به هر چیزی که مخالف خط فکری شان باشد می گویند «خط قرمز»!

جواد عزتي و حامد محمدي بازیگر و کارگردان فیلم اکسیدان با نشريه تجربه درباره فیلم و مسایل حواشی آن گفتگو کرده اند که قسمتی از حرفهایشان را مجددا بازنشر می کنیم:

جوادعزتی: البته شاید تعریف خطوط قرمز به مرور کمی تغییر کرده است. انگار هر چیزی که برخی فکر می کنند، مخالف جهت فکری آنهاست، به معنی عبور از خطوط قرمز است. من هر تعریفی را به معنی عبور از خط قرمز قبول نمیکنم. به نظرم «اکسیدان» از خط قرمزی رد نشده است. معتقدم چیزی در این فیلم مطرح شده است که تابه حال مطرح نشده بود و به دلیل تازه بودن موضوع، طبعا واکنشها متفاوت است. فکر میکنم در برخی از صحنه های «اکسیدان» قصه ها و موقعیتها ناب دارد و آنقدر تکراری نیست که برخی فکر میکنند از خط قرمز رد شدیم!

جواد عزتي: تقسیم بندی گونه های مختلف کمدی و صحبت کردن درباره آنها، بحثی طولانی است. اما همینقدر بگویم که حتی به کمدی های یکسال پیش هم نمیتوان به راحتی خندید، یا حداقل سخت به آن میخندیم .برای همین به روزبودن نیاز اساسی ساخت آثار کمدی است و بزرگترین ویژگی «اکسیدان» به روزبودن آن است. متن حامد کاملا به روز و موقعیتها امروزی است و در اجرای جلوی دوربین هم همین اتفاق افتاد. حامد شیوه دیگری در کارگردانی دارد و بر خلاف بسیاری دیگر، تأثیرگرفته از کمدی های قدیمی نیست. حامد به راحتی بخشی از روایت فیلم را بر عهده تماشاگر میگذارد که خودش نکاتی را کشف و تحلیل کند. شناخت این جنس از کمدی کار بسیار دشواری است.

حامد محمدي:اگر بخواهم اين تعابير تند و حتي تعاريف را خيلي جدي بگيرم احتمالا اكسيدان اخرين فيلمم مي شود. قرار است حالا حالا ها فيلم بسازم و با اين حرف ها جا نمي زنم

حامد محمدي:جواد عزتي بازيگر توانايي است كه به نظرم هنوز تمام استعداد و هنرش كشف نشده و البته حالا حالاها وقت داريم با هم كار كنيم.

حامد محمدي:در اكسيدان قرار نبوده بگوييم مهاجرت بد است اما اين شكل مهاجرت خيلي دردناك است و حرف ما هم همين بود. زبان طنز هم بالاخره نشان داده كه زبان راحت تري براي گفتن حرف هاي مهم است. فكر مي كنم ميشد اكسيدان را تبديل به يك قصه ملودرام و تلخ كرد. قصه ادمي كه همه هويت و زندگي اش را مجبور مي شود به خاطر ويزا از دست بدهد تلخ و سخت است.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده