کارگردانی که امسال دو فیلم روی پرده دارد

شایان فیلم: با مشخص شدن تاریخ اکران فیلم «پاپ» ساخته احسان عبدی پور، این فیلمساز جوان تنها کارگردانی است که در سال 96 دو فیلم روی پرده سینماهای کشور داشته است. به گزارش شایان فیلم، «پاپ» دومین فیلم سینمایی عبدی پور بعد از فیلم تحسین شدۀ «تنهای تنهای تنها» است که سال 1392 تولید شده و تا کنون اکرانش به تعویق افتاده است. با توجه به اینکه تاریخ 28 اسفند برای اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه اعلام شده اگر این اتفاق بیافتد عبدی پور تنها فیلمسازی است که امسال دو فیلم روی پرده داشته است. او بهار امسال فیلم «تیک آف» را روی پرده داشت که توانست یک میلیارد و 110 میلیون تومان در گیشه فروش داشته باشد.

پاپ (با نام سابق سیاه و سفید) فیلمی اجتماعی  است که در قالب سه اپیزود به نامهای مکزیک، ایتالیا و انگلیس روایت می شود. این فیلم با هزینه شخصی کارگردان و برادرش دردر بوشهر تصویربرداری شده است.

یکی از قصه‌های فیلم این است که وقتی پاپ در واتیکان انتخاب می‌شود اگر از نیجریه باشد و سیاه باشد یک اتفاق خاصی در فیلم ما می‌افتاد. این فیلم روایت گوشه‌ای از زندگی سیاهانی است که سالیان پیش اجباراً از وطن خود به ایران مهاجرت کردند. آنان برای فرار از فقر و حقارت، بیماری و مرگ، بیچارگی و درماندگی کوچ کردند تا برده و سرخورده نباشند و حقوقشان همسو با سفیدان باشد. داستان فیلم حول محور اعضای یک خانواده و مشکلات آنها می‌چرخد...

احسان عبدی پور در یادداشتی درباره این فیلم نوشته است: «پاپ را آنطور ساختم که وسط یک گشنگی شبانه بالاخره تردیدت را پس می زنی پا می شی یک چیزی می سازی و می خوری. منتهی با یک یخچالی که هیچ توش نیست. ما هیچ نداشتیم، مجوز نداشتیم، ادوات رد کردن بروکراسی نداشتیم و همان همیشگی، پول هم نداشتیم!منتهی بعد از فیلم اولم یک کاویتاسیون کشنده و کُشنده ای بود که داشت زور و سعی اش را می کرد که ببرتم. من از ترس بلعیده نشدن بود که پا شدم و دوروبری هام را بلند کردم و پاپ را ساختم. خب راستش در یک جامعه ی مصادره گر که همه می خواهند یار جمع کنند، یک جورهایی نشدن، از یک جوری شدن سخت تر است. من به نظرم یار کسی نیستم، خب البته کسی هم یار نیست. گله هم که به هکذا؛ نیست. یِر به یِر. تمام.»

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده