سرنوشت عجیب کوچولوهای بازیگری که محو شدند

در مطلب پیش‌رو سراغ بازیگرانی رفتیم که در کودکی چهره شدند و حالا خبری از آن‌ها نیست، خیلی‌هایشان برای ما خاطره‌انگیز هستند، مطلبی درباره گمشده‌های بازیگری و سرنوشت متفاوت هر کدامشان.

پسری که دیگر خبری از آن نشد

نام مجموعه: خانه سبز / سال ۱۳۷۵

بازیگر: آرش نادی

چه بود و چه شد؟

مگر می‌شود علی کوچک و بینوای خانه سبز، کودک پنج‌ساله‌ای که تمام حسرت زندگی‌اش فقدان پدر بود را فراموش کرده باشید. او کسی نیست جز آرش نادی، از بازیگرانی که فعالیتش در عرصه بازیگری را ادامه نداد. همچنین یکی از تهیه‌کنندگان تلویزیون چند سال پیش در قالب مصاحبه‌ای اعلام کرد که آرش نادی تمایلی به خبر‌رسانی هم ندارد. جالب است که رامبد جوان نیز در یکی از پست‌هایش اعلام کرده بود ما برای دعوت از آرش نادی خیلی پیگیری کردیم، اما به نتیجه‌ای نرسیدیم.

کودک شیرین‌زبان دهه ۷۰

نام مجموعه: خانه سبز/ سال ۱۳۷۵

نام بازیگر: سپهر آزادی

چه بود و چه شد؟

بازیگری را با بازی در فیلم «درخت گلابی» داریوش مهرجویی در هفت‌سالگی آغاز کرد. اما در سریال «خانه سبز» شناخته شد و سال بعد از آن در سریال «دنیای شیرین» در نقش پسر شیرین و کوچک خانواده ایفای نقش کرد و با بازی در مجموعه طنز «سیب خنده» و «مجید دلبندم» طرفداران بسیاری پیدا کرد. وی فرزند فریال بهزاد، کارگردان و غلامرضا آزادی فیلمبردار است. در واقع او یکی از بازیگرانی است که به‌واسطه خانواده هنرمند وارد عرصه بازیگری شد. اما به این رشته به شکل حرفه‌ای ادامه نداد و ترجیح داد به دنبال تحصیلات باشد. آخرین باری که مقابل دوربین رفت، سال ۸۳ در فیلم «پل سیزدهم» به کارگردانی فرهاد قریب بود. وی سال‌هاست که خارج از ایران سکونت دارد.

دخترک خوش سر و زبان

نام سریال: تولدی دیگر/سال ۱۳۷۷

نام بازیگر: گلشید اقبالی

چه بود و چه شد؟ شش ساله بود که در فیلم «مهر مادری» ایفای نقش کرد که این نقشش به‌دلیل بازی احساسی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این هنرمند در هفت‌سالگی و با سریال «تولدی دیگر» به کارگردانی داریوش فرهنگ و تهیه‌کنندگی مسعود رسام و بیژن بیرنگ شناخته شد. همان دختربچه بانمک و خوش سر و زبانی که مدام گریه می‌کرد و برای فقدان مادر بیقراری داشت. در این سریال عبدالرضا اکبری نقش پدرش و زنده‌یاد جملیه شیخی نقش مادرذبزرگش را بازی می‌کرد.

او در سریال‌های «مجید دلبندم» و «آژانس دوستی» هم ایفای نقش کرد. اما از سال ۸۴ در هیچ فیلم و سریالی حضور پیدا نکرد و به خارج از کشور مهاجرت کرد. وی نوه مرحوم ناصر گیتی‌جاه است.

مهندس تکنولوژی هواپیما

نام سریال: دنیای شیرین دریا/ سال ۱۳۷۷

نام بازیگر: مهسا ملا پور

چه بود و چه شد؟

هشت ساله بود که به واسطه آشنایی خانوادگی با منوچهر شمسایی، نورپرداز، به بهروز بقایی برای سریال «دنیای شیرین دریا» معرفی شد و پس از آن‌که تست داد از بین تعدادی متقاضی توانست نقش ساحل، خواهر کوچک‌تر دریا را بازی کند. پس از آن در سریال «مهر طوبی» بازی کرد که در نوروز ۹۴ پخش شد، ولی بعد از آن در هیچ فیلم و سریالی بازی نکرد. در یکی از گفت‌وگوهایش عنوان کرده دوستان کارگردان و تهیه‌کننده او را فراموش کرده‌اند. او در رشته مهندسی تکنولوژی هواپیما تحصیل کرده است.

لیلای گل پامچال

نام سریال: گل پامچال/ سال ۱۳۷۰

نام بازیگر: ستاره جعفری

چه بود و چه شد؟

۱۲ سال داشت که لیلای «گل پامچال» شد. همان دختربچه سبزه رو و با نمکی که پس از بمباران جنوب به شمال کشور سفر می‌کند. او در این سریال که به کارگردانی محمدعلی طالبی ساخته شده بود به زیبایی نقش یک دختر جنوبی را نشان داد که چگونه در بحران جنگ و بدون حضور خانواده سعی می‌کرد مشکلاتش را برطرف کند. این سریال مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته بود. حتی در زمان پخش باعث خلوت شدن خیابان‌ها شده بود.

جعفری سال ۱۳۸۲ وقتی ۲۴ ساله بود بعد از گرفتن لیسانس کشاورزی به کشور هلند مهاجرت کرد و در کنار یادگیری زبان این کشور، فوق‌لیسانس و دکترا را هم گرفت. با وجود علاقه شدیدی که به بازیگری دارد، اما سال‌هاست از این عرصه دور شده است.

دخترک موفرفری

نام سریال: دردسر والدین/ سال ۱۳۸۰

نام بازیگر: روژان آریامنش

چه بود و چه شد؟

پیش از این‌که بازیگر شود، الفبای موسیقی را در دوران کودکی آموخت. پنج ساله بود که به صورت اتفاقی پس از تست بازیگری در سریال «دردسر والدین» به ایفای نقش پرداخت که حضور موفق او در این سریال باعث شد در سریال‌ها و فیلم‌های زیادی هنرنمایی کند. او در این سریال نقش دختر مهران مدیری را بازی می‌کرد.

دخترکی شیرین‌زبان و در عین حال دلربا. این بازیگر در سریال‌های متفاوتی همچون خوش رکاب، مختارنامه، معصومیت از دست رفته و... بازی کرده است و این شانس را داشته که با کارگردان‌های حرفه‌ای و کاربلد همچون داود میرباقری همکاری داشته باشد. او در حال حاضر دانشجوی رشته داروسازی در کشور قبرس است و دیگر نتوانست در این حرفه فعالیتش را ادامه بدهد./پی‌نوشت: این مطلب، برشی از یک مطلب مفصل در روزنامه جام‌جم است.

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۰۵ تیر ۱۳۹۹






نظرات کاربران





معرفي فيلم هاي روي پرده