پیکر وحید نصیریان بدرقه شد / اهدای اعضای خالق «قلب سیمرغ»

پیکر زنده‌یاد وحید نصیریان با حضور جمعی از هنرمندان و مدیرانی سینمایی در فضایی آرام و گله‌مندانه و در حالی که اعلام شد، اعضای بدن این هنرمند اهدا شده است به سمت زادگاهش تشییع شد.به گزارش ایسنا،  مراسم تشییع پیکر مرحوم وحید نصیریان صبح 8 مردادماه در خانه سینما در حالی برگزار شد که درگذشت ناگهانی این هنرمند دوستان و همکارانش را اندوهگین کرده است و در مراسمش نسبت به اکران نشدن آخرین فیلمش و حمایت کافی نشدن از انیمیشن‌اش انتقاد شد.

کامران ملکی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، به روزهای نه چندان دور جشنواره فیلم اصفهان اشاره کرد که در آنجا چقدر حالش خوب بود و رفتنش باورنکردنی است.روانبخش صادقی عضو هیات مدیره خانه سینما گفت: وحید یک دوست واقعی بود که در دوستی‌اش شک‌ نمی‌کردیم. خوشحالم که این اواخر خیلی وقت با هم گذراندیم. وحید آسیب دید و می‌توانست خوشحال‌تر باشد. می‌خندید ولی همیشه غمی در صورتش وجود داشت.

همچنین محسن امیریوسفی که سابقه دوستی با وحید نصیریان دارد، گفت: وحید جان آسوده بخواب که دیگر نیازی به اکران فیلم و تصویب فیلمنامه نداری. آسوده بخواب که دیگر نیاز به تصویب هیچ مجوزی نداری. او از نسل فیلمسازانی بود که به اصطلاح نسل نوگرای سینمای ایران بودند و می‌خواست راه نوجویی را در پی بگیرد. سال ۷۶ خودش البته سال عجیبی است که چه فیلمسازش ممنوع از کار شد و چه‌ بالاترین مقام اجرایی‌اش ممنوع التصویر است. نسل ۷۶ نسل جوانمرگ‌ سینمای ایران است.

بیژن میرباقری هم در سخنانی گفت: خیلی بد است که جهان دیگر صدای خنده وحید را نمی‌شنود. ما همیشه در هر جمعی بودیم و صدای خنده او می‌آمد، باعث می‌شد به سمتش برویم و حرف بزنیم. صدای خنده وحید بود که ما را دور هم جمع کرد، به یاد این خنده‌ش سکوت کنید و به یاد خنده‌اش باشید.امیر سحرخیز انیماتور نیز به عنوان یکی دیگر از حاضران در این مراسم بیان کرد: وحید در آسمان انیمیشن ایران ستاره بود و چیزی که دوست دارم از او به یاد بیاوریم همان خنده‌هایش است.او گفت: شما را به خدا «قلب سیمرغ» را اکران نکنید چون وقتی قلب او نیست، «قلب سیمرغ» به چه درد ما می‌خورد.این‌ صحبت سحرخیز با تشویق جمعی از حاضران همراه شد.

در ادامه طباطبایی‌نژاد با تسلیت برای درگذشت وحید نصیریان بیان کرد: همه‌ی ما یک‌ تصویر مشترک‌ از وحید داریم و آن هم خنده‌های اوست.مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افزود: ای کاش اکران «قلب سیمرغ» دست من بود و چقدر ما هم دوست داشتیم این اتفاق بیفتد ولی نشد.

جلال نصیریان عموی این هنرمند نیز در سخنانی به حس وطن پرستی وحید نصیریان اشاره کرد و «قلب سیمرغ» را یک‌مثال بارز برای این امر دانست.وی‌همچنین ادامه‌ داد: یک‌ مژده می‌دهم که جز من و خدا و وحید کسی از آن اطلاع نداشت. وحید به من توصیه کرده بود که«اگر من زود رفتم و از نسوج من چیزی باقی بود آن را هدیه کنید» و من دیروز این کار را کردم.‌ یعنی رییس دانشگاه علوم پزشکی به من گفت می‌خواهی اینکار را انجام دهی و من فقط با برادرش و خودش مشورت کردم. به همین دلیل الان تمام نسوج‌ او هدیه است تا به افرادی دیگر آرامش داده شود. ماهور پسر این هنرمند یا فلوت نوازی یکی‌ از دوستان وحید نصیریان (حامد ملک) دل نوشته‌ای را از ترجمه‌هایش برای پدرش خواند و آرزو کرد که او در بهشت، شانس دیگری داشته باشد.به گزارش ایسنا، پیکر این هنرمند حدود یک‌ ساعت و سی دقیقه پس از شروع مراسم و در انتهای آن به خانه سینما رسید و بر دستان دوستان و همکارانش تشییع شد تا در تبریز به خاک سپرده شود.

منوچهر شاهسواری، علیرضا تابش، همایون اسعدیان، مجتبی میرطهماسب، فرهاد توحیدی، علیرضا رضاداد، بهرام عظیمی، محمد آفریده و... از دیگر هنرمندان و مدیران حاضر بودند.

وحید نصیریان هنرمند عرصه‌ی انیمیشن‌ در سن 46 سالگی شامگاه 5 مرداد ماه به دلیل ایست قلبی درگذشت. وی متولد ۱۳۵۰ شهر اهر و فارغ‌التحصیل هنرهای زیبای تبریز در سال ۱۳۶۸ است و در عرصه‌ی نقاش،فیلمنامه‌نویس و کارگردان انیمیشن فعال بود.وحید نصیریان نویسنده و کارگردان انیمیشن‌های کوتاه و سریال‌های انیمیشنی بوده است.ساخت تعدادی از فیلمهای کوتاه:«سه قطره خون»،«بت ابدی»،«ضد نور»،«حفره»، «جای دیگر» و نویسنده و کارگردان انیمیشن بلند سینمایی «قلب سیمرغ» را برعهده داشته است.او جوایز متعدد ملی و بین المللی و همین‌طور داوری بیش از ۵۰ جشنواره ملی و بین المللی فیلم و انیمیشن را در کارنامه هنری‌اش داشت.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده