کره زمین یک بار دیگر می لرزد!

شبکه کابلی تلویزیونی N.B.C که با استودیوی یونیورسال شریک است، در صدد ساختن سریالی تلویزیونی از روی یک فیلم سینمایی معروف و تقریباً کلاسیک شده به نام «لرزش ها» (Tremovs) محصول ۱۹۹۰ است که کوین بیکن سرشناس هم نقش اول آن را بازی کرد و هم از مدیران اجرایی آن بود.به نوشته بانی فیلم، این مجموعه از اندیشه ها و خلاقیت های جیسن بلوم و اندرو میلر در میان نویسندگان داستانهای خود و طراحان اصلی سریال بهره خواهد گرفت و به رغم گذشت ۲۷ سال از اکران آن فیلم، بیکن در این نسخه تلویزیونی هم ایفای نقش خواهد کرد و یک بار دیگر از تهیه کنندگان و مدیران اجرایی پروژه هم خواهد بود.

آنها انسانها را می بلعند!

فیلم اوری ژینال که اینک به صورت یک سریال در دست بازسازی اولیه است، درباره یک تعمیرکار (با بازی کوین بیکن) و دوست نزدیک اوست که ابتدا متوجه می شود در شهر و منطقه زیست اش (شهر پرفکشن واقع در ایالت نوادای آمریکا) قتل هایی مرموز روی می دهد و سپس در می یابد که این رویداد کار موجودات کریه و هیولاواری است که از درون زمین و لایه های زیرین آن سر بر می آورند و زمین را به لرزش در می آورند و انسان ها را می بلعند و غذای محبوب شان گوشت بدن آدمها است. با این اوصاف تلاش این تعمیرکار و سایر اهالی منطقه متمرکز بر حفظ جان خود و دفع این عوامل خطرساز از اطراف شان می شود. اندرو میلر نگارش سناریو را برعهده گرفته و او همانی است که فیلمنامه «دایره مخفی» را نیز نوشته و از آنجا که بیش از یک ربع قرن از زمان وقوع اتفاقات آن فیلم می گذرد سازندگان سریال نیز وقایع را به چنان زمانی (تاریخ کنونی) انتقال داده اند.

مشکلاتی تازه و اضافی

این بار نیز شهر پرفکشن با خطری بزرگ مواجه است و در نتیجه آن تعمیرکار سرنوشت ساز که نامش والن تین مک کی است و یک بار دیگر کوین بیکن در قالب او ظاهر می شود، باید برخیزد و شهر را نجات بدهد اما با این تفاوت که ۲۵ سال بر او هم سپری شده و پیرتر و لرزان تر شده است و مشکلات دیگری هم دارد که اعتیاد به مشروبات الکلی و برخی تضادهای روحی درونی از آن قبیل اند. به عبارت بهتر اگر در فیلم اوری ژینال با یک قهرمان فرز و چالاک و واقعی روبرو بودیم، در این یکی با ضد قهرمان آشکاری طرف هستیم.

تقارن با جشن هایی ویژه

شبکه SyFy که تهیه این سریال را برعهده دارد، در بیست و پنجمین سال تأسیس خود دست به این اقدام زده و در نتیجه دوباره سازی «لرزش ها» تبدیل بر بخشی از گرامیداشت این مسئله و جشن های مرتبط با آن شده است. دیگر بخشها و اقدامات این شبکه در این ارتباط تهیه قسمت های تازه ای از سریال های «کریپتون» و «خوشحال» است که اولی با کاراکتر کمیک بوکی سوپرمن مرتبط است و بینندگان را به خاستگاه این کاراکتر ابر قهرمانی و بخشهای پیشتر گفته نشده زندگی او رجعت می دهد و دومی اقتباسی از روی یک رُمان گرنت موریسون است.

دو سریال همزمان برای بیکن

برای کوین بیکن که از دوران اوجش در سینما دور افتاده است، «Tremors» دومین سریال به حساب می آید که اینک در آن بازی می کند. سریال قبلی که او حضور در آن را آغاز کرده، «من دیک را دوست دارم» است. برای جیسن بلوم نیز «Tremors» یک طرح تازه در میان پروژه های متعددی است که مدیریت اجرایی آنها را در دست گرفته است. از دیگر کارهای اخیر او می توان به مجموعه دراماتیک «اشیای تیز» اشاره کرد که ایمی آدامز در آن یکی از رل های اصلی را بازی کرده است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده