پوراحمد: جشنواره‌ها بدون مردم کارکرد لازم را ندارند

کیومرث پوراحمد با بیان اینکه جشنواره‌ها بدون مردم کارکرد لازم را ندارند گفت: مردم باید فیلم‌های جشنواره سلامت را ببینند تا این رویداد اثرگذارتر باشد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم سلامت، کارگردان «اتوبوس شب» با اشاره به اینکه «برای سلامت جامعه باید از خودمان شروع کنیم زیرا جامعه برای بقا و سلامت  به همت همه ما نیاز دارد» گفت: همه باید بدانیم سلامت فردی و اجتماعی سرمایه محسوب می‌شود و نباید بگذاریم نابود شود. من هم از خودم شروع می‌کنم، مثلا ما در خانه مدت هاست که دو سطل زباله داریم و زباله خشک و تر را در خانه جدا می‌کنیم.

او افزود: زباله در جهان حکم سرمایه را دارد، قابلیت بازیافت دارد و می‌توان با آن کارهای زیادی انجام داد به این شرط که زباله خشک‌وتر در خانه‌ها جدا و هر کدام در یک کیسه قرار داده شود. کشورهای توسعه‌یافته با همین روش‌ها به توسعه دست یافته‌اند. چیزهای ساده‌ای که ما به راحتی از کنار آن‌ می‌گذریم و به آن اهمیت نمی‌دهیم چون متاسفانه مردم ما کمتر به بازیافت زباله اهمیت می‌دهند.

پوراحمد درباره جشنواره فیلم سلامت گفت: این جشنواره اثرگذار است البته اگر عمومی‌تر باشد و به مردم درباره برگزاری آن اطلاع‌رسانی شود. مردم باید به دیدن فیلم‌های این جشنواره که درباره سلامتی آن‌ها است، بنشینند تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود. در غیر این صورت جشنواره قادر نخواهد بود به کارکرد اصلی خود نزدیک شود.

وی ادامه داد:  باید توجه داشته باشیم که جشنواره‌ها برگزار می‌شوند تا گستره وسیعی پیدا کنند، نه اینکه فقط هنرمندان از آن‌ها استقبال کنند. پس باید تلاش شود تا جشنواره  فیلم سلامت عمومی برگزار شود و مردم بیشتری در آن شرکت کنند. حضور مردم در جشنواره، آن را تاثیرگذار خواهد کرد در غیر این صورت جشنواره محفلی برای جامعه هنری محسوب می‌شود و چندان کارکردی نخواهد داشت.

براساس گزارش روابط عمومی جشنواره، آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم سلامت با حضور وزیر بهداشت و تقدیر از رخشان بنی اعتماد فیلمساز و کتایون نجفی زاده رییس انجمن اهدای عضو برگزار می‌شود.

محمد حمیدی مقدم ـ کارگردان آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم سلامت ـ درباره جزئیات این مراسم که پنجم شهریور برگزار می‌شود، گفت: این مراسم از ساعت ۳۰ :۱۷ الی ۲۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود و از مرحوم علی معلم که سال گذشته داور جشنواره بود و وحید نصیریان کارگردان انیمیشن که به تازگی او را از دست داده‌ایم، یاد خواهیم کرد.وی ادامه داد:همچنین  برگزیدگان بخش های برنامه های تلویزیونی، فیلم های مستند و دانشجویی و سینمایی جشنواره نیز در این مراسم معرفی می شوند. اجرای این مراسم را هم رضا رشیدپور برعهده دارد.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۰۵ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده