اگر می‌خواستم از امتیاز «آقازادگی» استفاده کنم فیلمم در جشنواره بود!

آرش مقدم نیا: فیلم سینمایی «شاه کش» به کارگردانی وحید امیر خانی و تهیه کنندگی عباس نادران نتوانست نظر هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر را جلب کند و از راه یابی به جشنواره باز ماند. امیرخانی دو سه روز پیش در مصاحبه ای، راه نیافتن فیلمش به جشنواره را به حاشیه های پیرامون شخص تهیه کننده ربط داد. به گزارش شایان فیلم، «عباس نادران» تهیه کننده این فیلم، فرزند الیاس نادران نماینده اصولگرای مجلس است که ظاهرا بدون هیچ تجربه ای پایش به سینمای ایران باز شده.

 امیرخانی با بیان اینکه هیات انتخاب نظرات مثبتی نسبت به فیلم «شاه کش» داشته‌اند، گفته بود  نظر برخی اعضای هیات انتخاب را شنیدم و نظر مثبتی داشتند اما به دلیل تهیه‌کنندگی آن که بر عهده عباس نادران است و حواشی پیرامون آقازادگی، این فیلم را کنار گذاشتند.

وی در گفتگو با مشرق گریزی هم به دست های پشت پرده در انتخاب فیلم‌های جشنواره زده و گفته بود: فشارهایی از جوانب گوناگون بر اعضای هیات انتخاب وجود دارد و علیرغم اینکه وزارت ارشاد مدعی بر مستقل بودن رأی هیات انتخاب است اما شاهد انتخاب فیلمی در این دوره از جشنواره هستیم که در دوره گذشته هم برای داوران نمایش داده شده بود و می‌دانیم که با چه نامه‌ای این فیلم به بخش مسابقه‌ای فیلم فجر وارد شده است!!

از طرف دیگر عباس نادران هم دیروز با ایلنا مصاحبه کرده و گفته: بهترین دلیل برای آ‌نکه ثابت شود من از امتیازات آقازادگی و پدرم برای حضور در سینما استفاده نکرده‌ام همین وضعیت فیلم «شاه‌کش» است زیرا اگر مى‌خواستم از این امتیاز استفاده کنم قطعا الان فیلمم در جشنواره حضور داشت.

 

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده