اعتراض کارگردانِ «متری6 و نیم» به قاچاقِ فیلمش

شایان فیلم: چند روزیست که نسخه قاچاق فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی به صورت غیر مجاز در فضای مجازی پخش شده است. روی این نسخه که عنوان «نسخه بازبینی ارشاد» درج شده و ظاهرا سال قبل برای بازبینی داوران جشنواره فیلم فجر ارسال شده حالا بطور غیرقانونی در جامعه پخش شده و اعتراض سازندگانش را به همراه داشته است. سعید روستایی دراین باره در مطلبی اعتراضی نوشت:

حدود بیست سال از زمانی که نسخه‌ی بی‌کیفیت فیلم‌ها داخل بسته‌بندی‌های بی‌قواره کنار خیابان‌ها به فروش می‌رسید، گذشته. در این بیست سال تکنولوژی چند برابر هزاره‌های سابق پیش رفته، سینما قلب ماهیت یافته، مجاز و واقعیت روی پرده‌ها غیرقابل تفکیک شده، اما ما هنوز پا در گِل رسیدن به حقوق اولیه‌ی خود هستیم.

«نسخه‌ی بازبینی ارشاد» چطور به دست شبکه‌های ماهواره‌ای رسیده؟ رسم امانت چه شد؟ دلخور از این نیستم که در این تنگنای اقتصادی، کسانی بی‌مزد و منت به تماشای فیلم بنشینند و اوقات خود را خوش کنند. دلخوری این‌جاست که بی‌رسمی ممیزان و خیانت در امانت عادی شود.

به آنها که نسخه‌ی غیرقانونی فیلم را دیده یا خواهند دید می‌گویم سرتان سلامت و به آنها که محصول خون‌دل خورده‌ی ما را روانه‌ی بازار کرده‌اند عرض می‌کنم روی‌تان سیاه، راه و رسم‌تان مرده و بی‌رهرو باد.

 

پشت پرده انتشار غیرقانونی فیلم «عصبانی نیستم!»

در همین زمینه سایت تابناک از پشت پرده انتشار نسخه بازبینی ارشاد فیلم رضا درمیشیان همزمان با تکرار این اتفاق برای «متری شیش و نیم» پرده برداشته است.

تابناک نوشته: وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی دی وی دی فیلم «عصبانی نیستم» را که پس از کش و قوس فراوان اکران شد را به خانه می‌برد تا در محفل خانوادگی این فیلم را تماشا کند! از قضا یکی از وزرای وقت از وزیر وقت فرهنگ و ارشاد درخواست می‌کند دی وی دی این فیلم را داشته باشد تا تماشا کند و وزیر وقت نیز دی وی دی را در اختیار قرار می‌دهد!

آقازاده وزیر وقت در یک مهمان در لندن فیلم را برای دوستانش نمایش می‌دهد و دقیقا پس از این مهمانی فیلم لو می‌رود و بدین ترتیب فیلم که بر روی آن درج شده بوده «نسخه بازبینی» فیلم رضا درمیشیان قاچاق می‌شود و لو می‌رود!اشتباه آقازاده وزیر وقت این بوده که محرمانگی ماجرا را به دوستانش توضیح نداده و برخی از مهمانان پس از این مهمانی در مواجهه بابرخی این فیلم بابت کیفیت این فیلم که درخانه آقازاده وزیر وقت دیده‌اند، تبریک گفته‌اند.در نهایت«عصبانی نیستم!»به دنبال پخش در پارتی لندن آقازاده وزیر قاچاق می شود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۲۱ امرداد ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده