برنامه‌های سازمان سینمایی برای جبران بی مهری به سینمای کودک

محمدمهدی حیدریان با بیان این‌که تولید فیلم‌های کودک را از اصلی‌ترین فعالیت‌های سینمایی می‌داند، بر لزوم رفع بی‌مهری‌ها در برنامه‌ریزی برای رونق سینمای کودک تاکید کرد.به گزارش شایان فیلم و به نقل از خبرآنلاین، رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت‌های سینمای کودک گفت: «در این سینما باید بتوانیم حرف‌مان را با رعایت استاندارد و تجربه تبدیل محتوا به تصویر بر اساس انتظارات شکل گرفته مخاطبان در معرض رسانه‌های بین‌المللی بیان کنیم.»

او درباره ویژگی‌های کودکان و نوجوانان گفت: «کودک لوح پاک و نقش نگرفته‌ای دارد که نوستالژی‌های بزرگسالان را دارا نیست. بنابراین باید بیش از بزرگسالان برای آن‌ها پیام ارائه کنیم. از این رو سینمای کودک را از اصلی‌ترین فعالیت‌های سینمایی می‌دانیم. برنامه‌هایمان نیز در جهت اختصاص سهمی بیشتر برای آن‌ها باید باشد. برنامه ریزی‌های سینمای کودک باید زنجیره کاملی را پوشش دهد. ایده یابی، پرداخت و تبدیل آن ایده به محتوا و ساختار دراماتیک و بعد از آن چگونه ساختن و در دسترس قرار دادن در این زمینه حائز اهمیت است.»

رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری وزارت ارشاد همچنین خاطر نشان کرد: «امیدواریم بنیاد سینمایی فارابی که وظیفه ایجاد شرایط حیات طبیعی را برعهده دارد، در آینده نزدیک در این زمینه برنامه‌های خود را مطرح کند و نقص‌ها و بی‌مهری‌ها در برنامه‌ریزی برای سینمای کودک برطرف شود. همچنین از رسانه‌ها انتظار داریم با نگاه پیش برنده خود این برنامه‌ریزی‌ها را اجرایی کرده و به ثمر برسانیم. این مقدمه برای تشریح ضرورت‌های پرداختن به سینمای کودک و نوجوان و رویکردهایی است که باید برای آینده سینمای کودک و نوجوان در نظر بگیریم.»

رییس سازمان سینمایی همچنین از تدوین برنامه جامع سینمای کودک و نوجوان خبر داد. حیدریان درباره دستاوردهای شورای راهبردی سینمای کودک و نوجوان در یک‌سال تشکیل آن بیان کرد: «حاصل تشکیل این شورا تدوین یک برنامه جامع بوده است. اما نیاز به اصلاحاتی دارد. برای مثال نیروهای جوان کمتر در آن شورا بودند. سینمای کودک نیاز به جسارت مورد نیاز، قدرت خلاقیت و به کارگیری بدعت را دارد که از عهده جوانان بر می‌آید. جوانانی که خلاق‌اند و آمادگی دارند ذوق و استعداد خود را در حوزه کودک به کار گیرند. زمینه توفیق بیشتری را در سینمای کودک و نوجوان خواهند داشت. ما تلاش می‌کنیم با توضیح و کارشناسی سینماگران مستعد جوان را به فعالیت بیشتر در سینمای کودک و نوجوان دعوت کنیم. در ترکیب جدید این شورا از سینماگران جوان کمک خواهیم گرفت.»

رییس سازمان سینمایی همچنین گفت: «تجهیز سالن‌هایی که پذیرای فیلم‌های کودک ونوجوان و آثار سینمایی برای خانواده‌ها هستند، در فعالیت‌های جدید سازمان سینمایی در اولویت است.»او درباره وضعیت نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در دیدار با اهالی رسانه گفت: «عمده فعالیت ما در زمینه آماده سازی و تجهیز سالن‌ها و تلاش برای کمک به ایجاد تعداد بیشتری از سالن‌ها و آماده کردن آن‌ها برای نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان و آثار مرتبط با خانواده‌ها است.»حیدریان یادآور شد: «برخی سالن‌ها نیاز به بازسازی دارند و بیشتر توجه‌مان را معطوف به سالن‌هایی می‌کنیم که قرار است فیلم‌های کودک و نوجوان در آن به نمایش درآیند.»

 

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده