تا چند سال آینده فیلمساز نیازی به گرفتن مجوز ندارد!

ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با حضور در برنامه ی تهران بیست، در مورد مسایل مختلف سینما صحبت کرد.به گزارش دنیای سینما وی ضمن انتقاد از ساختار سینمای ایران و کیفیت نازل فیلم ها افزود:  اگر فیلمسازی میخواهد فیلم اجتماعی بسازد باید تحقیقاتش علمی باشد. در رقابت با کشورهای دیگر مشکل ما در محتواست.

دبیرجشنواره فیلم فجر با بیان اینکه یکی از نیازهای مخاطب ما در شرایط فعلی سرگرمی است.خاطرنشان ساخت: متاسفانه در کشور ما زیر سه میلیون نفر به سینما می روند.وی ادامه داد:  باید بتوانیم مخاطب بالقوه را بالفعل کنیم و امروز مهمترین موضوع صنعتی شدن سینماست. چشم انداز ده ساله سینما این است که هر فردی با موبایل فیلم بسازد و اقتصاد سینما را برگرداند.باید بدانیم چطور فیلمسازان را توانمند کنیم.

 مدیر ارزشابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به اینکه باید رقابت کنیم تا سهمی در بازار جهانی داشته باشیم. اظهار داشت: از نظر کیفی باید پاسخگوی نیاز مخاطبان باشیم و نیاز مخاطب به فیلم ها و سریال های خارجی را کم کنیم و در مسیر درست قرار بگیریم و سینما را صنعتی کنیم. از نظر فرهنگی ما الان نمیتوانیم با فرهنگ بیگانه رقابت کنیم و این موضوع بسیار خطرناک است.ما در تولیداتمان نقایصی داریم که باید آنها را برطرف کنیم.وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی عمر مدیریت ها کوتاه است و باید ثبات مدیریتی در حوزه فرهنگ داشته باشیم. باید راهبرد ثابت داشته باشیم.

داروغه زاده تاکید کرد: تا چند سال آینده فیلمساز نیازی به گرفتن مجوز ندارد، باید دید رابطه ها به چه شکلی باشد که هرکدام از فیلمسازان خودشان در نقش نظارت و ارزشیابی باشند.

به گفته وی، دولت تنها وزارت ارشاد نیست؛ یکی از مهمترین مقوله های اقتصادی ما فرهنگ و هنر است و سرمایه گذاری کمتری می خواهد ولی امکان عرضه گسترده برای محصولات فرهنگی وجود ندارد و یکی از بزرکترین موانع اجرا عدم اجماع است.دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: در نظریه های مهم فرهنگی مان اجماع وجود ندارد.همه سینماگران باید به درجه ای از آگاهی برسند که مانند سایر نقاط دنیا، در وهله اول منافع ملی را درنظر بگیرند. ما هیچ سهمی در بازار جهانی نداریم و به زودی سهم خودمان را در داخل هم از دست می دهیم.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده