«گوزن ‌ها» بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

در تازه ترین نظرسنجی ده ساله ی مجله فیلم که به انتخاب بهترین فیلم های ایرانی و خارجی منتقدان اختصاص دارد فیلم سینمایی «گوزن‌ها» به کارگردانی مسعود کیمیایی به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران انتخاب شد.

به گزارش شایان فیلم، صد و چهل منتقد سینمای ایران در یک نظرسنجی، بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را انتخاب کرده‌اند.رتبه اول این فهرست در اختیار فیلم سینمایی «گوزن‌ها»، ساخته مسعود کیمیایی است. فیلم بعدی، «ناخدا خورشید» به کارگردانی ناصر تقوایی است. در رتبه سوم فیلم سینمایی «باشو غریبه کوچک»، ساخته بهرام بیضایی قرار داد. رتبه چهارم متعلق به «درباره الی»، ساخته اصغر فرهادی است. در رتبه پنجم نیز فیلم سینمایی «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی قرار دارد.

نکته قابل توجه و تامل این فهرست این است که از فیلم‌های دَه سال گذشته سینمای ایران تنها فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین»، ساخته اصغر فرهادی به فهرست ۱۰ فیلم برتر راه پیدا کرده است. این مسئله زمانی مهم‌تر می‌شود که توجه کنید نظرسنجی مجله فیلم هر ۱۰ سال یک‌بار برگزار می‌شود. در دوره گذشته این نظرسنجی که در سال ۱۳۸۸ برگزار شد، فیلم سینمایی «گوزن‌ها» به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران انتخاب شد. در دو دوره پیشین این نظرسنجی که در سال‌‌‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۶۸ برگزار شده است، فیلم سینمایی «گاو»، ساخته داریوش مهرجویی دوبار پیاپی به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران انتخاب شده است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۰۶ خرداد ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده