چند ایرانی در جشنواره کن2018 حضور دارند؟

تینا دلاوری: هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن درحالی در فرانسه آغاز به کار کرده که در یک اتفاق کم سابقه، هشت سینماگر ایرانی با فیلم هایشان در این رویدادهنری حاضر هستند.

به گزارش شایان فیلم، اصغر فرهادی، جعفر پناهی، سعید جعفریان، آرین وزیر دفتری، علی عباسی، رامین بحرانی، پوریا حیدری و گلشیفته فراهانی هنرمندانی هستند که در بخش های مختلف این جشنواره ی مهم حضور دارند.

یکی از مهمترین فیلم های این جشنواره بدون شک «همه می دانند» جدیدترین ساختۀ اصغر فرهادی فیلمساز شهیر ایرانی است. این فیلم که در اسپانیا فیلمبرداری شده به عنوان فیلم افتتاحیه کن 2018 در بیش از دویست سینما روی پرده رفت. «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی فیلم دیگریست که در بخش رقابتی حاضر است. فیلم کوتاه «تاریکی» ساخته سعید جعفریان به عنوان نماینده سینمای ایران یکی از فیلم‌های بخش رقابتی "فیلم‌های کوتاه" هفتادویکمین جشنواره فیلم کن است.

فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» به کارگردانی آرین وزیر دفتری در بخش سینه‌فونداسیون جشنواره حاضر است. فیلم «مرز» ساخته علی عباسی فیلمساز ایرانی تبار، به نمایندگی از سینمای سوئد در بخش نوعی نگاه جشنواره کن حضور دارد. «فارنهایت ٤٥١» ساخته رامین بحرانی فیلمساز ایرانی-آمریکایی در بخش نمایش های نیمه شب روی پرده می رود.

فیلم سینمایی «محموله» با نام انگلیسی The Load به کارگردانی اوچنیک گلاونیچ، به تهیه کنندگی مشترک پوریا حیدری اوره، استفان ایوانوویچ، دراگانا جوویچ و تام درکورت در بخش دو هفته کارگردانان حاضر است و بالاخره گلشیفته فراهانی نیز با فیلم «دختران آفتاب» ساخته اوا هوسان در بخش مسابقه حضور دارد.

هفتادویکمین جشنواره فیلم کن که از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) آغاز شده تا ۱۹ می ( ۲۹ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده