«هزارتوی» تنهایی انسان‌ها نقاشی شد

مجموعه ای از نقاشی های نسرین نجفی با عنوان «هزارتوی» این روزها در گالری آریا در حال نمایش است.

نسرین نجفی درباره خلق آثار نمایشگاه «هزارتوی» که در ابعاد کوچک خلق شده اند به خبرنگار مهر گفت: برای من علاوه بر فرم که بخش بسیار مهمی از کار هنری است، محتوا نیز نقش مهمی ایفا می کند و در این میان سایز آثار برایم چندان اهمیتی ندارد. ارزش آثار هنری به ابعاد آن نیست و ما می توانیم در آثار کوچک معنایی را منتقل کنیم که گاه با آثاری در ابعاد بزرگ نمی توانیم و حتی می توانیم حسی را برانگیزانیم که عمیق تر و تاثیرگذارتر باشد.

وی در توضیح محتوایی آثار بیان کرد: برای شخص من همیشه تنهایی انسان موضوع مهمی بوده است خصوصا اینکه هنرمندان بسیاری امروزه از زاویه های گوناگون به مساله تنهایی انسان معاصر پرداخته اند و من هم دنبال پاسخ های خودم به این موقعیت انسانی بودم. نجفی درباره نوعی گنگی مکانی و زمانی که در آثارش دیده می شود نیز گفت: از تعلیق میان بودن ها و نبودن ها، مردمی آشنا که دچار بی مکانی و بی زمانی شده اند در تابلوهای من بیرون می آیند و همان طور که در استیتمنت نمایشگاهم نیز به آن اشاره کرده ام برای خلق این موقعیت از داستان های بورخس الهامات زیادی گرفته ام. در داستان های بورخس واقعیت و خیال درهم تنیده شده اند و مرزی بین این دو وجود ندارد ولی من دوست داشتم در آثارم بتوانم این مرز را بشکنم.

این اولین نمایشگاه انفرادی نسرین نجفی است که پیش از این در چندین نمایشگاه گروهی از جمله در برلین، استانبول حضور داشته است. این نمایشگاه تا ٢٩ خرداد در گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه بهشتی (عباس آباد)، کوچه زرین، شماره ١٠ برپاست.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده