برگزیدگان نخستین جشنواره‌ فیلم تبریز معرفی شدند

نخستین جشنواره فیلم تبریز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، از مجموع 129 عنوان فیلم ارسالی به دبیرخانه 43 اثر شامل 28 اثر در بخش داستان، 3 اثر در بخش انیمیشن، 5 عنوان فیلم تجربی و 7 عنوان فیلم مستند در بخش داوری جشنواره ارزیابی شدند.جایزه ویژه هیات داوران و دیپلم افتخار این جشنواره به مدیریت مدرسه ملی سینما برای فیلم حیوان به برادران ارک تعلق و کمال پرناک کارگردان فیلم هستی تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم نامه و کارگردانی به برادران ارک به خاطر فیلم "حیوان" و جایزه بهترین فیلم داستانی نیز به علی ایمان نژاد برای فیلم حیوان اعطا شد.در این جشنواره خانم پورسعید با ایفای نقش در فیلم تولد عنوان بهترین بازیگر نقش زن را کسب کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد به ناصر هاشمی برای هنرنمایی در فیلم "نجس". داده شد.در بخش بهترین تصویربرداری، حمید مهر افروز به خاطر تصویربرداری " وقتی که می خوابیم" و "کوزمک" و علی آبپاک به خاطر فیلم " حیوان" و"تولد"  جایزه جشنواره را به خود اختصاص دادند.

جایزه بهترین صدابرداری، به حسن سلمانی برای فیلمهای وقتی که ما می خوابیم و تولد؛ بهترین صدا گذاری به محمد مهدی جواهری زاده برای فیلم حیوان و بهترین تدوین نیز به فیلم هستی به قادر فریور اعطا شد.برادران ارک هم برای فیلم حیوان عنوان بهترین طراحی صحنه را کسب کردند.در بخش موسیقی فیلم، مهدی نادری به خاطر موسیقی فیلم حیوان و نجس به کسب عنوان بهترین اثر نائل آمد.جایزه بهترین فیلم تجربی به حسین شائقی خالق اثر فالش و بهترین فیلم مستند به مجتبی رضایی به خاطر خلق اثر "بی سایگان" تعلق گرفت.

در بخش بهترین تحقیق و پژوهش هیچ فیلمی شایسته کسب عنوان شناخته نشد و ضمن تقدیر از محمد علی مرادی به خاطر فیلم "اکیزلر" جایزه ویژه به لیلا نوروزی برای فیلم مستند " من عصمتم" تعلق گرفت.هیات داوران تندیس جشنواره و دیپلم افتخار در بخش بهترین انیمیشن را به محمدرضا شاهدی به  خاطر پویانمایی"مشی و مشایی" اختصاص داد.در بخش های طراحی، پوستر، فیلم و تندیس، جایزه نخست به طرح غلامرضا فلاحیان اختصاص یافت.

رونمایی از تندیس دائمی جشنواره، رونمایی از تندیس "احد پاسبان توس" بازیگر فقید سینما و رونمایی از تندیس "یدالله نو عصری" کارگردان سینما از دیگر برنامه های جنبی اختتامیه نخستین جشنواره فیلم تبریز بود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده