کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک در ایران و ایتالیا

ارکسترهای سمفونیک شهرهای تهران و 'راونا' در شمال ایتالیا، با همکاری بنیاد رودکی و راونا ، کنسرت مشترکی را در ایران و سپس در ایتالیا برگزار می کنند.

اکبر قولی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم در این باره گفت: با مشارکت و پیگیری های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در جریان برگزاری بیستمین دوره جشنواره راونا با شعار 'راه های دوستی'، ارکستر شهر راونا متشکل از 160 نوازنده ایتالیایی به رهبری 'ریکاردو موتی' موسیقیدان شهیر ایتالیایی، روز 15 تیرماه 96 کنسرتی را در محل تالار وحدت تهران برگزار خواهد کرد و در پی آن ارکستر سمفونیک تهران با حضور 106 نوازنده در تاریخ 17 تیرماه در شهر راونا در شمال ایتالیا، کنسرت مشترک دیگری به رهبری 'ریکاردو موتی برگزار خواهد شد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رم افزود: این رخداد ملی که یکی از بزرگترین رویداد های فرهنگی در مناسبات فرهنگی دو دهه اخیر ایران و ایتالیا در این کمیت گسترده و کیفیت فاخر محسوب می شود، با حمایت های وزارتخانه های امور خارجه و فرهنگ دو کشور محقق شده و انتظار می رود، مقامات فرهنگی و سیاسی دو کشور در آن حضور یابند.

یادآوری می شود، خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) نیز با توجه به اهمیت این رویداد فرهنگی با انتشار گزارشی تفصیلی نوشت: بنیاد جشنواره 'راونا' بیست و هشتمین دوره خود را در ایران که 'نزدیکی مناسباتش با ایتالیا بر فاصله جغرافیایی غلبه کرده'؛ برگزار می کند.

آنسا در ادامه این گزارش به معرفی استاد 'ریکاردو موتی' رهبر ارکستر راونا پرداخت و نوشت: کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک راونا و تهران با اجرای قطعاتی از 'جوزپّه وردی' موسیقیدان شهیر ایتالیایی، در روزهای 6 و 8 جولای(15 و 17 تیرماه 1396) به ترتیب در شهرهای تهران و راونا برگزار می شود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده