انتقاد رئیس صداوسیما از بخش خبری بیست و سی: وارد حاشیه نشوید!

رییس سازمان صداوسیما در بازدید از بخش‌های مختلف معاونت سیاسی تاکید کرد، نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونه‌ای به مردم بگوییم و خبری را انتشار دهیم که مخاطب امیدوار شود.

دکتر علی‌عسکری در بازدید از بخش‌های مختلف این معاونت و هنگام بازدید از خبرگزاری صداوسیما، اداره کل پخش اخبار صدا و پخش اخبار سیما با اشاره به اهمیت توجه به اخبار فرهنگی و اجتماعی گفت: افزایش بسته‌های خبری در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند نگاه مخاطبان را به این موضوع متوجه کند که این حوزه برای رسانه ملی اهمیت دارد.وی ضمن قدردانی از خبرنگاران بخش‌های سیاسی این خبرگزاری اظهار کرد: خبرگزاری صداوسیما باید در جایگاهی قرار بگیرد که اولین منبع خبری محسوب شود و از این پس هر مشاهده به مثابه یک خبر باید ثبت شود.

علی‌عسکری با تاکید بر رصد و پیگیری اخبار به طور مستمر گفت: بیشترین بخشی که من در رادیو و تلویزیون می‌شنوم و می بینم بخش های مختلف خبری است و علاوه بر رصد اخبار ساعت ۱۴ همواره دو بخش خبری ۲۰:۳۰ و ۲۱ را مشاهده می‌کنم. با این حال اولویت من در پیگیری اخبار ابتدا خبر سیاسی و پس از آن اخبار اقتصادی است. ضمن اینکه اخبار فرهنگی و اجتماعی و فناوری‌های روز را نیز پیگیری می‌کنم.رییس رسانه ملی با اشاره به ویژگی های بخش خبری ۲۰:۳۰ ضمن تشکر از رویکرد این بخش خبری گفت: قبلا این بخش را با بسته های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز می‌شناختیم ولی گاهی می بینیم این بخش وارد حواشی شده که باید این رویه تغییر کند.وی ادامه داد: این بخش خبری بستر مناسبی برای طنز اجتماعی و سیاسی است و باید به دور از هر نوع سیاه نمایی، اخبار را از زاویه ای متفاوت رصد کنید، در این صورت همه جناح ها و دستگاه ها دوست دارند خبرشان در این بخش منتشر شود.

رییس سازمان صداوسیما افزود: چنانچه بتوانیم و با لحنی خودمانی و باورپذیر رویدادها را رصد کنیم و انتشار دهیم آن وقت در قله خبر رسانی قرار گرفته ایم.وی ادامه داد: مخاطبان باید نیازهای روحی شان را در رسانه ملی پیدا کنند و اگر ما بتوانیم این نیاز فکری و روحی را برآورده کنیم حتما موفق خواهیم بود. دکتر علی‌عسکری افزود: تلاش ما بر این است که عقب ماندگی را در فضای مجازی جبران کنیم و از این رو اکنون هم خبرگزاری صداوسیما و هم باشگاه خبرنگاران جوان تلاش کرده اند در این عرصه از رقبای خود عقب نمانند. با این حال هوشیاری انها برای حضور در این فضا قابل مشاهده است و امیدواریم بیش از این در این عرصه دیده شوند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده