یک میلیارد دانلود غیرقانونی «بازی تاج و تخت» در تابستانی که گذشت

سریال «بازی تاج و تخت» در جدیدترین فصل خود توانست رکورد ریتینگ های تلویزیونی را برای شبکه اچ بی او بشکند، اما تمام این رکوردها در مقایسه با تعداد افرادی که این سریال را به طور غیرقانونی تماشا کردند، ناچیز بودند.به گزارش بانی فیلم به نقل از د رپ، با توجه به اینکه فصل هفتم این سریال حسابی درگیر هکرهایی بود که فایل‌های اچ بی او را لو داده بودند، این سریال محبوب فانتزی با استناد شرکت ضد دانلود غیرقانونی موسو (Muso) بیش از یک میلیارد بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است. اچ بی او ممکن است بخواهد بعضی از آن مشترک های تقلبی اش را پیدا کند چون به طور مداوم، «بازی تاج و تخت» ۱۰ بار بیشتر از آن که به طور قانونی تماشا شده باشد، به صورت غیرقانونی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

قسمت پایانی فصل هفتم رکورد یک شب تماشای قانونی ۱۶٫۵ میلیون نفر در شبکه اچ‌بی‌او را به ثبت رساند اما با این حال بخشی بسیار کوچک از ۱۴۳ میلیون نفری بود که این سریال را به طور غیرقانونی استریم یا دانلود کردند. تا روز سوم سپتامبر، اپیزودی که بیشترین تعداد دانلود غیرقانونی را داشت، اپیزود اول فصل هفتم با بیش از ۱۸۷ میلیون دانلود یا استریم غیرقانونی در سراسر جهان بود. روی هم رفته، بیش از ۱٫۰۳ میلیارد بار «بازی تاج و تخت» به صورت غیرقانونی تماشا شد.

اندی چترلی، مدیر عامل کمپانی موسو می گوید: «این سریال تبدیل به یکی از بزرگترین پدیده های سرگرمی جهان تبدیل شده و فعالیت‌هایی که برای دانلود و استریم آن در شبکه‌های غیرقانونی صورت گرفته بی سابقه بوده است. وقتی بحث سریال‌های محبوب این چنینی می شود، علاوه بر گستره دانلود غیرقانونی، این ارقام نشان می دهند که استریمینگ غیرقانونی می تواند شیوه ای بسیار قابل توجه تر از تماشای غیرقانونی سریال ها نسبت به دانلودهای تورنتی باشد.»گروهی که پشت هک شبکه اچ‌بی‌او بود و خود را «آقای اسمیت» می‌خواند، شش میلیون دلار در قالب بیت کوین تقاضا کرده بود تا اپیزودهای «بازی تاج و تخت» و دیگر سریال های این شبکه را پخش نکند. اچ بی او تصمیم گرفت هیچ پولی به این هکرها پرداخت نکند.

ریانون بری، یکی از استاید دانشگاه آتاباسکا می گوید: «لیک‌ها، اسپویلرها و دانلودهای غیرقانونی نمی توانند اشتیاق تماشا کردن محتوا را در میان هوادارانی از بین ببرند که می‌خواهند حتما اپیزود را به محض اینکه روی آنتن می‌رود تماشا کنند، حالا این سریال چه می خواهد سریالی محبوب مثل «بازی تاج وتخت» باشد، چه می خواهد سریال کوچک‌تر اما در عین حال پرطرفداری مثل «سوپرنچرال» باشد.»اچ بی او تنها استودیوی بزرگی نبود که امسال تحت تاثیر حمله هکرها قرار گرفت. هکرها فصل پنجم سریال «نارنجی سیاه جدید است» سرویس استریمینگ نت فلیکس را پیش از زمان موعد پخش کردند چون این غول استریمینگ به آن‌ها باجی که می‌خواستند را پرداخت نکرد.

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده