنده‌ها و لرستانی دارای بازپرس مشترک و زمان رسیدگی یکسانی هست.

اتهام "افساد فی الارض" در صورت پذیرش از سوی دادگاه می‌تواند حکم اعدام در پی داشته باشد.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۲ مهر ۱۳۹۸






نظرات کاربران




    رویا ۱۳:۰۰ - ۹۸/۰۷/۱۶

    ان شاالله ازادبش لرستانی


معرفي فيلم هاي روي پرده