برومند: خودم مدافع درجه یک بیت‌المال هستم

مرضیه برومند از جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان پیش‌رو سخن گفت و در پاسخ به برخی حواشی مطرح شده درباره‌ی حمایت‌های میلیاردی از برخی آثار گفت:از آنجا که همیشه خودم مدافع درجه یک بیت‌المال هستم و در جریان ارقام کمک‌های مالی نیز  قرار دارم، اعلام می‌کنم چنین چیزی صحت ندارد  و کمک‌های دولتی به این فیلم‌ها نسبت به دوره‌های قبل بسیار اندک بوده و اسناد آن هم موجود است.

این عضو شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان با بیان اینکه در سی‌امین دوره جشنواره‌ی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان آثار قابل توجهی از نسل جدید فیلمسازان به نمایش درمی‌آید به ایسنا تاکید کرد: برای تحول در سینمای کودک و نوجوان ایران باید از نسل جوان در این عرصه حمایت کرد.

برومند که به عنوان یکی از داوران جشنواره سی‌ام فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم حضور دارد درباره روند برگزاری جشنواره که دوره قبل آن در همدان برگزار شد هم بیان کرد: تاکنون همه کارها خوب پیش رفته و امیدوارم کودکان و نوجوانان شاهد برگزاری جشنواره‌ی خوبی باشند چون این جشنواره برای آن‌هاست. البته در دوره‌ای بنا به شرایطی که پیش آمد شاهد برگزاری جشنواره کودک و نوجوان به صورت جدا از هم بودیم، در حالی که جای اصلی آن در اصفهان است و امسال با همراهی مسئولان و شهروندان اصفهانی جشنواره به همان شکل سابق خود برگشته است. وی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به جداسازی جشنواره مطرح شده بود، گفت: من پیش از این هم در مصاحبه‌ای دلایل جدا شدن دو گروه سنی کودک و نوجوان را در این جشنواره توضیح دادم که بخشی از آن کارشناسی بود و بخشی دیگر به شرایط آن زمان برمی‌گشت، چون متاسفانه گاهی برگزاری یک جشنواره با مسائلی روبرو می‌شود که منجر به درهم ریختگی آن رویداد می‌شود.

برومند که یکی از داوران جشنواره امسال نیز هست، در پاسخ به اینکه آیا فیلم‌های جشنواره را دیده و ارزیابی‌اش از کیفیت آثار این دوره جشنواره چیست؟ خاطرنشان کرد:  اظهار نظر درباره کیفیت آثار پیش از نمایش فیلم‌ها  برای داوران و هیات انتخابی که از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و به نوعی امانتدار آثار همکاران خود هستند، غیر حرفه‌ای و از اخلاق امانتداری به دور است، چون ممکن است روی رای مردم و استقبال و داوری تاًثیر بگذارد. البته متاسفانه در بین ما ایرانی‌ها و هنرمندان این اخلاق وجود دارد که متر و معیار سنجش را فقط خودمان  و منافع شخصی قرار می‌دهیم و چنانچه در شرایطی توجه ویژه‌ای به ما شود و کار ما راه بیفتد، ابراز رضایت می‌کنیم و اگر این اتفاق نیفتد کل سیستم و کار همکاران‌مان دیگرمان را غیر منصفانه  را زیر سوال می‌بریم.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده