گزارشی از هنرمندان ایرانی كه با هم ازدواج كرده‎اند

ازدواج هنرمندان گرچه خبرهای بسیار با خود به همراه دارد، اما همواره یكی از جذاب‌ترین بخش زندگی هنرمندان است. در بین هنرمندان ایرانی، كم نیستند كسانی كه شریك زندگی خود را از دنیای هنر انتخاب كرده و زندگی مشترك خود را اینگونه رقم زده‌اند. در بین هنرمندان ایرانی، كم نیستند كسانی كه شریك زندگی خود را از دنیای هنر انتخاب كرده و زندگی مشترك خود را اینگونه رقم زده‌اند. ازدواج هنرمندان گرچه خبرهای بسیار با خود به همراه دارد، اما همواره یكی از جذاب‌ترین بخش زندگی هنرمندان است. نكته جالب توجه در این گونه ازدواج‌ها، پرورش فرزندان هنرمند است تا جایی كه لیلی رشیدی و باران كوثری از جمله بازیگران مطرح سینمایی هستند. در ادامه این مطلب می‌توانید با برخی از زوج‌های هنری آشنا شوید.

علی مصفا و لیلا حاتمی

علی مصفا و لیلا حاتمی، شناخته‌شده‌ترین زوج هنری‌اند كه هر دو در خانواده هنری پرورش یافته‌اند. علی مصفا فرزند مظاهر مصفا و دكتر امیربانو كریمی است و لیلا حاتمی نیز تنها فرزند علی حاتمی و زری خوشگام است. حاصل ازدواج این دو زوج هنری، مانی و عسل است.

جهانگیر كوثری و رخشان بنی‌اعتماد

جهانگیر كوثری را علاوه بر تهیه‌كنندگی سینما، بیشتر به عنوان گزارشگر برنامه‌های ورزشی می‌شناسیم. او كه فارغ‌التحصیل رشته كارگردانی سینما از دانشكده هنرهای دراماتیك است، همسر رخشان بنی‌اعتماد و پدر باران كوثری است. بنی‌اعتماد نیز یكی از شناخته‌شده‌ترین كارگردانان، فیلمنامه‌نویسان و تهیه‌كنندگان زن است كه در پرونده كاری او آثاری چون روسری آبی، گیلانه و خون‌بازی ثبت شده است.

رامبد جوان و نگار جواهریان

 رامبد جوان، هنرپیشه، مجری و كارگردانی است كه نامش همواره با شیطنت‌های خاص او همراه است. جوان كه با نقش «فرید صباحی» در مجموعه خانه سبز شناخته شد، این روزها با خندواه نام خود را به یک برند در هنرهای تصویری ایران تبدیل کرده است. ازدواج او با نگار جواهریان سال پیش علنی شد، جواهریان بازیگری توانا و خوش سابقه در تئاتر و سینماست که آثار برجسته ای چون "قندون جهیزیه" و "حوض نقاشی" رادر کانامه خود دارد. رامبد جوان پیش از ازدواج با نگار جواهریان، همسر سحر دولتشاهی بازیگر سینما و تلویزیون بود که این زندگی مشترک دوام نیافت.

 نیما فلاح و سحر ولدبیگی

بدن نرم و نوع بازی نیما فلاح او را از سایر بازیگران متمایز می‌كند و همین موضوع باعث شد تا در مجموعه‌های طنزی چون ساعت خوش، جنگ 77 و ببخشید شما به خوبی بدرخشد و مدیری را از خود راضی نگه دارد. هرچند كه سحر ولدبیگی نیز تا مدت‌ها در مجموعه‌های مدیری حضور داشت و به طنزهای پاورچین و نقطه‌چین جذابیت بسیار می‌بخشید و این روز ها به دورهمیِ مدیری بازگشته است. ازدواج این زوج دوست داشتنی چند وقت پیش 16 ساله شده و یکی از خوشبخت ترین های لیست ما هستند.

 مهراب قاسم‌خانی و شقایق دهقان

مهراب نویسنده مجموعه «پاورچین» بود و شقایق بازیگر این مجموعه. همین حضور باعث آشنایی‌شان و زمینه ازدواجشان را فراهم كرد. شقایق دهقان علاوه بر بازی در این مجموعه، كارهای غالبا طنزی چون مسافران، دزد و پلیس، ساختمان پزشكان و باغ مظفر نیز در پرونده خود دارد. مهراب قاسم‌خانی نیز كه با نگارش فیلمنامه های طنز شناخته می‌شود و نگارش مجموعه‌های بسیاری را در پرونده كاری خود ثبت كرده است. حاصل این ازدواج پسری به نام «نویان» است.

محمود پاك‌نیت و مهوش صبركن

 پاك‌نیت با فیلم «گشتی‌ها» به عرصه بازیگری وارد و با «روزی روزگاری» شناخته شد. او كه نشان درجه یك هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، همسر مهوش صبركن، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. این زوج در آثار متعددی نظیر "یوسف پیامبر" و "پس از باران" با هم هم بازی بوده اند.

امیر جعفری و ریما رامین‌فر

جعفری در كنار بازیگری، طرفداری از تیم محبوبش را فراموش نكرده و همواره و در موقعیت‌های مختلف استقلالی بودنش را به همه یادآوری می‌كند. او كه در كنار ریما رامینفر زوج محبوبی را تشكیل داده است، در فیلم‌هایی چون قاعده تصادف، نفوذی، بی‌پولی و مكس نیز بازی كرده است. رامین‌فر نیز با بازی در مجموعه پایتخت طرفداران بسیاری به دست آورده و این روزها همه منتظرند تا دومین مجموعه پایتخت را در ایام نوروز مشاهده كنند. رامین‌فر كه مادر یك پسر 10 ساله به نام آیین است، برای حضور در مجموعه پایتخت فرزندش را برای مدتی تنها گذاشته و تلاش کرد تا بار دیگر اثری درخور از خود ارائه دهد که این تلاش ها در "ابد و یک روز" به ثمر نشست.

 پژمان بازغی و مستانه مهاجر

پژمان بازغی بیش از مستانه مهاجر شناخته شده است. هر چه باشد بازغی بازیگر است و مهاجر در پشت صحنه و مسئول تدوین است. كار مهاجر در فیلم‌های زندگی خصوصی، دختر شاه‌پریون، سوت پایان، آتش بس و سوپراستار ستودنی است. بازغی نیز با اینكه فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشكده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیركبیر است اما در نقش‌های خود به خوبی درخشیده تا جایی كه آثاری چون ندارها، دولت مخفی، دوئل، سربازهای جمعه و بارکد را در پرونده كاری خود ثبت كرده است.

 گلاب آدینه و مهدی هاشمی

 یکی دیگر از زوج های هنرمند و دوست داشتنی سینما و تئاتر که هر دو آثار ماندگاری در کارنامه خود دارد و بیش از 30 سال است که در کنار هم زندگی میکنند. نورا هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون حاصل این ازدواج است.

 فرخ نعمتی و سهیلا رضوی

 فرخ نعمتی بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با «زائر خلف» با همکاری «یدالله نوعصری» آغاز کرد ولی با حضور در سریال خانه سبز شناخته شد و تا مروز در فیلم ها و سریال های زیادی هنرنمایی کرده است. سهیلا رضوی بازیگر توانمند تئاتر و سینما که در سال های اخیر با هنرنمایی در سریال "شهرزاد" دوباره نامش بر سر زبان ها افتاده، همسر فرخ نعمتی است.

 مسعود رایگان و رویا تیموریان

زوجی هنری كه بش از آنكه بازیگر سینما و تلویزیون باشند، بازیگر تئاترند و برای این هنر صحنه زحمات بسیار كشیده‌اند. البته رایگان در آثاری چون مدار صفر درجه، سقوط یك فرشته، سنتوری، خون‌بازی، گلچهره و بوسیدن روی ماه حاضر شده است و تیموریان نیز در فیلم‌های زندان زنان، گزارش یك جشن، سنتوری، شب دهم و كافه ستاره بازی كرده است. این زوج در مجموعه شمس‌العماره نقش زوج عاشق‌پیشه‌ای را بازی می‌كردند كه در نوع خود، جالب و دیدنی بود.

 امین زندگانی و الیكا عبدالرزاقی

 الیكا عبدالرزاقی گرچه لیسانس ادبیات نمایشی دارد و در پرونده كاری‌اش آثار بسیاری ثبت كرد است، اما حضورش در مجموعه قهوه تلخ چنان زیبا بود كه بسیاری او را برای بازی در همین نقش می‌شناسند. او كه همچون بسیاری از بازیگران فارغ‌التحصیل آموزشگاه هنری استاد سمندریان است، در فیلم‌های فرزند صبح، ویلای من، میوه ممنوعه و مرد هزار چهره بازی كرده است. امین زندگانی هم كه بازیگر سینما و تلویزیون است در آثاری چون ملك سلیمان، مختارنامه، معصومیت از دست رفته و روزگار جوانی بازی كرده است.

 امین حیایی و نیلوفر خوش‌خلق

حیایی سال 70 با فیلم دو همسفر به دنیای بازیگری آمد و خوش‌خلق در سال 79 با فیلم مونس. حیایی كه در پرونده كاری خود آثار بسیاری به ثبت رسانده است، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ از آن خود كرد. حیایی امسال روزهای پرکاری را گذرانده و در جشنواره فیلم فجر پیش رو در چند فیلم حضور خواهد داشت.

 حدیث فولادوند و رامبد شکرابی

 حدیث فولادوند کشف گلاب آدینه که در سالهای پررنگ جوانان در سینمای دوران اصلاحات درخشید و دیده شد و بعد چند سالی به محاق رفت و حالا کمابیش فعالیت دارد و در قیاس با همسرش فعالتر به نظر می رسد، دست های آلوده،غزل، کما، رز زرد از جمله کارهای فولادوند است که او را در میان مردم مطرح کرد، او البته در تلویزیون هم چند تجربه نظیر مختارنامه داشته است، اگر تله فیلم ها نبود میشد نام فولادوند را به عنوان یک بازیگر سابقا فعال آورد، اما به لطف فیلم های سوپر مارکتی او در دنیای تصویر ادامه حیات می دهد.

 حالا دیگر خبری از بازیگر جوان و آینده دار دهه ی هفتاد نیست. حضور رامبد شکر آبی در «مرسدس»، «اعتراض»، «تارا و تب توت فرنگی»، «غزل» و کارهایی از این دست، نوید یک بازیگر جوان و آتیه دار را می داد. اما به ناگهان با قدرت گرفتن سینمای کمدی او و هم قطارانش نظیر: علی قربانزاده، حذف شدند و حالا هم که انگار خیلی انگیزه ای برای ادامه فعالیت ندارند. شکرابی هم بیشتر در تله فیلم ها ایفای نقش می کند، البته گویا زندگی در ساری هم مزید بر علت شده است. جالب است بدانید آنها با یک زوج سینمایی دیگر هم ارتباط تنگاتنگی دارند: حیایی و خوش خلق.

فرهاد آئیش و مائده طهماسبی

آئیش از جمله بازیگرانی است كه تحصیلات هنری خود را در آمریكا و انگلیس گذرانده و پس از 27 سال و در سال 76 به همراه همسر خود به تهران آمده است. بازی در فیلم‌های مكس، پوپك و مش‌ماشالله، زندگی با چشمان بسته و سریال قصه‌های در شهر از جمله كارهای اوست. طهماسبی نیز فارغ‌التحصیل كارشناسی ارشد رشته خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی است. طهماسبی كه علاوه بر بازیگری، كارگردانی تئاتر نیز انجام می‌دهد آثاری چون پارك‌وی، سنتوری و ماهی‌ها عاشق می‌شوند را در پرونده كاری خود دارد.

 تهمینه میلانی و محمد نیك‌بین

تهمینه میلانی كه همگان او را به عنوان كارگردان می‌شناسند، در پرونده كاری خود فیلمنامه‌نویسی، منشی صحنه، طراحی صحنه و لباس و تهیه‌كنندگی فیلم را نیز تجربه كرده است. محمد نیك‌بین تهیه‌كننده بیشتر آثار اوست و این زوج هنری دختری به نام جینا دارند.

 لادن مستوفی و شهرام اسدی

 یک زوج کارگردان - بازیگر دیگر که با اختلاف سنی حدود 20 سال، سال های سال است که در کنار هم زندگی بی حاشیه ای دارند و خوشبخت هستند.

 بابک حمیدیان و مینا ساداتی

 بابک حمیدیان بازیگر توانایی که عیار هنری خود را با ایفای عالی نقش ها متنوع و بعضاً متضاد بار ها اثبات کرده، دو سال پیش با مینا ساداتی بازیگر توانا و بی حاشیه سینما و تئاتر ازدواج کرد.

  اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی

 اشکان خطیبی یکی دیگر از هنرمندان همه کاره ماست که جز بازیگری در ترانه سرایی، آهنگسازی و خوانندگی نیز تبحر دارد، با آناهیتا درگاهی بازیگر جوانی که پیش از این به صورت حرفه ای به هنر نقاشی میپرداخت، ازدواج کرده است.

بهروز افخمی و مرجان شیرمحمدی

 کارگردان کارکشته و سیاستمدار اسبق کشورمان که آثار برجسته ای چون شوکران در کانامه خود دارد، ده سالی میشود که با مرجان شیرمحمدی بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرده است. پسری به نام آهیل ثمره این ازدواج هنری است.

 جواد عزتی و مه لقا باقری

 جواد عزتی بازیگر توانای طنز کشورمان نزدیک به یک دهه است که یک زندگی آرام با مه لقا باقری بازیگر طنز تلویزیون و تئاتر دارد. جواد که در سال های اخیر با هنرنمایی های متنوع اش بسیار محبوب شده، در مسیر موفقیت بسیار سریع تر از همسرش حرکت میکند، مه لقا هم در فصل پیش دورهمی حضور موفق اما موقتی داشت.

 منوچهر هادی و یکتا ناصر

 چند همکاری مشترک یک اتفاق خیر رقم زد و منوچهر هادی کارگردان سینما با یکتا ناصر بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ازدواج کرد. این زوج هنری دختری یک ساله به نام سوفیا دارند.

 علی اوجی و نرگس محمدی

 همان طور که نرگس محمدی چندی پیش در برنامه دوهمی اظهار کرده بود، این وصلت برای خندیدن و شاد بودن این زوج شکل گرفته و امیدواریم تا همیشه خندان باشند! نرگس محمدی بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر او را با بازی در مجموعه ستایش میشناسند، با علی اوجی تهیه کننده آلبوم های موسیقی و بازیگر فیلم های طنز مهران مدیری ازدواج کرده و جدیدترین اعضای این لیست هستند.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده