معرفی فیلمهای حاضر در جشنوارۀ فجر/ 7

امسال در بخش مسابقۀ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ۲۵ فیلم حضور دارند که شامل ۲۲ فیلم سینمایی، یک انیمیشن و دو مستند بلند می شود. شایان فیلم  در طول برگزاری این رویداد قصد دارد که هر روز به معرفی این فیلمها و حاشیه های پیرامون آنها بپردازد...

امیر

کارگردان: نیما اقلیما

تهیه کننده: سیدضیاء هاشمی

بازیگران: میلاد کی مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعه گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی، سحر دولتشاهی و بازیگر خردسال: آرتین گلچین.

خلاصه داستان: علی در جست و جوی همسر سابق و پسرش به تهران می‌آید. امیر علیرغم مشکلات خانوادگی در تلاش است تا به روش خود گرفتاری آدم‌های دور و برش را حل کند.

حواشی:

*هادی کاظمی و میلاد کیمرام نقش های متفاوتی در این فیلم بازی کرده اند.

* نیما اقلیما در پرونده کاری خود آهنگسازی برای فیلم دیگران را نیز دارد.

 

فیلشاه

کارگردان: هادی محمدیان

تهیه کنند: حامد جعفری

خلاصه داستان: داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رییس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رییس گله باشد اما برخلاف تصور همه، «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود.

حواشی:

*در این دوره از جشنواره ، تنها یک اثر انیمیشن برای رقابت با دیگر آثار رئال سینمایی حضور دارد.

*هادی محمدیان که پیش از این، انیمیشن «شاهزاده روم» را در سینماهای کشور اکران کرده بود، امسال با «فیلشاه» در جشنواره حضور دارد.

*«فیلشاه» به عنوان محصول جدید گروه «هنرپویا» با سرمایه گذاری این گروه به عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر تولید شده است.

 

امپراتور جهنم

کارگردان: پرویز شیخ طادی

تهیه‌کننده: محمد خزاعی

بازیگران: علی نصیریان، فرخ نعمتی، علیرام نورایی، صبا کمالی، سعید راد و کوروش زارعی .

خلاصه داستان: «امپراطور جهنم» فیلمی درباره ارتباط وهابیون با صهیونیست ها و شکل گیری داعش است.

حواشی:

*فیلم محصول سال 95 است که ظاهرا پارسال مورد تایید هیات انتخاب قرار نگرفت (یا خودشان انصراف دادند؟) و امسال شایعه شده که تهیه کننده فیلم، از نفوذش برای فرستادن فیلم به لیست نهایی جشنواره استفاده کرده است!

*شیخ طادی که از طیف فیلمسازانِ موسوم به ارزشی سینماست فیلم قبلی اش (شکارچی شنبه) درباره صهیونیست ها بود و فیلم جدیدش را هم دربارهٔ تروریست‌ها و داعش ساخته است.

*شیخ طادی پارسال گفته بود که چهارسال وقت صرف کرده تا مسئولان را راضی کند که بودجه ساخت این فیلم را بدهند!

*این فیلم پیش از این «چشمان خیس پروانه ها» نام داشته است.

*روزنامه «البناء» لبنان درباره این فیلم نوشته است: «این روزها اخباری از برنامه ایران برای تولید فیلمی در راستای نقد آل سعود، رسوایی داعش و نمادهای تکفیری منتشر شده است. در این فیلم همچنین به رویدادهایی که به صورت مخفیانه در خاورمیانه، اروپا و آمریکا در جریان است، پرداخته می شود. فیلم «امپراطور جهنم»، بزرگترین پروژه ایران در عرصه جهانی محسوب می شود.»

*محمدحسین نیرومند مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی اعلام خبری مبنی بر حضور فیلم «امپراطور جهنم» به عنوان محصول سازمان اوج در جشنواره فیلم فجر اعتراض کرده و گفته چرا فیلم تولیدی «انجمن» به نام «اوج» عرضه می شود؟!

*اگر از دید سیاسی - و نه هنری - به این فیلم نگاه کنیم از همین الان باید سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را متعلق به این فیلم بدانیم!

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده