رقابت سه بازیگر زن ایرانی در عرصۀ تهیه کنندگی

آرش مقدم نیا: سه بازیگر زن سینمای ایران، این روزها به عنوان تهیه کننده، سه فیلم روی پرده دارند که یکی فقط تهیه کنندگی کرده اما دونفرِ دیگر علاوه بر تهیه، در فیلمهایشان بازی هم کرده اند. به گزارش شایان فیلم، این روزها فیلم «آذر» به تهیه کنندگی نیکی کریمی، «صفر تا سکو» به تهیه کنندگی مهتاب کرامتی و «خانه کاغذی» به تهیه کنندگی تینا پاکروان روی پرده سینماهاست.

مستند سینمایی «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی روایتگر زندگی خواهران منصوریان، ووشوکاران اهل سمیرم است که قهرمان ایران و جهان شدند. سحر مصیبی در این فیلم به بخش‌های مهمی از زندگی ورزشی و شخصی این سه خواهر از تمرینات با امکانات کم و مشکلاتی که آنها در طی این مسیر داشتند پرداخته و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی آنها را به تصویر کشیده است. ضمن اینکه هیچ‌کدام از صحنه‌های این فیلم بازسازی نشده و تمام اتفاقات به صورت واقعی فیلمبرداری شده و دوربین سحر مصیبی تمام لحظات واقعی این سه خواهر را به تصویر کشیده‌است. «صفر تا سکو» تا امروز حدود 365میلیون در سینماها فروخته است.

نیکی کریمی که در سالهای اخیر در کنار بازیگری به کارگردانی و تهیه کنندگی هم روی آورده، با فیلم «آذر» به عنوان تهیه کننده و بازیگر نقش اصلی روی پرده است. او در این فیلم نقش زنی را بازی می کند که در زندگی به مشکلاتی برخورد کرده و مجبور می شود به عنوان پیک موتوری در رستورانها کار کند و از این بابت، با مسائلی رو برو می شود که انتظار آنها را ندارد. محمد حمزه ای کارگردان این فیلم است و به جز کریمی بازیگران دیگری مانند حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی، لیلا زارع، مائده طهماسبی، پژمان جمشیدی و هومن سیدی در آن ایفای نقش کرده اند. این فیلم تا کنون 750 میلیون تومان فروش داشته است.

و بالاخره تینا پاکروان که او هم علاوه بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی هم می کند این روزها فیلم «خانه کاغذی» ساختۀ مهدی صباغ زاده را روی پرده دارد. فیلمی که در حال و هوای فیلم تحسین شده ی کارگردانش یعنی «خانه خلوت» ساخته شده و علاوه بر پاکروان، پرویز پرستویی، ثریا قاسمی، ستاره اسکندری، مهدی پاکدل، علیرضا کمالی، حسین پاکدل و شقایق فراهانی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان این فیلم درباره امیرعلی ابراهیمی (پرویز پرستویی) روزنامه‌نگار بازنشسته ای است که با دخترش سارا (تینا پاکروان) که او هم روزنامه‌نگار است زندگی می‌کند. بازگشت مینو که روزگاری عاشق هم بوده‌اند و شنیدن حقایق درباره‌ دلایل رفتن او، امیرعلی را مجاب به بازگشت دوباره و افشای اسراری می‌کند که بابت آن‌ها خود را بازنشسته کرده. از سوی دیگر سارا که دل در گروی عشق سردبیرش دارد، راه و رسمی متفاوت از پدر برای زندگی‌اش انتخاب کرده است. این فیلم طی سه هفته ای که از اکرانش می گذرد 440 میلیون فروش داشته است.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده