ترمینال های شهر تهران در نمایشگاه عکس «مسافران»

نمایشگاه گروهی عکس‌ با عنوان «مسافران» در موزه عکسخانه شهر برپا شده است. بنابرایین گزارش نمایشگاه گروهی عکس «مسافران» تصاویری از فضاهای بیرونی و داخلی ترمینال‌های شهر تهران هم‌چنین از مسافران منتظر، از کارگران و اتوبوس‌ها را بازنمایی می‌کند. این نمایشگاه حاصل تلاش ۷ عکاس به نام‌های روح الله ابراهیمی، مژده افروشـه، عـطا رشیدیانی، یاسمن مرادی، راضیه موسـوی، سارا نوروزی و عباس واحدی است.

یکی از عکاسان این پروژه گفت: از اوایل پاییز سال ۱۳۹۵ به مدت ۵ ماه عکاسی از پایانه‌های شهر تهران به صورت گروهی انجام شد. در این پروژه از ۴ ترمینال، غرب، شرق، جنوب و بیهقی عکاسی شد. از فضای بیرونی و داخلی آن‌ها، از مسافران منتظر، از کارگران، از اتوبوس‌ها. به این وسیله سعی داشتیم یکی از مهم‌ترین مکان‌های کلان شهری چون تهران را ثبت کنیم. جایی که علاوه بر تضاد حرکت و سکون، کمبود زمان و انتظار طولانی، تنوع مسافران در هر کدام از این ترمینال‌ها نیز قابل توجه است. مسافران هر کدام از این ترمینال‌ها مردمان بخش‌های مختلف ایران‌اند با آداب، فرهنگ و پوششی متفاوت. مردمانی از غرب، شرق، جنوب و مرکز. در این عکس‌ها تلاش شده هم تنوع زیستی و فرهنگی مسافران و هم تضاد سکون و حرکت بازنمایی شود.

شایان ذکر است زمان بازدید از این نمایشگاه، ۲ الی ۲۶ مردادماه ۱۳۹۶، (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳) به آدرسِ موزه عکسخانه شهر، میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده