معرفی فیلمهای حاضر در جشنوارۀ فجر/ 5

امسال در بخش مسابقۀ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ۲۵ فیلم حضور دارند که شامل ۲۲ فیلم سینمایی، یک انیمیشن و دو مستند بلند می شود. شایان فیلم  در طول برگزاری این رویداد قصد دارد که هر روز به معرفی این فیلمها و حاشیه های پیرامون آنها بپردازد...

 

عرق سرد

نویسنده و کارگردان: سهیل بیرقی

تهیه کننده: مهدی داوری

سایر عوامل: مجری طرح و مدیر تولید: کامران حجازی ، مدیر فیلم برداری: فرشاد محمدی ، صدابردار: مهدی صالح کرمانی ، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری ، سینا قویدل: جلوه های ویژه کامپیوتری، عکاس: امیرحسین شجاعی

بازیگران: باران کوثری،  امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین‌العابدین و سحر دولتشاهی

خلاصه داستان: فیلم درباره یک خانم فوتبالیست است که با ممانعت همسرش برای همراهی با تیم ملی مواجه می‌شود.

حواشی:

*«عرق سرد» دومین ساخته بیرقی پس از فیلم «من» است.

*فیلمبردرای 40 جلسه طول کشیده و در تیر و مرداد امسال در تهران انجام شده است.

*باران کوثری برای بازی در نقش یک فوتبالیست مجبور شد که 20 کیلو از وزن خود را کم کرده و چند هفته به تمرینات تخصصی فوتبال بپردازد.

*لیلی رشیدی بعد از سالها دوباره با «عرق سرد» به سینما بازگشته است. ضمن اینکه می گویند امیر جدیدی نیز در این فیلم بازی پخته ای از خود نشان داده است.

 

لاتاری

نویسنده و کارگردان: محمدحسین مهدویان

تهیه کننده: سید محمود رضوی

سایر عوامل: نویسنده و بازیگردان: ابراهیم امینی، مدیر تولید: کامران حجازی، مجری طرح: امیر بنان، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری طادی، مدیر صدابرداری: هادی ساعد محکم، طراح گریم: شهرام خلج، مدیر تدارکات: محمداسماعیل کلبی آبادی، جلوه های ویژه کامپیوتری: سینا قویدل.

بازیگران: حمیدفرخ نژاد، هادی حجازی فر، جواد عزتی، ساعد سهیلی و زیبا کرمعلی .

خلاصه داستان: فیلم درباره قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

حواشی:

*فیلمنامۀ لاتاری چندین هفته در ارشاد معطل ماند و با اصلاحیه های فراوان بالاخره پروانۀ ساخت آن صادر شد.

*مهدویان که دو فیلم قبلی اش یعنی ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز در جشنواره های قبلی جایزه گرفته اند (فارغ از اینکه شایستۀ این جوایز بودند یا به دلایل سیاسی به آنها جایزه داده اند!) امسال نیز قطعا چند جایزه برای او و فیلمش کنار گذاشته شده! هر چند به نظر می رسد فیلم امسالش مثل دو ساخته قبلی خیلی «سیاسی و سفارشی» نیست و می تواند محک خوبی برای وی در ساخت یک فیلم اجتماعی به روز  باشد.

*هادی حجازی فر تنها بازیگری است که در هر سه فیلمی که مهدویان ساخته بازی کرده . او البته امسال یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران هم بود اما فیلمهای دیگرش یعنی شاه کش، آستیگمات و دو طبقه روی پیلوت به جشنواره نرسید.

*در لاتاری نقش اصلی زن به بازیگری گمنام و تازه کار به نام زیبا کرمعلی سپرده شده است. وی متولد 22 آذر 1375 است!

 

مُصادره

کارگردان: مهران احمدی

 تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی

سایر عوامل: نویسنده:علی فرقانی، مدیر فیلمبرداری:مسعود سلامی، طراح صحنه و لباس:اصغر نژاد ایمانی، طراح گریم:نوید فرح مرزی، مدیرصدابرداری:عباس رستگارپور، جلوه های ویژه کامپیوتری:فرید ناظر فصیحی، مدیر تولید:بهزاد هاشمی، مشاورکارگردان: نرگس آبیار، سرمایه گذار: سیدمحمد امامی.

بازیگران: رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری و مهران احمدی به همراه بازیگر کودک امیر صدرا حقانی .

خلاصه داستان: در اکثر رسانه ها این جمله که «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم!» به عنوان خلاصۀ داستان فیلم مصادره اعلام شده اما در اصل، داستان مربوط به شخصی است که بعد از سالها به ایران می آید و قصد بازپس گیری اموال مصادره شده اش را دارد...

حواشی:

*«مصادره» نخستین فیلم مهران احمدی در مقام کارگردان است. او تا کنون به عنوان بازیگر در فیلمهای زیادی حضور داشته است. وی پیش از این در دو فیلم «نفس» و «شیاره ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار ایفای نقش کرده بود.

*این فیلم از معدود آثار کمدی جشنواره است و اگر هم از داوران جایزه نگیرد قطعا جزو فیلمهای منتخب تماشاگران خواهد بود.

*قسمتی از داستان فیلم در آمریکا می گذرد و با توجه به اینکه امکان فیلمبرداری برای گروه های ایرانی در آن کشور وجود ندارد صحنه ها ی مربوطه را در ارمنستان گرفته اند.

*محمد حسین قاسمی همسر نرگس آبیار و تهیه کننده ی «نفس» و «شیار143» تهیه کنندۀ این فیلم است.

*«مصادره» اولین تجربه تدوین یک فیلم سینمایی کمدی برای سجاد پهلوان‌زاده است که به صورت همزمان، جانشین تهیه‌کننده‌ فیلم نیز است.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده