معرفی فیلمهای حاضر در جشنوارۀ فجر/8

امسال در بخش مسابقۀ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ۲۵ فیلم حضور دارند که شامل ۲۲ فیلم سینمایی، یک انیمیشن و دو مستند بلند می شود. شایان فیلم  در طول برگزاری این رویداد قصد دارد که هر روز به معرفی این فیلمها و حاشیه های پیرامون آنها بپردازد...

 

بُمب، یک عاشقانه

نویسنده و کارگردان: پیمان معادی

تهیه‌کننده: مانی حقیقی

بازیگران: پیمان معادی، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، سیامک انصاری، سیامک صفری، بهادر مالکی‌پور، رامین پورایمان، معصومه قاسمی‌پور، صبا گرگین‌پور و شهروز آقایی‌پور .

خلاصه داستان: تنها چیزی که از سوی سازندگان عنوان شده این است که فیلم، داستان یک مدرسه را در دهۀ شصت و موشک باران تهران توسط رژیم عراق روایت می کند.

حواشی:

*در ابتدا قرار بود که مهدی داوری، سعید ملکان یا محمد رضا تخت کشیان تهیه کننده این فیلم باشند اما در لیست نهایی نام مانی حقیقی به چشم می خورد.

*«پیمان معادی» با «بمب»، «هومن سیدی» با «مغزهای کوچک در رفته» و«مهران احمدی» با «مصادره» سه کارگردان حاضر در «سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر» هستند که در فیلم‌شان به ایفای نقش هم پرداخته‌اند.

*فیلمنامه «بمب» سه سال پیش جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره آسیاپاسیفیک را به دست آورده است.

 

تنگه ابوقریب

نویسنده و کارگردان: بهرام توکلی

تهیه کننده: سعید ملکان

سایر عوامل: مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری...

بازیگران: جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی

خلاصه داستان: روایتی است از دفاع دلاورمردانه گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی. روزهای رشادت و مظلومیت بچه‌های گردان عمار در روزهای آخر دفاع مقدس در منطقه حساس تنگه ابوغریب.

حواشی:

*فیلمبرداری «تنگه ابوغریب» در شهرهای دزفول، چرمشهر، اندیمشک و شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام شده است.

*سرمایه گذار این فیلم نیز سازمان اوج است.

*امسال تعداد فیلمهای جنگی جشنواره به نسبت دیگر ژانرها بیشتر است از جمله «تنگه ابو غریب» که صحنه های اکشن همراه با انفجارهای مهیب زیادی دارد. فیلم می تواند از نظر جلوه های ویژۀ میدانی و کامپیوتری جزو شانسهای اصلی دریافت سیمرغ باشد.

*صفحه رسمی این فیلم در ویکی پدیا درباره نام فیلم نوشته است: در حالی که برخی به اشتباه نام این فیلم را «تنگه ابوغریب» نوشته‌اند، نام اصلی این فیلم «تنگه ابوقُرَیب» است. ابوقریب یکی از مناطق استان ایلام است که برخی اشتباهاً آن را با ابوغریب که نام زندان معروف کشور عراق است یکسان فرض کرده‌اند.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده