نقدی بر تلویزیون و برنامۀ جدید احسان علیخانی

علی ملاقلی پور: می دونم که صداوسیما سرگرمی می خواهد و مردم هم سرگرمی می خواهند ولی کپی یک برنامه ماهواره ای بیشتر سر و کله مردم را گرم می کند یا اصل آن برنامه ؟ خلاقیت کجا رفته ؟ بعد هم این همه برنامه مجری محور و استودیویی که فقط در آنها استند آپ کمدی استخراج می شود و یا تقلید صدا می کنند و روی دستشان راه می روند و رو پایی می زنند و زبانشان را به آتش می زنند صدای شجریان را تقلید می کنند یا می توانند نوک زبانشان را به نوک دماغشان برسانند آیا صرفا سر ملت را گرم می کند ؟  یا به شکل خواسته و ناخواسته انگیزه و هدفی برای نوجوانان و جوانان می شود ؟ آیا آمارهای میلیونی ملت ایران را خبر داریم که برای شرکت در این برنامه ها به درو پیکر می کوبند  که  بتوانند مطرح شوند و فالوور جمع کنند و یا در برنامه محمدرضا گلزار به جایگاه امن اول برسند که مثلا اگر گفتند قاتل بروسلی چه کسی است چند میلیون جایزه بگیرند و بعد هم مجری بگوید عجب اطلاعات عمومی خوبی دارید ! براتون آرزوی موفقیت می کنیم .

عجیب تر اینکه صداو سیما می آید و مدام از هنرپیشه های سینما و افراد سرشناس به خاطر اظهار نظرهایشان گلایه می کند  و هی می گویند سلبریتی های بی سواد . مگه با این صدا و سیما ملت قرار است بروند دنبال سواد و علم و معرفت و  تولید ؟ دیر نیست که همه بگوییم باز هم صد رحمت به سلبریتی های قدیم این جدیدی ها که نه فوتبالیستند نه بازیگر نه مجری !

الان مطمئنا جمعیت زیادی از شهرها و روستاها دارند تمرین می کنند از تو آتیش رد بشند یا مهتابی بخورند و خودشون رو به برق وصل کنند ‌و لامپ رو بگیرند دستشون روشن بشه و یا گربه محله اشون رو حبس کردند تا در ازای یک وعده غذای گرم بتونه لی لی بره و یا سگشون  سیگار بکشه و دودش رو قلب بیرون بده .

پی نوشت : ماه رمضون کی میاد ؟ بشینیم تو برنامه ماه عسل به  فقر و بیکاری و دزدی و اعتیادمون گریه کنیم؟

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۰۴ اسفند ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده