برپایی نمایشگاه «سایه‌های بی‌سایه» در گالری آس

نمایشگاه نقاشی گروه «خاکستری‌ها» تحت عنوان «سایه‌های بی‌سایه» در گالری «آس» تهران افتتاح ‌شد و تا روز چهارشنبه 17 آبان ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت.به گزارش خبرگزاری برنا؛ نمایشگاه نقاشی «سایه‌های بی‌سایه» شامل آثار اعضای گروه «خاکستری‌ها» از جمله؛ فریماه فرهت‌نیا، فرزانه خان‌عمو، نسرین هادیان، مانا صدرایرانی و علی شجاع در گالری «آس» تهران افتتاح ‌شد و تا روز چهارشنبه 17 آبان ماه جاری از ساعت 11 قبل‌از ظهر تا 23 شب پذیرای علاقمندان به حوزه نقاشی است و ورود برای همه علاقمندان به هنرهای تجسمی آزاد و رایگان است.

علی شجاع در مورد نمایشگاه نقاشی گروهی «سایه‌های بی‌سایه» گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه، حاصل همفکری من و نسرین هادیان است که با حروف فارسی به یک انتزاع و سبکی رسیدیم که نزدیک به سبک آبستره است؛ حروف هایی که در این تابلوها نوشتیم و حس ها و ارتباط هایی که داریم ترکیب بندی حروف و آبستره و انتزاعی است که به یک حسی رسیده است. در این آثار، حروف فارسی در نقاشی و نزدیک به آن استفاده شده است؛ یعنی حسی که ما با حروف به انتزاعی، آبستره و سبک اکسپرسیونیسمی رسیدیم و ایده‌هایی پشت آنهاست.

وی همچنین گفت: ما نیامده‌ایم حروف فارسی را عین حروف نستعلیق و حروفهای دیگر پیاده کنیم و تکرار باشد؛ در حس هایی که نقاشی می‌شود و لکه‌گزاری هایی که در رنگ ها داشتیم حروف را به آنها نزدیکتر کردیم و آن را به فرم رساندیم، فرمی را که آن حس و ایده را نشان داده است. رنگها نیز با یک روانشناسی رنگی انتخاب کردیم که از جامعه و مردم گرفته‌ایم و از هنری که اقتباس کردیم و به این اتفاق رسیدیم.                  

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده