800 پروژه فرهنگی در سراسر کشورآماده بهره برداری است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در حال حاضر 800 پروژه فرهنگی در سراسر کشور احداث و آماده بهره برداری قرار گرفته است. به گزارش شایان فیلم از ایرنا، علی اصغر کاراندیش مروستی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های فرهنگی شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت مطلوب سرانه فضای فرهنگی کشور حداقل باید 45 سانتی مربع باشد در صورتی که این سرانه فرهنگی راضی کننده نیست و حدود 15 سانتی متر مربع است.

وی افزود : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور دست یابی تمامی افراد به امکانات فرهنگی ، برنامه های جامع و راهبرری را طراحی و اجرا کرده که از جمله می توان به احداث پروژه های فرهنگی متعدد در سطح کشور یاد کرد.وی اظهار کرد: در حال حاضر 300 پروژه مجتمع فرهنگی در سطح کشور در حال احداث است که با اجرای آن بخشی از کمبودهای فضاهای فرهنگی در کشور بهبود پیدا می کند.کاراندیش تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت ارشاد ، 800 پروژه فرهنگی در سراسر کشور در حال بهره برداری است با بهره برداری از این پروژه ها، بخش مهمی از نیازهای فرهنگی کشور برطرف می شود.وی با اشاره به دیدار مسئولان شهرستان های جنوب شرق استان تهران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حضور خود در شهرستان های جنوب شرق را در راستای پیگیری مصوبات آن جلسه اعلام کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : شهرستان های استان تهران به دلیل قرار گرفتن در سایه تهران بزرگ ، از امکانات فرهنگی اندکی برخوردار هستند و به دستور وزیر ، این کمبودها بررسی و راهکارهای توسعه کمی و کیفی این امکانات ارائه می شود.وی تصریح کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات لازم برای تجهیز ، تعمیر و توسعه فضاهای فرهنگی شهرستان های جنوب شرق استان تهران در نظر گرفته می شود تا شاهد رشد کمی و کیفی فضاهای فرهنگی دراین مناطق از استان تهران باشیم.

شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت با حدود یک میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق تهران واقع شده اند. این چهار شهرستان در مجموع سه فرهنگسرا بیشتر ندارد و سینمای قدس ، تنها سینمای تخصصی این شهرستان هاست که قدمتی 50 ساله دارد.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده