معرفی فیلمهای حاضر در جشنوارۀ فجر/ 3

امسال در بخش مسابقۀ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ۲۵ فیلم حضور دارند که شامل ۲۲ فیلم سینمایی، یک انیمیشن و دو مستند بلند می شود. شایان فیلم  در طول برگزاری این رویداد قصد دارد که هر روز به معرفی این فیلمها و حاشیه های پیرامون آنها بپردازد...

 

هایلایت

نویسنده و کارگردان: اصغر نعیمی

تهیه کننده: ساسان سالور

سایر عوامل: مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، طراح گریم: مسعودعربی، مدیر برنامه ریزی: مجید کرباسیان، برنامه ریز: شیدا یوسفی، دستیار اول: سعید غلامی، دستیار دوم: امیرمحمد عموری، منشی صحنه: سارا عبدالهی، عکاس: المیرا مقدم، فیلمبردار پشت صحنه: پیمان گرزم، دستیار اول: حجت رخ افروز، نورپرداز: حامد اوتادی، تراولینگ: پرنسس بت بجان، دستیاران نور: احمد قلیخانی، علیرضا ایزدی، صدابردار: محمد شاهوردی، دستیار صدا: محمد قاری زاده، طراح صحنه و لباس: فرحناز نادری، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: فاطمه شهدوست، سرمایه‌گذاران: رضا نصیری شهرضایی، حمیدرضا علی نژاد.

بازیگران: پژمان بازغی، آزاده زارعی، سام قریبیان، مینا وحید، الهه حصاری، یزدان فتوحی، شیوا طاهری و جمشید هاشم پور

خلاصه داستان: یک تصادف اتومبیل، آدم هایی را رو در روی یکدیگر قرار می دهد. مراقبت از مصدومین و انتظار برای به هوش آمدن آنها، انتظاری طولانی و جان کاه است.

حواشی:

* اصغر نعیمی با چهارمین اثر سینمایی خود در این دوره از جشنواره حضور دارد. او قبلا "بی‌وفا"، "سلام بر عشق" و "سایه‌های موازی"را ساخته است.

*موضوع فیلم درباره خیانت یک زن به شوهرش است. سوژه ای که در این چند سال به کرات به آن پرداخته شده است.

 

ماهورا

کارگردان: حمید زرگرنژاد

تهیه کنندگان: علیرضا جلالی و حمید آخوندی

سایر عوامل: دستیار اول کارگردان: حسن لبافی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، تدوین: کاوه ایمانی، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، مدیر تولید و برنامه‌‌ریزی: محمد عفراوی، طراح صحنه: بهزاد آدینه، طراح لباس: سارا خالدی، عکاس: مهدیه لطیفی، منشی صحنه: مرضیه آذری، موسیقی: ستاراورکی، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، جلوه‌های وىژه بصری: سینا قویدل، صداگذار: آرش قاسمی، مدیر تدارکات: فرامرز رضایی، استوری‌بورد آرتیست: محمد فلاحت‌دار، مشاور رسانه‌ای: لیلا افشار

بازیگران: کامران تفتی، بهاره کیان افشار، داریوش ارجمند، سعید آقاخانی، میترا حجار، علی اوسیوند، یوسف مرادیان و مالک سراج .

خلاصه داستان: در روستایی مرزی زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور قاچاقچی ایرانی، عروس هور به نام ماهور را می دزدد.

حواشی:

*«ماهورا» دومین اثر سینمایی حمید زرگرنژاد بعد زا «پایان خدمت» محسوب می شود.

*فیلمنامه «ماهورا» طی چهار سال تحقیق بر اساس یک واقعه تاریخی نگاشته شده است و همین واقعی بودن قصه فیلم باعث شد تا عوامل دنبال لوکیشن های بکر در تالاب خوزستان بروند.

 

سوءتفاهم

کارگردان: احمدرضا معتمدی

تهیه کننده: جلیل شعبانی

بازیگران: مریلا زارعی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، کامبیز دیرباز و اکبر عبدی

خلاصه داستان: ماجرای یک گروگان گیری است که همه چیز در متن واقعیت پیش می رود اما با گذشت زمان این شبهه پیش می آید که این حادثه بیشتر شبیه یک سوءتفاهم یا توهم است و اما در متن توهم هنوز عناصری از واقعیت به چشم می آید. همزمان با گسترش این ابهام، ماجرای گروگان گیری نیز به پیش می رود.

حواشی:

* معتمدی فیلمسازی تجربه گراست و  ساخته های متنوع قبلی اش یعنی «زشت و زیبا» ؛ «دیوانه از قفس پرید» و «قاعده بازی» بیانگر همین نگاه تجربه‌گرای او در سینماست.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده